Főoldal » Hardver, Szimulátorok, Virtuális Vasút

Trainz iPaden

IST 2010 december 4 9 megjegyzés

Úgy tűnik az Aurannál igencsak belecsaptak a levesbe. Míg már programnál maximum új pályákat és járműveket jelentenek be, addig az ausztrálok komoly fejlesztéseken vannak túl. Néhány napja jelentették be a Trainz multiplayer verzióját, ma pedig azzal fogadott az elektronikus postaládám, hogy az Apple cuccára, iPadre is kihozták a Trainzt. Nincs ilyen cuccom, de megsüvegelendőnek tartom, hogy erre is gondoltak az ausztrálok. Nyilván furcsa lehet majd érintőképernyőn vezérelni a járműveket, viszont biztos vagyok benne, hogy könnyedén megszokható lesz. A program tudására jellemző, hogy a pályaszerkesztő részt is benne hagyták, így nem valamifajta csontig lebutított verziót kaparinthatunk a kezünkbe. A felpakolt videó alapján (lásd alább), szerintem igen meggyőző a dolog, nyilván figyelembe véve, hogy milyen hardver van a készülékben. Azért azt meglehetősen durvának tartom, hogy egész évben szinte semmi újdonság nem volt az Aurannál, most meg így hirtelen két komolyabb dologgal is előrukkoltak. A Trainz iPad változata már megvásárolható az App Store-ban, 16 dollárt kérnek el érte, azaz 3500 forintot. Kötelező darab szerintem. Komolyan mondom, hogy ezek után én már várom az iPhone verziót is…

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


9 megjegyzés »

  • avatar
    Pezo1990 mondta:

    Ez már a nagyon elvetemült kategória! Amúgy megvenném ha lenne iPad-om! De nem lennének unalmasak az órák:):D

  • avatar
    Ibigoo mondta:

    Széép :)
    Miközben az Auran pörög, a Railworks team számolatlanul ontja magából a különböző kiegészítőket anélkül, hogy a legkisebb jelét adná bármiféle hibajavításnak, funkcióbeli fejlesztésnek. A Trainz-multiplayer kapcsán felmerülő érdeklődést is elintézték annyival, hogy az a Trainz, ez meg a Railworks (klasszikussal zárva: oszt jónapot).

  • avatar
    disc mondta:

    nembaj, az angolok tapsikolnak tovább és küldik a fontot, és dícsérik milyen szépen kidolgozták a grafikus modellt, meg a textúrákat… fizikai modell? Vagy bármilyen fejlesztés? minek? :D

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    @Ibigoo:
    Khm. Azért volt “néhány” hibajavítás már az RW megjelenése óta.
    Az Auran pörgését amúgy érdemes megfigyelni az utóbbi években, mondván kvázi mindig megvetették a teljes programot a kedves felhasználókkal, szinte minden évben annak ellenére, hogy azért olyan túl sokat nem változtattak a programjukon. Kb. mintha az RW2-t is fizetőssé tették volna az RW tulajdonosainak.

    @disc:
    Annyiszor lebokszoltuk már ezt, muszáj mindig újrakezdeni?
    Igen, az angolok megveszik a kiegészítőket, még így is. Ugyanúgy, ahogy a magyarok is játszanak az MSTS-sel vagy bármi mással a bosszantó hibák ellenére. És igen, a RailWorks fejlesztői pénzből élnek amik bizony csak a kiegészítőkből jönnek. Csoda, hogy azokat csinálják ahelyett, hogy a motoron dolgoznának? Nem, mert az angolok így is megveszik a kiegészítőket. És ezzel bezártuk a kört.
    Hogy ez nem tetszik nekünk? Lehet. De amíg néhány tíz ember hajlandó pénzt adni szoftverekre ebben az országban, addig szavunk nem lehet.
    (Érdemes összehasonlítani, hogy a modellvasutas társadalom már rohan is a boltba ha megérkezik egy 40-60 ezer forintos magyar jármű modellje, mi meg húzzuk a szánkat a 2-6 ezer forintos kiegészítők miatt.)

  • avatar
    disc mondta:

    ha 100 forintba kerülnének ezek a kiegészítők, akkor sem venném meg, mert nincs benne semmi újdonság. Úgyhogy nem húzom a számat.

  • avatar
    Ibigoo mondta:

    Tény és való, hogy volt néhány “hibajavítás”, de pl. a később megjelenő német mozdonyok – br143, 151 – fékje a játékbakerülésük óta vacak, ráadásul a 143-as vezetőállásnézetéből nem látszik a hó, eső – holott azóta kijött pár verzió az RW-ből. Általad is ismert és az angolok által is kifogásolt(!) baki a HST fékrendszere.

    Persze a készítők esküdöznek égre-földre hogy jólvangyerekek, megcsináljukgyerekek…és mi történik ehelyett? Havonta kiadnak 2-4 kiegészítőt és a jelek szerint magasról tesznek az általuk is elismert hibák javítására.

    Holott ugye itt nem az olyan beígért és a jelek szerint a fentiekhez hasonlóan pihentetett, agyonhallgatott funkciókról beszélünk mint a túlemelés és az általam is ezerszer említett egyéb lehetőségek. Olyan dolgokról beszélünk, amelyek befolyásolják a játszhatóságot és az “ultimate train simulator” életérzést.

    A fenti hozzáállás és az összességében minősíthetetlen support az, ami most már mint legális RW példányt birtokló felhasználót mérhetetlenül felhúz. Ebben a témában egyébként egy kellemes eszmecsere indult pár órája a railsimulator.com hivatalos facebook csoportjában, érdemes belepillantani.

    ui: beléptem és a Stem adatokat akart gyűjteni a számítógépemről, köztük pl. a feltelepített szoftverek teljes listáját is magáévá alarta tenni. Remélem ti sem küldtétek el nekik :)

  • avatar
    Ibigoo mondta:

    *Steam

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Továbbra sem látom értelmét a vita folytatásának, az elmúlt három-négy évben már számtalan helyen számtalanszor megbeszéltük ezt már.
    A progi hibái ellenére Ibigoo te is beletoltál már 84 órát a játékba, ami durván nyolcszorosa a Mafia II játékidejének, szóval annyira nem lehet rossz a vele való játék, nem igaz? ;-)
    Engem továbbra is kellemesen leköt a vele való játék, csakúgy mint a Zusi, a Densha, a BVE és még sorolhatnám. Semmivel sem rosszabb a többinél, igaz, nem is a legjobb. Én túl tudok lépni ezen. Ilyen egyszerű.
    Amúgy ez a hír továbbra is inkább a Trainzről szólna…

  • avatar
    Ibigoo mondta:

    off: mindenki ezzel a 84 órával jön…nos, a Steam akkor is számolja a játékidőt, ha csak az indítómenü van megnyitva, maga a játék nem megy. Lekötni engem is leköt a játék, egy szóval sem mondtam h elalszom rajta.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.