Főoldal » Modellvasút, Modellvasúti hir

Arnold újdonságok 2011-re

crash 2011 január 12 4 megjegyzés

Publikálta az Arnold a 2011-es N-es újdonságait. Megnéztem, és – egyik szemem sír, a másik pedig nevet. Miért? Mert az idei  nagy durranásuk ugyanaz a modell, ami a Brawa-nál a 2011-es újdonságot jelenti: ez pedig a középajtós halberstadti kocsi. Ugyanúgy ők is tervezik megjelentetni a vezérlőkocsit, is. Nos, így találja ki az modellező, mit vegyen, mit tervezzen.

Jobban belegondolva a helyzetbe, kicsit kétkedve várom a halberstadtit, mert a Brawa mellett nem tudom, labdába fog-e rúgni. A Brawa modellek kiválóak, igen részletesek, ha ugyanazt a minőséget a Brawa fogja tudni hozni, mint a Rekowagenekkel, akkor nincs értelme várni az Arnold-ra, mert az előbbi tökéletesre sikerült. Magyar modellezőknek szóló újdonság még, hogy a halberstadti étkező is kiadásra kerül –  hogy örüljünk, szettben. Én reménykedem benne, hogy lehet majd külön is kapni, és jó átfestési alap lesz MÁV-os étkezőnek. Mondjuk aki akarta, már betömte a felesleges ablakokat egy normál kocsin, és megcsinálta a saját magyar étkezőjét.

Mozdonyok között  várhatunk piros Br18-ast, ami igen szépnek ígérkezik. Többek szerint ez a modell az Arnold legszebbje, ennél jobbat nem tud… Nos nosztalgiavonat elé, DR fanoknak kötelező. Hogy tud-e az Arnold a Br18-nál komolyabb modellt építeni, az kiderül, mert az E04-est bejelentették. Ezen van sok apró, kidolgozandó részlet, amit szépen is meg lehet csinálni. Na, majd ha a kezemben lesz, modok bölcseket. Egy biztos: az Arnold régóta nem hozott ki új mozdonyt, ezt pedig most mindenki lélegzetvisszafojtva várja, illendő lesz neki jól megcsinálni.


Lesz még néhány hosszú halberstadti variáns, és ami az átfestések lényege, jön egy rakat ÖBB modell is. No, a Z kocsiknak nem kell annyira örülni, mert csak átfestés, és anno az Arnold kocsik nem voltak a legszebbek a Z kocsik között, de amire érdemes odafigyelni, az a tehervagonok. A nagy tengelytávú zárt kocsi, és a nyitott tehervagonok elvileg Öbb felségjel alatt áttévedhettek hozzánk is, de igencsak meg kell nézni őket, nem-e alkalmasak átfestésre. Első pillantásra a “Villach” típusú kocsi harmadik korszakos Kzm kocsinak jó lesz. A modern, iker Eas kocsiszettben található vagonok pedig minden változtatás nélkül besorozhatóak egy hazai tehervonatba. Ez utóbbi szett festése igen látványos a kocsiszekrény javításainak köszönhetően.

Nos, ennyi tellett az újdonságoslap átfutása után. Én a tehervagonoknak nagyon örülök, a halberstadti kocsikkal kapcsolatban várakozó állásponton vagyok. Aki a katalógushoz nem jutott hozzá, elektronikus formában eléri a www.hornby.de/ftp/Arnold_Neuheiten_2011.pdf linken.

A képek az Arnold katalógusból származnak.

1 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 5 (1 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


4 megjegyzés »

  • avatar
    JZ mondta:

    A cikkben elkellene egy kis pontosítás, egyrészt vannak a halberstadti elővárosi kocsik (amik a MÁV-nak is vannak), illetve tárgyalva van a Z és Z2 jellegű DR gyorsvonati kocsicsalád, amik szintén a halberstadti főműhelyben készült. (feltűnt, hogy halberstadti étkezőt emlegettél…ami magyar viszonylatban furcsán hangzana)

  • avatar
    crash ( a szerző ) mondta:

    Az elővárosi kocsiknál írtam, hogy középajtós, így gondoltam egyértelmű lesz. A Z-kocsikra az ÖBB Z kocsikra gondoltam, amelyek a katalógusban vannak. Úgy látom, Te otthonosan mozogsz a halberstadti kocsik világában. Nem akarsz ezekről egy post-ot összerakni? Szerintem sokunkat érdekelné – engem biztosan.

  • avatar
    JZ mondta:

    crash uram, köszönöm a megtisztelő felkérést…egyelőre egy BiH beszámolóval lógok IST-nek (vagyis az egész VM-nek)…de lehet róla szó később.

    Z kocsik, igen, ÖBB is, de a halberstadti főműhelyben a magyar analógia szerint “gyorsvonati” /fülkés+hosszfolyosó/ kocsik az UIC Z és Z2 muster szerint készültek. Magyarországon az EC174/175 vonatban lehet velük találkozni, elszórtan lehúzható ablakaikról lehet megismerni.

    na jó így a végére megjött a kedvem a cikkíráshoz, megpróbálok valamit összeszedni. :D

  • avatar
    JZ mondta:

    hozzáteszem, ami ma is fut, az már csak a belsőről (halbi ülés – vil.zöld), és a pántos ajtóról ismerhető fel, új forgóvázak vannak, és a DB egység-színséma szerint vannak fényezve.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.