Főoldal » Szimulátorok, Virtuális Vasút

RW hírek (igen, jön a multiplayer)

IST 2010 december 24 9 megjegyzés

Na jó, nem állom meg, hogy ne tegyem be ezt a videót. Címszavakban: multiplayer mód (!), sötétedés játék közben, végre lesznek dinamikus fények (pl: járművek fényszórói), a tereprendezés is módosul, a látótávolság is nő. Újabb pályák jönnek: New York – Philadelphia és Portsmouth Harbour – Woking.  Utóbbi telis tele SWT járművekkel, harmadik sínes villamosított vonalként. Remek. Részletek lejjebb!

Gondolom a multiplayer mód mozgatja meg inkább a fantáziátokat, csakúgy, mint az enyémet is: egyelőre úgy néz ki, hogy maximum 6 játékos játszhat egyszerre, ami nem sok, de jóval több a jelenlegi 1-nél. Nem csak vonatot lehet majd vezetni, hanem szenet lapátolni, vagy vágányutakat állítani a többi játékosnak. Elvileg beépített hangkezelő is lesz, tehát nem kell más programot használni ahhoz, hogy tudjunk vezetés közben beszélgetni a többi játékossal. A kód megírása csak most kezdődött, áprilisban várhatók az első béta tesztek.

A fényekről annyit, hogy a RailWorks eddig egy nagyon egyszerű, három pontos fénykezelést használt: volt a napnak fénye (vagy a holdnak éjszaka), egy hátsó fény ami tükrözte ezt, valamint alulról is jött némi fény ami a földfelszín fénytükrözését segítette elő. Ezt változtatják meg dinamikus fénykezelésre. Emiatt aztán a vonatok fényszórói végre az itthon megszokott erővel világíthatnak, a peronok is megkaphatják a maguk fényeit, és még kismillió más dolog is. Arról pedig már nem is beszélek, hogy ahogy a videóban is látható, az idő előrehaladtával szépen ránk sötétedhet, ami az időjárás változásával együtt laza küldetéseket eredményezhet. Jó, nem egy nagy cucc ez, anno a 20 évvel ezelőtti Railsim is tudta ezt a fajta fénykezelést, de minden ilyesminek örülni kell. Mindez annak köszönhető, hogy a fénykezelést a processzorról átteszik a grafikus processzorra, amely jóval gyorsabban tudja majd kiszámolni a hatásokat, emiatt aztán az árnyékoknál is jobb megjelenítéssel számolhatunk a reményeim szerint.

A látótávolságról annyit, hogy a RailWorks jelenleg 4×4 km-es területet mutat meg nagy felbontású textúrákkal, valamint további 6 kilométert alacsonyabbakkal. Ennek eredménye a sokak által kritizált távoli gyatra minőségű hegy effektus. A kód átírásával lehetővé válik a 4 km-nél távolabbi területek részletesebb bemutatása, szóval elvileg jobb környezetet kapunk majd. Azt persze nem írják, hogy mennyivel növekszik meg így a látótávolság.

Momentán ennyi a friss infó, a lényege talán az így összefoglalva, hogy továbbra is fejlődik a program, nincs elfelejtve a fejlesztés a DLC-k miatt.

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


9 megjegyzés »

  • avatar
    morhange mondta:

    Érdekes, hogy csak 6 játékos játszhat egyszerre. Van pl két szerelvény (1-1 szénlapátoló, 1-1 mozdonyvezető), két állomás (1-1 váltóállító) és akkor itt ki is merül a 6 játékos. Kissé kevésnek tűnik, vagy én értek félre valamit?

  • avatar
    disc mondta:

    hát ez a 6 játékos mindenhogy kevés, nem értem mi értelme van ennek a korlátnak.

  • avatar
    1116001 mondta:

    Kíváncsi vagyok erre a multit funkcióra. Kezdetnek nem rossz.
    Vágányutas részről kéne többet tudni, hogy oldják meg:) Ha tényleg ilyesmi lesz esküszöm megveszem a programot:D

  • avatar
    Guriga mondta:

    Üdv!

    Ez mind szép, de könyörgök… Mindenki azzal van elfoglalva, hogy milyen legyen a szimulátor. Mi kéne, mi nincs, mi legyen másképp. De a váltót úgy felvágta a vonat a videón, mint a huzat. Azért amit normálisan lehet szimulálni (váltók pozíciója), még azt sem használják rendesen.

    IST! Kellemes ünnepeket kívánok Neked, és a családodnak!

  • avatar
    LokottZsiraf mondta:

    Hat ember… Nézőpont kérdése, hogy sok vagy kevés.
    Egyelőre működjön áprilisra (bár úgyis csúszni fog, szerintem mindig minden csúszik), aztán meglátjuk. Reméljük a hat ember korlátja egyszerűen feloldható majd, illetve a többi programozó-csapat is rájön, hogy a többszereplős játék mekkora nagy ötlet. :)

  • avatar
    disc mondta:

    szerintem nincs programozó csapat :) max 2 programozó van, a többi meg pselő és maxoló dlc gyáros :) )

  • avatar
    1116001 mondta:

    Jah még a szervergép kérdése lesz érdekes.
    Vajon úgy lesz mint az FPS játékoknál, hogy valami központi szervergépen, vagy egy-egy felhasználó gépe lesz az.

  • avatar
    JZ mondta:

    nocsak, megjött az eszük, hogy a tíz évvel ezelőtti szintű fénykezelést lecserélik? Várom…

  • avatar
    LEVIBOY mondta:

    Újabb apró, de fontos lépések az RW-ben. Ha lassan is, de legalább ez a program folyamatosan fejlődik. A benne rejlő és eddig ki nem használt lehetőségeiről nem is beszélve…

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.