Főoldal » Modellvasút, Modellvasúti hir

Új N-es Piko mozdony

crash 2010 november 11 7 megjegyzés

A hétvégén Orleans-ban vasútmodell kiállítás volt. Arrafelé egy kicsit nagyobb a piac, így a jelentősebb modellkiállításon a gyártók is képviseltetik magukat. Nos így volt ez itt is, a Piko Franciaországra szánt, Ppiko SAI márkanéven forgalmazott termékeinek legújabb tagját itt mutatták be. Ez nem más, mint a francia BB25000-es sorozatú mozdony modellje. A gép eredetije az SNCF kétáramnemű 25500-as sorozatú mozdonya, amely 1.5kV-os egyenáramú, és 25kV-os váltakozóáramú felsővezetékről is tud üzemelni.
Cseppet mosolyogtató a dolog, hogy miként lett éppen 25500 a sorozat száma. Nos, a mozdony egyenáramú változata 8500-as sorozat alatt fut, a váltóáramú pedig 17000-es sorozatként. Na, ebből lett a 25500. A mozdonyok 1964-től kerültek gyártásba, és néhány még a mai napig is dolgozik. A gép nem egy szépség, főként ha megnézzük az extrém kis tengelytávú forgóvázakat, és a nagy, szögletes kasztnit – olyan tipikusan munkára született, nem a design volt a fő szempont.

A modellről készült fotók megtekintése után bennem felsejlett két dolog: az egyik, hogy egész jól néz ki a karosszéria ahhoz képest, hogy a mozdony milyen randa. Azonban a forgóvázakat meglátva elszörnyedtem: ilyen igénytelenül egyszerű dolgot rég láttam N-es méretben. Mintha a nyolcvanas évek elején kihalt Piko termékvonal tért volna vissza, a sík forgóvázmaszkon éppen hogy csak jelölt alkatrészekkel. A forgóvázra erősített kapcsolókészülékről ne is beszéljünk.
Ok, hogy kínában készül – ott készül pl. a Hobbytrain is – de attól még tervezhettek volna oda egy rendes vonókészüléket, KKK-val. Azért valljuk meg, akármennyire egyszerű is az eredeti mozdony forgóváza, akkor is elég rosszul fest, ahogy az egész együtt mozog a kapcsolóval. Vannak a Piko SAI-nak ennél sokkal jobban kinéző modelljei is…

A képek a Piko SAI franciaországi forgalmazójától, a www.trains160.com-ról származnak.

1 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 5 (1 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


7 megjegyzés »

  • avatar
    rezgaras mondta:

    Crash, csak a lényeget nem írtad, hogy hogyan lett: 8500 + 17000 = 25500
    Vagy ez amúgy triviális az olvasóknak? :-) )

  • avatar
    crash ( a szerző ) mondta:

    Gondoltam mindenki töri a fejét egy kicsit, és mosolyog egyet, ha rájön, hogy 8500 + 17000 = 25500 :)

  • avatar
    Nygma mondta:

    Ah, és tényleg, összeg. Én pedig már a legnagyobb közös osztót kezdtem számolni. Esetleg a oktális XOR :)
    A mozdony tetején a doboz is valahogy nagyon csálénak tűnik.

  • avatar
    IST mondta:

    Amikor megláttam a képet, akkor azt hittem, hogy egy 80-as évekbeli modellt vásároltam valamifajta furcsa perverzió okán. Aztán elolvastam a cikket is és hát mit mondjak: tényleg igénytelen így ez a forgóváz 2010-ban. Kíváncsi lennék az árára, hogy az vajon aránylik ehhez a kivitelezéshez?

  • avatar
    zork mondta:

    Tényleg nem a legszebb típus, de más festéssel azért még jól tud kinézni:
    http://www.omnibusphoto.ch/photosS/39647S.jpg

    A piko N-es ujdonságait hol lehet fellelni?

  • avatar
    crash ( a szerző ) mondta:

    Nincs hivatalos Piko SAI oldal, csak a kereskedőtől lehet infóhoz jutni.

  • avatar
    bigboy mondta:

    Szerintem ez a mozdony nem más mint az immár jo 30 éves mozdony ujraelövétele:

    http://www.hood.de/img/full/1430/14304754.jpg

    Lehet, hogy egy kicsit felpofozták, de ezt igy a képröl nem lehet megállapitani.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.