Főoldal » Modellbemutató, Modellvasút, N

RockyRail – konténerszállító N-ben

crash 2010 december 2 3 megjegyzés

Dömping van a piacon N-es méretű iker-konténerszállító ügyben. Három éve a Lemke mozdult a témára, Hobbytrain márkanév alatt meg is jelentette a saját modelljét, amelyet azóta is újabb és újabb festési variánsokban ad ki. Ezt a sikert irigyelte meg – vagy látott még a témában betöltetlen piaci rést – a Fleischmann, és egy Belga modellforgalmazó, a Rocky Rail.  Most az utóbbi kocsija került a kezeim közé, következzen erről egy rövidebb bemutató, és pár fotó.

A modell anno azért keltette fel az érdeklődésem, mert az iker-konténerszállítók közül ez hasonlít legjobban a Hazánkon keresztül közlekedő Gartner-es vonatban található Sggmrs kocsikra. Néhány oldalsó bordát, és rögzítőt leszámítva a kocsi megfelel az AAE, illetve ÖBB kocsiknak.


Kép: railfaneurope.net


Kép: railfaneurope.net

De nézzük a modellt! A forgalmazó nem csinál titkot abból, hogy a modell a Dapol holdudvarába tartozó Modellbahn Unionnal kooperálva készült. A doboz, a csomagolás megjelenés, a modell megoldásai mind-mind mutatják az angol márkával való rokonságot.

A kocsik teste fémből van öntve, ezekre apró műanyag alkatrészek vannak még felhelyezve. Ezek igen szépek, részletesek. A két kocsirész közötti palló is meg van csinálva. Őszintén megmondom, hogy nem kapartam le erről az alkatrészről a festéket, így csak gyaníthatom a kinézete, jellege miatt, hogy ezek fotómaratott fém alkatrészek. Szépek, filigrának, és nem zavarják a két kocsirészt az egymáshoz képest való elfordulásban.

Alulról megnézve a modellt, látszik, hogy igényes munka. A levegőtartályok, csövezés, minden meg va jelenítve, azzal sem spórolt a gyártó, hogy megjelenítse a két kocsirész alja közötti különbséget. A forgóvázak felfogatása viszont igen érdekes: apró csavarral történik. Nem mintha idegenkednék ettől, inkább érdekesnek tartom a megoldást. Európában a bepattintós- alakzáras megoldás terjedt el a forgóvázak rögzítésére, míg a tengerentúlon szeretik kis csappal felerősíteni a forgóvázat. Csavart eddig angol modelleknél láttam. A csavar tart, biztos, alulról nem zavaró a látványa, és gondolom olcsóbb a forma, hogy nem kell túl bonyolult szerszámot készíteni az alakzár alámetszései miatt. Már tulajdonképp meg sem kellene említenem, hogy a kocsi közelkapcsoló-kinematikával, és cserélhető kapcsolóval van szerelve. Mondjuk, vannak még a piacon olyan modellek, ahol ez nem alaptartozék…

A kocsi feliratai elsőrangúak, minden felirat a helyén van. A vagonhoz két, negyven lábas konténert mellékelnek. A konténerek sem ám csak úgy végig vannak fújva festékkel ? az ajtó rendesen kidolgozott, a különböző színű szerelvények jelölve vannak, és minden felirat a helyén van.

A végére a postnak ideírhatom, hogy a modell igen tetszetőn, és már várom, hogy mikor érkezik a következő AAE festési variáns.

2 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 5 (2 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


3 megjegyzés »

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.