Főoldal » Élménybeszámoló, Vasút

A füsseni kastély

B.Zsolt 2011 január 26 15 megjegyzés

A mostani német élménybeszámolóm inkább útleírás lesz, a vonatok most kevesebb szerepet kapnak majd. De remélem azért érdekesnek fogjátok találni. A tavalyi évben november 19-én kaptam egy szabadnapot. Az egyik újság weboldala írt a füsseni kastélyról, ami a cikk alapján nagyon megtetszett nekem. Gondoltam az év méltó befejezése lesz egy kastélylátogató túra. Innentől elromlik az idő, nem lesz érdemes elmenni itthonról, marad a szálláson való unatkozás. Az interneten megnéztem a képeket és az eljutási lehetőségeket. Furcsálltam, hogy szinte csak havas képeket találtam a kastélyról, de hát ez van…
Reggel elmentem S-Bahnnal Pasingba, ahonnan a füsseni vonatom indult. Jegyautomatából megvettem a szokásos BayernTickettemet, mely 9 órától egész Bajorország területén korlátlan utazást tesz lehetővé az összes buszon és regionális vonaton. Mivel nem a pénztárban vásároltam, még két euró kedvezményt is kaptam, így mindössze csak 20 euróba került a jegyem. Az állomásokon található automatákból szinte bármilyen jegyet meg lehet vásárolni, még akár nemzetközi jegyeket is! Azonban nem árt az óvatosság, nemzetközi jegyekből a drágábbat adja. Vagy csak legutóbb nem voltam eléggé kitartó?
A füsseni vonat 8.59-kor indult Pasingból, élén egy BR 218-as dízelmozdonnyal, Silberling személykocsikkal, természetesen a végén egy vezérlőkocsival. Gondoltam, emiatt az egy percért már igazán nem fognak szólni, így felszálltam.

München-Pasing, közeledik a vonatom

A vasútvonal kezdetben a müncheni S-Bahn S4 vonalát követte 42 km hosszan, amely egy kétvágányú villamosított elővárosi vonal távolsági közlekedéssel is. Geltendorf után elhagytam a város vonzáskörzetét, eltűnt a felsővezeték, de a pálya továbbra is kétvágányú volt. Ettől függetlenül azonban a vonat nem lassított, tempósan haladt célom felé. A vonalon órás ütemes menetrend van érvényben, így néha láttam szembejönni az enyémhez hasonló ingákat. Biessenhofen állomás után a vonal kettéágazott. Dupla vágány vezetett Lindau felé a Bodeni-tó partjára, Füssen felé pedig már csak egy vágány maradt. Ezt a 37 km hosszú zsákvonalat két részletben építették. Az első szakasz csak Marktoberdorfig épült meg 1876-ban. A továbbépítésre Füssenig egészen 1889-ig kellett várni.

Kereszt egy kétrészes DB 628-as motorvonattal. A motorvonat hamarosan folytatta útját Augsburg felé.

Érkezés

Füssen vasútállomása nagy csalódást okozott, ami csak egy egyszerű fejállomás volt, 4 vágánnyal, melyből 2-2 egy-egy kitérővel van összekapcsolva, gondolom a körüljárás lehetősége miatt. Az ingavonati közlekedés miatt azonban ennek nagy jelentősége nincs. A peron fémből volt fémtetővel, az állomásépület pedig kívülről úgy nézett ki, hogy akár Magyarországon is lehetett volna. Ez azonban nem volt igaz a belsejére, mely szerencsére a szokásos német precízséget és tisztaságot mutatta.

A füsseni vasútállomás

Innen gyalog folytattam utamat, a térkép szerint a kastély már nem volt messze. Az idő azonban egyre rosszabbra fordult, elkezdett szemerkélni az eső, ezért buszra szálltam. Szerencsére a jegyem jó volt a buszra is, így ezzel nem volt gond. Éljen a közlekedési szövetség!

A füsseni kastély. Hát nem csodálatos?

Hamarosan meg is pillantottam utazásom célját, fent egy hegy tetején. Hirtelen megértettem, miért láttam csak havas képeket róla az interneten. A hegyek teljesen be voltak havazva! Én pedig eléggé nyáriasan voltam öltözve, hiszen Münchenben napok óta jó idő volt.
Novemberhez képest meglepően sok turista volt. A jegyet már a hegy lábánál meg lehetett venni, amely ráadásul pontos időpontra szólt. Én csak a 12.30-as csoportba kaptam helyet. Tétlen várakozás helyett elindultam a kijelölt túraútvonalon a Mária-hídhoz. Az eső havas-esőre, majd havazásra váltott. A hídon kb. 5 cm vastagságban már meg is maradt a hó.
Mivel közeledett 12.30, ezért visszatértem a bejárathoz. Belépéskor megkérdezték, milyen nyelvű idegenvezetést szeretnék. Vigyorogva válaszoltam, hogy magyart! Hagy lessenek. A vége az lett, hogy én lestem, mert kaptam egy magnó-féleséget fülhallgatóval, mely minden szobába és terembe belépve tájékoztatott a látnivalókról magyar nyelven.

Maga a kastély pazar volt. II. Lajos bajor király nem sajnálta rá az időt és a pénzt, hogy egy palotában élhessen. Volt egy hatalmas bálterem is, melyben bált sohasem rendeztek. A király nem szerette az efféle rendezvényeket, de mivel nincsen valamirevaló kastély bálterem nélkül, így természetesen ezt is építtetett. A harmadik emeleten pedig egy cseppkőbarlang volt. A közel 300 szoba mellett ezek már igazán semmiségek voltak az építők számára.
Sajnos azonban nem élvezhette sokáig palotájának kényelmét, mert letartóztatták és Starnberg városba szállították, ahol máig tisztázatlan körülmények között a vízbe fulladt.
Visszafelé busszal indultam, Füssenbe a csatlakozásra pedig csak öt percet kellett várnom, így kényelmesen elértem a vonatomat. Búcsúzóul még készítettem pár fotót, majd elindultam vissza München felé.

Hazafelé

A túra nagyon jó volt, remek befejezése a 2010-es évnek. Remélem 2011-ben is eljutok újabb csodálatos helyekre.

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


15 megjegyzés »

  • avatar
    morhange mondta:

    Szép kastély, gondolom az “elfér néhány előszoba” ide is érvényes :)

  • avatar
    Nygma mondta:

    Valaki egyszer régen tett fel egy terepasztalt tervet amire egy kastélyt akart tenni az egyik fordulókör közepére. Itt egy szép kis kastély. Lehet elkezdeni reszelni az ablakkereteket :)

  • avatar
    LokottZsiraf mondta:

    Ááá. Schloss Neuschwanstein :) Aki kiolvassa elsőre, az ügyes, vagy már ismeri. (Remélem jól betűztem a nevet!)
    Bizony ám, hogy van magyar idegenvezetés, mindenki kap egy “telefont”, majd uccu neki. Amikor én ott voltam, a jegyet lent, a parkolóban kellett megvenni, ez most is így van még?
    A telefonhoz érdemes fülhallgatót vinni, nem kellett folyton kézben tartani.
    Mondjuk nekünk sok helyen nem működött ez a telefon megfelelően… A Mária-híd kihagyhatatlan, és ha most mennék, legalább két-három napot maradnék; megejtően szép hely! Ha jól emlészem, van ott valamilyen kabinos felvonó is, pár kilométerre a kastélytól, illetve mögötte kezdődik a bajor Alpok, valóban óriási hegyekkel, egyből a síkságól. :)

  • avatar
    ricsze mondta:

    Rákérdezek itt is arra amire e-mailben, így legalább sokaknak lehet hasznos az infó.
    A bayern ticketet ausztriában, határközelben is meg lehet vásárolni? Pl. Salzburg? vagy aki onnan megy az inkább interneten vegye meg?

  • avatar
    B.Zsolt ( a szerző ) mondta:

    Nygma: Az itteni ajándékboltokban kb 10 euróért meg lehet venni a kastély kicsinyített festett gipsz mását. Méretben N méret körül van.

    Ricsze: Németország minden jegyautomatájából és pénztárából meg lehet venni. Salzburgot nem tudom, de mivel járnak oda német regionális vonatok, német díjszabással, logikusnak tűnik, hogy ott is lehet kapni.

  • avatar
    ricsze mondta:

    Értem, köszi!

  • avatar
    JZ mondta:

    @Zsiráf úr: jól írta

    @ricsze: salzburgban van DB pénztár és automata, ill. Passau szintén, vagy Simbach, ott csak automata van.

  • avatar
    ricsze mondta:

    Köszi JZ! Egyébként a ti útjaitok alapján lesz megtéve a “nagy utazás” :D

  • avatar
    B.Zsolt ( a szerző ) mondta:

    Akkor már nem írok hiába! :) Egy Bayern Tickettel és egy BadenWüttemberg Tickettel még Svájcba is eljuthatsz! Salzburgtól egy főnek: 2*20 euró, max 5 főnek 2*27 euró (öt fő esetén ez kevesebb mint 11 euró/fő)

  • avatar
    ricsze mondta:

    A menetrendben vannak ag***** számú vonatok, mellette az ‘agilis’ megnevezés. Ez miféle vonat?

  • avatar
    ricsze mondta:

    És ugyanez lenne a kérdésem az ALEX vonatokra is, hogy használható-e a Bayern-el?
    Köszi!

  • avatar
    B.Zsolt ( a szerző ) mondta:

    Az Agilis valószínűleg egy magán-vasúttársaság. A BayernTicket pedig jó az összes bajor buszra és vonatra (kivéve a pótjegyes ICE, Railjet… vonatokra)!

    ALEXszel utaztam többször is BayernTickettel, nincs vele gond!

  • avatar
    ricsze mondta:

    Köszi szépen!

  • avatar
    JZ mondta:

    “A BayernTicket pedig jó az összes bajor buszra és vonatra”

    …meg villamosra és metróra :D

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.