Főoldal » Forgalomirányítás, Szimulátorok, Virtuális Vasút

Virtuális vasúti hírek #11

IST 2010 október 17 9 megjegyzés

Eltelt egy hónap, így talán éppen itt az ideje annak, hogy újra jelentkezzek a híreimmel. Bár az eltelt pár hétben egy-két nagyobb lélegzetvételű dologról már írtam, azért jócskán történt még esemény a virtuális vasúti világban. Soroljam miről fog szólni ez a bejegyzés? TML-Studios és San Francisco, PC-Rail és York, MSTS / Maszyna /Rail Simulator / Bahn és Magyarország, RailWorks2 és Nagy-Britannia, ATS és Lengyelország, Train Director és Piedimonte Matese, Signalsoft és Braunschweig, Trainz és Mojave. Ígéretes a kínálat, lássuk részletesebben!

Kezdjünk mondjuk mindjárt egy videóval a TML-Studios jóvoltából. Építik ugyebár San Francisco-t, hogy egy jót tudjunk benne villamost, buszt, kábelvasutat, trolibuszt vezetni és azt kell mondjam, hogy egyre ígéretesebb a dolog. Képekből már láttunk eleget, egy videó – főleg ha ilyen hosszú – viszont többet mutat. Az már kapásból látszik, hogy a C4-es motort lecserélték, az nem tudna megmozgatni ekkora területet, bár az persze nem derül ki, hogy mennyire lesz benépesítve emberekkel és mozgó járművekkel a város, azok hiányával még nagyon el lehet szúrni a játékot. Mindenesetre a irány jó, a korábban ismertetett tulajdonságokkal együtt (például az időjárási hatások) egészen pofás dolog sülhet ki ebből. Várom már nagyon a megjelenését, még ha az előreláthatóan 3-6 hónap múlva lesz, akkor is, mivel mindig is végig szerettem volna menni azon az utcán kocsival ami 4:32-nél látható.

Más a stílus, látogassunk el Nagy-Britanniába! A PC-Rail által kiadásra került ugyanis York állomása, viszont nem az eddig megszokott modernkori verzióban, hanem visszakerülünk 1951-be, a gőzösök korába. Hogy mit jelent mindez? Példának okáért azt, hogy egy 16 vágányos átmenő pályaudvart kapunk a kezeink közé, amelyen 9 órányi időt tevékenykedhetünk, ezalatt pedig 298 vonatot kell leközlekedtetnünk, azaz durván kétpercenként egyet. Így még nem is tűnne soknak, viszont ugye a vonatok nem csak áthaladnak a területen, hanem mozdonyra várnak, fordulnak, stb. A terület készítői is tudják ezt, aminek eredményeképpen 10-ből 8-asra értékelték a nehézséget, azaz ők is inkább profiknak ajánlják. A megszokottak szerint fizetős ez a kiegészítő is (35 fontba kerül), de a mentés nélküli, kipróbálásra jó változatot ingyen le lehet tölteni a program honlapjáról.

Folytassuk Olaszországban, mivel a Train Directorhoz is megjelent egy új pálya, amely az Alifana névre hallgat. A vonal Piedimonte Mateseből Santa Maria Capua Vetere-ig megy, ahol gyakorlatilag a Nápoly-Róma fővonal halad át. Az átmenő járatok a kétvágányos fővonalon haladnak, míg Piedimonte Matese felé csak egy vágányon zajlik a közlekedés, viszont közben 6 állomáson is lebonyolíthatunk vonatkereszteket. A járatok mennyisége nem olyan vészes mint a fentebb említett Yorknál, így el lehet vele boldogulni.  Az is igaz, hogy összességében nézve jóval könnyebb szimulációt jelent. Ingyen van, lehet vele próbálkozni bátran!

Arról már volt szó, hogy október 18-án érkezik a RailWorks kissé módosított verziója RailWorks 2 Train Simulator néven, a Steamen keresztül ingyen lehet majd elérni azoknak akik már beszerezték az RW-t. Az viszont egészen friss infó, hogy az Aerosoft a fórumán közzétett három képet a készülőben lévő Köln-Düsseldorf pályáról. Nagy durranásra ne számítsatok, ezek alapján még szine sehol sincsenek, de legalább modellezgetnek a cégnél, a lovasszobor már egészen jól néz ki. Iparági pletykák szerint (hű de szépen mondtam) hamarosan érkezik egy új dízel motorvonat is RailWorks alá a railsimulator.com kiadásában, valamint igencsak előrehaladott állapotban van a Flying Scotsman, a végén még ez is bekerül a játékba.

RailWorks-szel illetve talán Rail Simulatorral kapcsolatos hazai hírként tudom tálalni azt, hogy a www.railsimulator.hu oldalról letölthető a 30-as vonal Budapest-Déli – Budapest-Kelenföld szakaszának egy olyan verziója, ameddig a készítők (Németh Csaba és Balogh Gábor) eljutottak vele. A pálya még 2008-ban épült, azóta sajnos idő- (és talán kedv)hiány miatt leállt a projekt. A letölthető file kiterjesztése .rpk, ezt a Package Manager részében a RailWorks keretprogramnak tudjuk betallózni, majd telepíteni, onnantól kezdve pedig máris megjelenik a vezethető pályák között. Egyetlen bibi van vele, a Free Roamhoz is kellene a kiadásra soha nem kerülő M61-es mozdony.

Lengyelországban sem tétlenkedtek egyesek, az ATS villamosszimulátor legújabb verziója, a 0.62b is előkerült ezen a héten. Ebben a román nyelv megjelenésén kívül olyan dolgokkal találkozhatunk, mint például a GOP pálya továbbfejlesztése, immáron a 22-es és 27-es járatokat is vezethetjük új útvonalakon. A program ezen kívül statisztikát is nyújt a teljesítményünkről, megtudhatjuk belőle, hogy mennyi métert vezettük a villamosunkat, valamint utas nézetben mennyit közlekedtünk gyalog. Utóbbi esetén ha benn állunk egy villamosban, akkor a magunkkal vitt jegy is megtekinthető, ez látszik a fenti képen. Végre nem egyedül vagyunk villamosvezetők a pályán, ugyanis a számítógép által irányított villamosok esetén most már lesz járművezető is a fülkében, ami azért nem hátrány. Némi javítás is történt, a mosás gomb használata hirtelen fékezést okozhatott, most ilyent én nem tapasztaltam. A progi továbbra is ingyen letölthető a hivatalos honlapról.

Itthon a forgalomirányító programokkal játszók között meglehetősen nagy sikert aratott a Signalsoft első dobozos terméke, amely a Stellwerk Simulator Vol1 névre hallgatott. Mivel hamarosan itt van (ez október 28-át jelent) a második rész dobozos verziójának kiadása, ezért az érdeklődők felé kiadtak három demó változatot. A 13, 25 és 8 megás csomagokat innen szedhetjük le, bennük Braunschweig főpályaudvarának, Hengelonak illetve Kleinstadtnak a forgalmát felügyelhetjük. Bár az van hozzá kiírva, hogy német nyelvű a demó, simán át lehetett állítani angolra (és hollandra is lehetett volna).  Elsősorban profiknak ajánlanám ezeket a programokat, vagy olyannak, akinek van a közelében segítség, ugyanis ezek tényleg szimulátorok. Nagyon durva a beállítási lehetőségek száma és minősége (azt is beállíthatjuk például, hogy türelmetlenek legyenek-e a mozdonyvezetők), ami aztán még élethűbbé teszi a szoftvert. Hamarosan olvashattok majd Braunschweigről egy bemutatót, KFMboy már próbálkozott az interneten már megvásárolható, nem dobozos verzióval, én most csak a figyelmet kívántam felhívni a progira. Aki pedig a fenti kép láttán elcsodálkozhatna, hogy ez semennyire sem látható annak jelezném, hogy zoomolható a játékban a kép, csak annyira nagy területről van szó, hogy így volt lehetőségem egy valamennyire átfogó és ugyanakkor látható kép elkészítésére.

Annak akinek már elege van a RailWorks fizetős DLC-iből, semmiképpen sem javasolnám, hogy nézzen el az Auran honlapjára. Legutóbbi hírlevelükben ugyanis feltűntek a Trainz Simulator 2010-hez és 2009-hez is felhasználható, a kiadó honlapján megvásárolható letölthető tartalmak. Apró bibi, hogy ez a megoldási módszer véleményem szerint kissé túlhaladott, a Steam rendszere abból a szempontból biztosan előnyösebb, hogy a vásárlásra kattintva a letöltés/telepítés automatikus, ráadásul azon sem kell törni a fejünket, hogy hol tároljuk a gépen a letöltött anyagokat. Hozzátenném pozitívumként, hogy a modelleket gyártó honlapján, a www.jointedrail.com-on ingyenes modelleket is bőséggel találhatunk, a készítők ezeknél max adománynak örülnének, hogy minél több ingyenes dolgot adhassanak ki. Ennek ellenére úgy érzem, hogy a DLC-k felé fog elmozdulni ez a világ is, majd egy-két év múlva térjünk vissza erre a kérdéskörre! A Jointed Rail ugyanakkor új pályát is készít, az amerikai vasutak rajongói örülhetnek ennek, hiszen a Southern Pacific Bakersfield-Mojave útvonalán lehet majd a hosszú-hosszú tehervonatok tömkelegét irányítani.

Mrcell folyamatosan informál engem arról, hogyan is halad a Szilivel, amit Maszynában kívánnak majd meghajtani. Bár a jármű már letölthető, a vezetőállás még nem készült el hozzá, így annak az építése zajlik folyamatosan, erről láthattok fent egy képet. A magyar csapat honlapjának fórumán egyébként egy rövid videó is látható az eddig elkészültekről. Még messze van a vége, de már szépen alakulgat a jármű.

Jöjjön akkor egy olyan jármű, amely már kiadásra is került. MSTS rajongók már játszanak vele szorgalmasan, aki viszont még nem tudta volna annak hasznos lehet, hogy igazi csapatmunka eredményeképpen egy minden igényt kielégítő motorvonat került a Train Simulatorba. A KiKi, Cpt.Dave, Vonder, Xterms, Mk45-2002, Benito1991, ZazA és Dudi1984 által alkotott jármű tulajdonságai nem merülnek ki abban, hogy szép a modell, hanem olyan “apróságokkal”, mint a valóságnak megfelelő hangok, az ajtók és fellépők animációja, a mozgatható külső tükrök, vagy éppen a digitális kijelzők kiválasztásának lehetősége. Mindezek miatt nem mondható egyszerűnek a jármű üzembe helyezése, főleg a megjelenése utáni napokban jutott a készítőknek a kérdésáradatból annak ellenére, hogy igen jó dokumentációt is kiadtak róla. A járművet erről a honlapról tudjátok letölteni és tényleg hangsúlyoznám, hogy érdemes elolvasni a beüzemeléséhez a leírásokat! (Zárójeles megjegyzésként pedig megemlíteném, hogy készül a BVhmot is, amelyből a valóságban mindössze kettő készült.)

Annak örömére, hogy a MÁV-Trakció első TRAXX mozdonya hamarosan megkezdheti az abroncsai koptatását a magyar sínpályákon, Balogh Zsolt elkészítette a járművet BAHN programhoz, így ezúttal ezt is élére tehetjük a vonatainknak. Emellett a Taurusok flotája is bővült  a lassan már a szemnek megszokottnak mondható Cargós színekkel. Nem mellékesen október elején a BAHN 3.85r3 verziója megkapta a magyar nyelvi file-okat is.

1 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 5 (1 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


9 megjegyzés »

  • avatar
    GumiApo mondta:

    Szép Éjjelt!
    Valami híreket tudnál esetleg a Trainz világából? Mostanában nagyon hanyagolva van sajnos.

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Ha minden jól megy akkor hamarosan érkezik némi érdekesség a Trainz világából. A Trainz hírlevele sajnos nem túl sok infót tartalmaz amúgy, szerintem nincs olyan jó kommunikációjuk mint másoknak.
    (Zárójeles megjegyzésként: bármennyire is szeretném, idő hiányában nem tudok minden programra annyira odafigyelni, mint amennyire kellene. Némi segítség néha jól jönne.)

  • avatar
    GumiApo mondta:

    Értem. Segítség alatt mit értesz?:)

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Örülnék egy olyan valakinek, aki otthon van a Trainz világában és vagy felhívja a figyelmemet az újdonságokra, vagy időnként (3-4 hetente mondjuk) ír egy cikket ezekről. Bár ezt speciel minden programra elmondhatnám, nem csak a Trainzre. :-)

  • avatar
    GumiApo mondta:

    Hátha gondolod beszélhetek pár emberkével a fórumról hogy mit szólnának ha így lenne mert mostanában sajnos tényleg ellet hanyagolva a program.

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Megköszönném és nagyon örülnék neki.

  • avatar
    GumiApo mondta:

    Ist készíttek egy blogot a trainzben való pályám építéséről ahogy szépen lassan épül fel a semmiből majd terjeszkedik. Ha gondolod lesd meg aztán ha tetszik esetleg valamit lehet kezdeni ebből az alap ötletből. oldal címe: http://trainz.web4.hu

    Többiek a fórumon már beszélgetik a témát amint fel dobtam majd jutunk azzal is valamire.

  • avatar
    SDBB mondta:

    Sziasztok!
    Fentebb volt ez írva:
    “miatt leállt a projekt. A letölthető file kiterjesztése .rpk, ezt a Package Manager részében a RailWorks keretprogramnak tudjuk betallózni, majd telepíteni, onnantól kezdve pedig máris megjelenik a vezethető pályák között.”

    Ezzel kapcsolatban lenne nekem egy kérdésem. A programot már párszor használtam más pályák telepítésekor, de most nem sikerül. Amikor beimportálom a letöltött fájlt mindig hibaüzenetet ír ki. Mi lehet a probléma?

    Előre is köszönöm a segítséget!

  • avatar
    jsim mondta:

    Szia!

    Kipróbáltam, nálam sem működik, ugyanis a program hiányolja az M61-es(NOHAB) mozdony meglétét. Egyáltalán elkészült RS v. RW alá ez a jármű!? Minden esetre furcsa….

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.