Főoldal » Modellvasút, Modellvasúti hir

Fleischmann katalógus – 2010 tél

crash 2010 november 3 4 megjegyzés

A múlt héten a Roco H0-ás téli katalógusát szemléztem, most eljutott hozzám az információ a Fleischmann N-es, katalógussal kapcsolatban is. A célja ennek a katalógusnak is ismeretlen, valószínű ez még nem a nagykatalógust megelőző újdonságkatalógus, mert például szállítási időt nem jelez,  nem tudni, mikor jönnek a boltokba ezek a modellek – csak a katalógus nevéből lehet következtetni arra, hogy nemsokára, mert a kadvány nevében a 2010 Winter szerepel. Node lessünk bele a katalógusba…

A kiadvány felépítésében, kinézetében némi párhuzam fedezhető fel a Roco katalógusáéval. Itt is legelöl a vonatszettek és a kezdőkészletek szerepelnek. Előbbiek esetében némileg szerényebb a felhozatal, a startszettek pedig igen szép számmal vannak képviseltetve. Itt is megjelent a prémium kategóriás termék, a rádiós MultiMouse, de még képviseltetve van az egyszerű analóg vonal is. Mindenki megtalálja a magának való készletet.

A lézervágott kartonépületek itt is újdonságképp szerepelnek. Nem tudom, említettem-e már a papírépületekkel szemben, a páratartalomra való érzékenységükkel szembeni ellenérveim. Egy biztos: a katalógus szerint speciális kartonból vannak, de amíg valaki nem bizonyítja be nekem az ellenkezőjét, én nem áldoznék több száz eurót egy olyan épületmodellért, amely a modellklub levegőjétől a felismerhetetlenségig torzulhat.
Egy azonban biztos, hogy a képek alapján ígéretesek az épületmodellek, és például a szénbánya-épület rácsos tartóját elnézve az ember azt mondja, hogy ezeknek a filigrán részleteknek a terepasztalon a helyük. Csak ne papír lenne….

Régi nagy vágyam az ex Roco V11.5 – Tee motorvonat. Nos, Fleischmann-ék kiadták újra, és végre valahára dekóderfoglalat is van benne. A formán nem változtattak, de talán ez volt anno a Roco egyik legjobban kitalált modellje.

Német motorvonatok közt maradva viszont meg kell említsem a”Tojásorrú” V12.5 háromrészes motorvonatot. Formaújdonság, és majdnem minden jóval fel van szerelve, ami manapság illik. Majdnem… a hangos változat majd’ ötszáz eurós ára ijesztő, annak ismeretében, hogy a fehér/vörös fényváltás nincs a modell tudástárában.

Szintén formaújdonság a német T13 négytengelyes, szertartályos gőzös modellje is. Ezzel a Fleischmann jól választott, mert Franciaországtól, Ausztrián keresztül a lengyelekig mindenütt előfordult. Utána kellene nézni, nem-e forgott Hazánkban is egy-két példány belőle.

A nyugati országhatárhoz közeli témát modellezők örülhetnek a V100 StLB-s modelljének. Ez az ősrégi V100-as úrakiadása. DCC dekóder-hely nincs benne, de a régi időket idézve külön kiadásra kerül DCC kompatibilis verzió is.

A Jaffa Eilzugwagen-eknek igencsak megörültem, bár nem tudom eldönteni, hogy Roco vagy Fleischmann. A képek alapján nem zavaróan magas a modell, elképzelhető, hogy Roco szerszámmal készül, és akkor kötelező darab az osztrák gyűjteménybe.

Rola kocsik vonatkozásában most Hupac-hegyek kerültek a katalógusba, konkrétan hat kocsi is kapható lesz, közöttük a Huncargo kamionossal. Ami nekünk magyaroknak jó hír, hogy a szintén ex Roco szerszámos négytengelyes Roco ponyvás Shimms kocsi felújításra került, kapott közelkapcsoló-kinematikát. Hátha lehet belőle jó magyar kocsit festeni…

Végül az új, négytengelyes tartályvagonról szólnék. Ez idei formaújdonság, és egyből háromféle, három darabos szettben is megjelenik. Itthon nem láttam még szaladgálni ilyen kocsikat, de legyetek szívesek cáfolni kommentben, ha valaki rendelkezik az ellenkezőjéről információval.

Összefoglalva van egypár szép érdekesség, de sok dolog felett értetlenül állok. Ilyen pl. a Vt12.5 modellje, hogy ötszáz euróért miért nem tud váltott fényt, illetve, hogy miként gondolja a cég, hogy 2010-ben olyan gőzmozdony-modellt jelentet meg, amelyben nincs dekóder-foglalat (T13). Remélem ezeket a dolgokat orvosolni fogják, és akkor egy szavam nem lehet ezekre a modellekre.

Képek: Fleischmann.

1 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 5 (1 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


4 megjegyzés »

  • avatar
    rezgaras mondta:

    > a páratartalomra való érzékenységükkel szembeni ellenérveim

    És ha befújod mindkét oldalról színtelen lakkal?

  • avatar
    Benbe mondta:

    A papírban én sem tudok hinni. Már csak azért sem, mert a felületkezelés megváltoztatja a két oldal minőségét, és ha pára miatti vetemedés nem is történik, a két oldalon ható eltérő erők elgörbítik a felületeket. Az ábrázolt épületeknek meg nagy, lapos felületeik vannak.

    A műanyag épületek hallatlan előnye, hogy amikor a porszívó már nem segít, csak bedobom őket egy vödör vízbe, és kész. Ezt papírral nem lehet megtenni.

    Szóval szerintem magának még épít az ember papírból mondjuk MÁV-HÉV felévételi épületet (azt a millió cirádát faragja ki műanyagból, akinek három anyja volt!), de gyártmányként én nem érzem a létjogosultságát. A technológia drága része egyébként is a vágás – biztos lehetne a kartonnál jobb anyagot is kifejleszteni erre.

    Az a V100 viszont nem SLB (Salzburger Lokalbahn) hanem StLB (Steiermarkische Landesbahn)!

  • avatar
    crash ( a szerző ) mondta:

    Nem a két oldal miatt aggódom, hanem a maradék négy miatt. Ugyanis ennek a kartonnak, ha 0.5mm is, de van vastagsága. És nem vagyok meggyőződve arról, hogy minden apró helyen sikerül lelakkozni. Pl a rácsos tartó, na az feladhatja a leckét – sok apró része van, és vékony alkatrészekből áll. Ha valahol kimarad a lakk, egyből kiborul a bili, ha párásabb helyre viszed.

  • avatar
    crash ( a szerző ) mondta:

    Benbe: kösz a pontosítást, javítottam!

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.