Főoldal » Szimulátorok, Virtuális Vasút

Virtuális vasúti hírek #12

IST 2010 november 13 6 megjegyzés

Tele vagyok képekkel és videókkal. Úgy tűnik utóbbi egyre jobban elharapódzik a neten, egyre több készítő gondolja azt, hogy film segítségével csinál vásárlási kedvet a játékosoknak. Nem egy rossz elképzelés, a Youtube ugyebár a helyet simán adja hozzá, így még csak a tárhellyel és a sávszélességgel sem kell bajlódni. Ennek hatása meglátszik a mostani virtuális hírekben is, ugyanis jópár videót válogattam be az összeállításba, lesznek itt jó kis dolgok, akad letöltenivaló is, úgyhogy chipset és kólát bekészíteni, jöjjön a hírolvasás, képnézegetés és mozi!

Jó hír a Trainz kedvelőinek, hogy több pálya építése is megindult az elmúlt hetekben. Egyrészt Gumiapó írta meg nekem, hogy nekiállt tanulási jelleggel egy alapvetően teherforgalmi célzatú pálya építésnek, az ezzel kapcsolatos eseményekről, elért eredményekről pedig blogot is vezet amit megtaláltok ezen a linken. Másrészt a blogba beleolvasva kiderül, hogy laszlovecsei pedig a Győr és Sopron között húzódó pályát szeretné kialakítani. Mind a kettő téma izgalmasan hangzik szerintem, nagyon remélem, hogy a jövőben is beszámolhatok majd arról, hogyan halad mindegyikük. Érdemes amúgy olvasgatni a blogot, mert kiderül belőle mennyi szenvedés van még egy fantáziapálya kialakításával is, nemhogy egy valóssal. Azért a magam részéről remélem, hogy Gumiapó is kiadja majd a pályáját, nem csak saját célra próbálkozik.

Jöjjön egy újabb kép, amit BR120 osztott meg velem: elkészült a Tátra villamosának béta verziója, így aztán a Trainzesek jobban teszik ha ellátogatnak a honlapjára és egy letöltés után kipróbálják. A képet elnézve nekem bejön a “jószág”, bár a háttere sem kutya. Ráadásul készül az 1000-es villamos is, így hamarosan az is tovább bővítheti a magyar járműállományt.

Hír még a Trainz háza tájáról, hogy érkezik a London Midland & Scottish Railway gőzmozdonya, a Princess Coronation. Erről a hírlevélben három képet is mutattak melyeket elnézve a kidolgozottságra nem lehet majd panasz azt hiszem. A jármű ugyanúgy DLC-ként lesz letölthető, mint a korábban már beharangozott dízelmozdonyok. Trainzt használóknak is azt hiszem ideje lesz megismerkedniük az online vásárlás lehetőségével, úgy tűnik egyre több minden érkezik meg hozzánk letölthető formában.


Újabb pálya jelent meg RailWorks-höz, ezúttal a Bristol-Exeter útvonal. Anno még Rail Simulatorhoz kezdték el fejleszteni, de aztán nagyon nem haladtak vele a JustTrains-nél, így én már elkönyveltem magamban, hogy sohasem fog megjelenni. Aztán egyszercsak elkezdtek megjelenni róla a képek, néhány videó is felkerült a netre, szóval úgy tűnt alakul valami. Most pedig már megvásárolható a letöltős verziója, de a dobozos változat is elérhető (kis hazánkban például itt lehet megrendelni 7500 forintért). Közel 140 kilométernyi pályán vonatozhatunk, modern környezetben nyolc küldetésen keresztül, úgyhogy várhatóan hosszú játékidőt produkál a kiegészítő. A neten olvasgatva a véleményeket a briteknek alapvetően bejön a pálya, ráadásul a West Coast Main Line-nál gyorsabban is fut, úgyhogy gyengébb géppel is lehet próbálkozni. Meglátjuk, én már nagyon kíváncsi vagyok rá. Előztesként kaptok egy kis gyorsított videót az egyik szakaszáról, íme:

Persze itt nem áll meg az élet a RailWorks-nél, az elmúlt időben és a közeljövőben is érkezik majd néhány cucc: kiadásra került például a Flying Scotsman gőzös, érkezett egy újabb amerikai pálya az All Aboard!-tól (nekik köszönhető a Rascal & Cottonwood például) Ohio Steel néven, amelyben tehervonatokat kell irányítanunk jellemzően acélárut vontatva 15 küldetésben. Ami engem inkább most jobban mozgat az viszont a GARL készítőitől a Class 170/171-es motorvonat, amely a briteknél jár és dízel üzemű. Ímhol láthattok róla néhány képet valamint egy kis ismertető anyagot, várhatóan jövő pénteken jelenik majd meg. Sajnálatos módon a küldetések száma alig 3 lesz a hétféle festéshez, ami szerintem elkeserítő, pláne mivel jó eséllyel a háromból egy tutira szabad bóklászás, tehát nem igazi feladat. Meglátjuk, kíváncsi leszek az árára… Addig egy kép a motorvonatról, hogy ti is lássátok mire gondolok:

A németek is aktívkodnak, Moderne Kesselwagen néven kiadtak egy kiegészítőt, amelyben tartálykocsikat vontathatunk kedvünkre a Hagen-Siegen pályán. Az ötféle kocsihoz két mozdonyt is hozzáraktak, így a Br 151-est zöld színben, újfajta áramszedővel tesztelhetjük, míg a Br 143-ast az Eko Trans színeiben irányíthatjuk. A küldetések száma öt, mindegyik német és angol nyelven szól hozzánk. A pakk ára 15 euró, szóval nem mondanám rá, hogy olcsó mulatság. A German Railroads webáruházában szerezhető be, ott láthattok további képeket a kiegészítőről amelynek használatához nem mellesleg a RailWorks 2-es kell, méghozzá legalább a 114.1b verziója.
További kiegészítő szintén RW-hez a Moderne Schnellzüge sorozat Br 120-as része. Ebben a nevezett villamos mozdonyt vezethetjük ugyanúgy a Hagen-Siegen pályán 9 küldetés során, valamint kapunk két feladatot a Seebergbahnhoz is. A mozdony kétféle vörös színben áll majd a rendelkezésünkre, míg vagonok terén Eurofimás Apmz és Bpmz kocsikat húzkodhatunk háromfajta festésben. További képek róla itt láthatók. Nem mellesleg az ára 30 euró amit én egy kicsit húzósnak értékelek, bár legalább a feladatok száma normális.

Következzen ismét egy videó, ezúttal az Unbalance háza tájáról. Ők azok, akik a Densha játékokat átportolták PC-re, viszont emellett egy csomó saját játékkal is rendelkeznek. Így például van terepasztalépítő programjuk, amelyhez ha jól értelmezem novemberben fognak kiadni egy programot vagy kiegészítőt, amelynek segítségével a Choshi vasút jellegzetességeit tárhatjuk magunk elé. Míg a többi ilyen kategóriájú programban a terepasztal kvázi egy saját világként üzemel, itt a terepasztal körül is van élet, érdemes megnézni a videón micsoda “garázsba” kerülünk Japánban, melynek közepén természetesen maga az asztal áll. Nagyon hangulatos így a megvalósítás szerintem, úgy tűnik csak-csak be kellene szerezni az alapprogramot. Külön jó még a dologban, hogy a terepasztalon a járműveket vezérelni is tudjuk, akár vezetőállás nézetből. Nyilván nem lesz egy szimulációs akármi, de játéknak véleményem szerint kiváló lehet. Az persze más kérdés, hogy mennyi idő alatt lehet elunni egy voltaképpen kicsi asztal működtetését.

Jöjjön egy kis BVE, ugyanis mackoy ismét haladt egy kicsit a BVE5-höz vezető úton. Ezúttal már a biztonsági rendszerek üzemképességét is megoldotta, valamint olyan infót is kapunk a programtól, hogy milyen messze van még a következő állomás. Nagyon kíváncsi lennék arra, hogy a képen jobb alul látható kijelző vajon működik-e menet közben.

Videózzunk tovább, jöjjön a Metro simulator mint hír és mint kisfilm. Elérhető ugyanis a program beta 3+ nevet viselő változata, amely teljesen különálló a beta 3-tól. Ebben egy új pályát lehet kipróbálni, az A vonalat, amelyen ráadásul forgalom is van, tehát nem csak az általunk ide-oda lepakolt járgányok ácsorognak. Bár a környezet nem egy nagy durranás, én mégis azt tanácsolom mindenkinek, hogy innen szedje le a 44 megás programot és a 2 megás kiegészítőt hozzá és próbálja ki, mert erősen bejövős! Tudom, hogy mindenki tud vezetni, de azért a kézikönyvet nézegessétek meg erőteljesen, főleg a billentyűzetkiosztást, különben előfordulhat az, hogy nem moccan meg  a járgány. Én szóltam!

Lépjünk tovább a TML-Studios Bus- Tram- CableCar Simulation 2011 San Francisco nevű programjára. Ezúttal is egy filmet mutatnék a programról amelyben bár nincs kötöttpályás jármű, mégis roppantmód fontos a továbbiakban: megjelentek ugyanis az emberek, akik ráadásul mozognak is. A World of Subways sorozatot ismerők és a honlapot rendszeresen olvasók már tudják, hogy mennyire nagy hiányossága volt a programnak a csak ácsorogni tudó emberek halma. Most úgy tűnik, hogy az új motorral ezt is megoldották, végre sétálnak az emberek a napsütésben, esőben pedig esernyőt is ragadnak. Apróbb hiányosságok láthatók (vicces ahogy az emberek “ráfordulnak” a zebrára), de egy közlekedési szimulátorban véleményem szerint a mostani megoldás is tökéletesen megfelelő lesz, ennél többre nekem nincs szükségem. Csak remélni tudom, hogy ezt a londoni WoS-ban is átveszik majd, nagyon kellenek az emberek a peronra…

Térjünk rá kicsit az MSTS-re is! A filmáradatot kicsit megállítva következzen egy kép a SimTrain készülőben lévő Gotthard-Route 2 pályájából. Úgy tűnik most már tényleg nem sok van hátra ahhoz, hogy vezethessünk ezen az útvonalon, legalábbis nekem nagyonis előrehaladottnak tűnnek a munkák. Kattintsatok erre a linkre és akkor ti is szemezgethettek a fotók közül, mert szerencsére azért van belőle jónéhány! Elvileg november végén jön a kiegészítő, gyakorlatilag pedig majd meglátjuk, annyit csúsztak már ők is, hogy én biztosat inkább nem is mernék írni.

Hamarosan érkezik a ProTrain 37 is, amely Berlin-Köpenick villamoshálózatát mutatja be. Ismerős a téma? Nem csoda, az Aerosoft adott ki ilyen névvel két Microsoft Train Simulator kiegészítőt is, a másodikban ugyebár némileg kibővítették a területet. Nos úgy tűnik a készítő TrainTeamBerlin átigazolt a Halyconhoz, így a terület a ProTrain márkanév alá sorolódott be. Mindennek az a következménye, hogy akit érdekel egy kis villamosozás valamennyire új helyeken is, az harmadszorra is kénytelen lesz megvenni a kiegészítőt, ezúttal ha minden igaz akkor 20 euróért (na ezt hívják rókabőrnek azt hiszem). Na de nézzük meg miben változott a cucc: a leglátványosabb változás természetesen ismét a hálózat bővülése, most már a Mahlsdorf – Wendenschloss szakaszon is lehet majd közlekedni. Emellett a wuhlheidei kisvasút is bekerült a programba, valamint többfajta nem vezethető nagyvasúti jármű is elsüvít majd fölöttünk/mellettünk. A sínek is lecserélődtek, meglehetősen jól néz ki az újfajta verzió,  és két új járművet is kapunk: egyrészt az L12-es kicsi bikát, másrészt a TZA típusú tehervillamost. Mindezekről készült egy hatperces videó (amely valójában csak négy perces effektív anyagot tartalmaz), ezt linkelem be ide nektek jól:

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


6 megjegyzés »

  • avatar
    LokottZsiraf mondta:

    A leírásod alapján azt hittem, sokkal kockábban mozognak a gyalogosok A san franciscoi hídon. Az utcasarok sem olyan vészes, bár nem természetes, az igaz. Vezetés közben nem fog feltűnni :) …majd ha egyszer lesz hozzá számítógépem :D
    Amúgy ígéretesek a programok.
    Egy kérdés erejéig előrántom a régi falovamat: a szélessávú net kapacitása nem lenne elegendő, hogy egy adott verziót használva minden gépen (pálya, járművek) tudjunk játszani hálózatban? (Vagy csak én vagyok tájékozatlan.)

  • avatar
    Ikarus 242 mondta:

    Örülök, hogy a TML-nél már a tökéletesen leképezett sebességváltó működés, a tökéletesen élthűen viselkedő autóforgalom, a lélegzetelállítóan élethű motor és menethangok és a felhasználóbarát map editor (lásd ezeket: CBS) elkészítése után még ilyesmikre is van ideje. Akinek nem tűnt volna fel ironizáltam. Tényleg ez a legfontosabb egy szimulátorban? Ilyen fságokkal minek terhelni a gépet? Egy kicsit nekem is hiányzik WoS-ból a sok ember, de legalább nem akadnak el különböző tereptárgyakban, mint CBS-ben. A végén annyi minden hülyeséget tesznek bele, hogy totál élvezhetetlen lesz az egész a horror gépigénye miatt. (bár ez csak az én véleményem)
    A Berlin Köpenick-hez: Ezen már egy kicsit gondolkozok, viszonylag sok újdonság van benne az elsőhöz képest. A sínekekre leszek kíváncsi, hogy vajon ki lesznek-e adva kölön ingyenesen, mint a régiek. (=TramTracks)

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    @LokottZsiraf:
    A kapacitás elegendő lenne, valamiért a fejlesztők úgy gondolják, hogy a vonatszimulátorosok nem szeretnének hálózatban játszani. Hogy ez miért alakult ki, azt nem tudom, mindenesetre sajnos igen kevesen gondolkodnak ilyenben. :-(

    @Ikarus 242:
    Hát nem tudom, egy kihalt városnál szerintem nincs rosszabb. Az ezer évvel ezelőtt a Mafia 1-ben is nyüzsögtek az emberek (ergo gépigényre fogni véleményem szerint nem lehet), ehhez képest a CBS-beli New York kb. vagy Berlin-Köpenick szellemvárosként néz ki. Nyilván nem ez a legfontosabb, de jócskán hozzátesz a játékélményhez.

  • avatar
    Pityu89 mondta:

    A tátrás kép melyik pályán készült? Most kezdtem ismerkedni a Trainzzel, de eddig lehangol hogy alig találok pályát, járművet.

  • avatar
    GumiApo mondta:

    Nagyszerű hirek ismételten.

    IST: Köszönöm a lehetőséget a blog-ról rendszeresen számolhatsz be lesz mit a következő poszton most dolgozom vele. Laci már tett fel azóta. A pálya sorsa nem tudom mi lesz az a baj hogy minden pályával úgy vagyok hogy kész no de még egy kocka hozzá még egy még egy és még egy sosem végzek vele. De majd ha nagyobb lesz akkor szívesen oda adom azzal feltétellel hogy személyesen jössz el érte mert a kiegek levadászása egy rémálom lenne vagy mire össze szedném cmp-ből és elküldeném.

    Pityu89: Ha jól néztem akkor az saját pálya és villamos BR 120nál.

  • avatar
    Hufi mondta:

    Már lehet hogy csak a parkeisenbahn wuhlheide-ért is megéri (nekem)…
    Még ráadás maga a villamosozás.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.