Főoldal » Érdekesség, Vasút, Vasúti hír

Banán alakú mozdony

Nygma 2011 január 18 8 megjegyzés

Newport Dock 10_01_11_2Sok esetben amikor legyártanak egy mozdonyt az vagy a lábán vagy vontatva jut el a vevőhöz. De olyan esetekben amikor a gyártó és a vevő külön földrészen van, a mozdonyok leginkább hajón utaznak. Ez nem újdonság Angliában ahol a Class 66 is már hajón érkezett az USA-ból, így értelemszerű volt, hogy ugyanez történik a Class 70 mozdonyokkal is. A hiba pedig itt következett be amikor az egyik Class 70-es kirakodáskor leszakadt a daruról és visszazuhant a hajótestbe.

A csúfság ennél a sokat kritizált gépnél új értelmet kapott. A mozdony nem macska és nem puha talpakra esik, és úgy tűnik az energiát a főkeret emésztette fel egy kis deformáció formájában.

Newport Dock 10_01_11_2

A kép nem torzított, a mozdony tényleg banán formájú lett. A hivatalos közlemény az alábbiakat említi:

“Január 5-én Newportban az öt vadonatúj Class 70 típusú mozdony kirakodásakor az egyik visszaesett kiemelés közben. A Freightliner, a mozdony vevője megerősítette, hogy a baleset 18:30-kor történt a kirakodás alkalmával a 70012 pályaszámú géppel. A művelet során használt kábelek szakadása okozta a balesetet, és a mozdony a hajóra esett vissza mielőtt még angol területre érkezett volna. A mozdony állapotát jelenleg is vizsgálják, de várható, hogy leírásra kerül. A 70008-70011 pályaszámú mozdonyok kirakodásra kerültek, a 70012 valószínűleg visszakerül a gyártóhoz.”

Newport Dock 10_01_11

Mivel a baleset a mozdony átvétele előtt történt a Freightliner valószínűleg megteheti hogy visszaküldi a gépet a GE-nek mivel az “nem a megrendelt állapotban” került kiszállításra.

Fórumokon már megindult a viccelődés, hogy ez a GE új designja, illetve a Freightliner még tudja használni ezt a gépet tolómozdonyként a völgyes pályákon. Egyik kerti vasutas kollega megjegyezte, hogy a mozdonyt az LGB-től kellett volna vásárolnia a Freightlinernek, mivel az ő által véletlenül elejtett modellnek nem lett semmi baja.

Jó kérdés véglegesen mi is fog történni ezzel a géppel, talán a végén felkerül eBay-re olcsóért. A képeket Martin Turner készítette.

1 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 5 (1 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


8 megjegyzés »

  • avatar
    LokottZsiraf mondta:

    Béke poraira.

    Szerintem visszaviszik a gyártónak, aki leveri a kárt a szállítón, miközben átszerelnek minden használható berendezést-alkatrészt egy új vázra. Esetleg ott helyben szétszerelik… Végül is pénzügyi kérdés az egész, körbeülnek a főnökök egy zsebszámológépet, s ha a számítás végén az jön ki eredménynek, hogy ócskavasként többet kapnak érte, akkor úgysem fognak vesződni az újjáépítéssel.
    Én mindenesetre maradok az első verziós tippemnél :)

  • avatar
    IST mondta:

    Szegény járgány.
    Ugyanakkor a megrendelőnek is szívás, gondolom már betervezték a fordákra ezt a mozdonyt is. Még a végén kötbért is igényelnek, mondván a GE nem szállította le határidőre a megrendelt darabszámú mozdonyt.

  • avatar
    disc mondta:

    vagy megtartják… és kérnek egy kis kártérítést a szállítótól. jó lesz ez alkatrészraktárnak :D

  • avatar
    disc mondta:

    amúgy ezek miért amerikából rendelnek? Tudtommal az amcsik nem tudnak normális mozdonyt gyártani XD

  • avatar
    Nygma ( a szerző ) mondta:

    Disc: ezt ki mondta neked? Megmerném kockáztatni hogy az amcsiknak nagyobb tapasztalatuk van nagyteljesítményű dízelmozdonyok területén mint bárki másnak.

  • avatar
    morhange mondta:

    Én is meglepődnék ha az amerikai mozdonyok rosszak lennének. Nagyon sok országban közlekednek amerikai mozdonyok, ha tényleg olyan rosszak lennének, nem vettek volna ennyit belőle.

  • avatar
    IST mondta:

    A briteknél a Class 59-es és a Class 66-os sorozat olyan megbízhatóságot és teljesítményt produkáltak, amit addig ők nagyon nem tapasztaltak. Nem véletlenül rendeltek belőlük többszáz darabot és vették át ezek a gépek a teherszállítás nagy részét. (Amivel gyakorlatilag tönkre is ment a brit mozdonygyártás.) Most itt a Class 70-es, abban bíznak a Freightlinernél, hogy hasonlóan jó széria érkezik az amcsiktól.

  • avatar
    bigboy mondta:

    Az tény, hogy jok, de nagyon egyszerüek az amerikai mozdonyok – sokszor sajnos majdnem trabant kategoria.
    Emiatt van olyan sikerük is.
    (Ha az amcsik valamit bonyolitani akartak rajtuk – eddig mindig beletörött a foguk.)

    A munkakörülmények csapnivaloak (teljesen mindegy, hogy egy régi F7-es vagy a legujabb AC4400-es – mind a kettö – meg sok más is – személyesen kiprobálva), föleg annak, aki kiprobált egy hasonlokoru europai mozdonyt is.
    Az amerikai mozdonyvezetök álma valamelyik europai mozdonyt vezetni pl. az Acela-n stb.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.