Főoldal » Modellvasút, Modellvasúti hir, N

Dapol újdonságok 2011

IST 2011 január 17 1 megjegyzés

Felbuzdulva crash lelkesedésén és írásain amik a 2011-ben várható modellekről szólnak én is hozzátennék néhány mondatot, ugyanis a brit Dapol vasútmodellgyártó cég is közzétette az idei katalógusát. Ez hozzám papír alapon még nem futott be (bárki igényelheti ingyen ezen a linken megadva néhány adatát), de a netre természetesen felkerült a hír, egy-két számítógépes rajzzal felvértezve. Lássuk hát mi a helyzet N-es és 00-s fronton!

Az N-es szekció egyik nagy újdonságának a Hall 4-6-0 gőzösét tartják, ez várhatóan négyfajta festésben kerül majd kiadásra. 5 pólusú motor, NEM651 DCC csatlakozó, sötétített profilú kerekek, rendes táblák (nem nyomtatások) jellemzik majd a mozdonyt, amely várhatóan az első vagy a második negyedévben kerül majd kiadásra.

Aki a gőzösök mellett szeret dízeleket futtatni, annak jön a Western hidraulikus dízelmozdony, szintén négyfajta festésben, D1005, D1029, D1038 és D1056 pályaszámmal, mindegyik saját névvel. A mozdony menetirány szerinti világítást, kidolgozott vezetőállást, sárga fényű járatszám panelt kap majd. A Kernow modellbolt 90 fontra árazta be.

Szintén a korábbi dízelkorszakra volt jellemző a Class 26-os, amely Birminghamben készült még az 50-es évek végén összesen 47 példányban. Közülük a Dapol négyet fog kiadni, így a valóban modern kor szerelmeseit kivéve mintegy fél évszázad vasútmodellezőinek lehet megfelelő a járgány. (A britek szerint kb. már a legelső dízel a modern korba tartozik…)

Jön a Class 56-os is, amit első ránézésre így a rajzok alapján viszonylag nehéz megkülönböztetni a Class 26-tól, de felhívnám a figyelmet a tengelyek számára, az 56-osnak ugyanis 6 van, a 26-osnak csak 4. Az 56-os már kissé nagyobb szériában futott, 135 készült belőle, ráadásul az első 30 darab tőlünk nem túlzottan messze: Romániában. A modell ezen járművek alapján készül el, amik észrevehetően különböznek a később Crewe-ban és Doncasterben gyártottaktól.  Érkezése a 3.-4. negyedévben várható.

A fentiek mellett felsorolásszerűen a festési variánsok: Class 86-os az új Powerhaul színekben, a Class 67-es DB Schenker festést kap, a Class 66-osok pedig Europorte-t, de jön még több a Hymekből is. Az új HST-ből kapható lesz majd Grand Centralos és First Great Western színekben, bár hozzátenném, hogy a 2010 szeptemberére várt első példányok sincsenek még fasorban sem, szóval inkább jó lenne ha kiadásra kerülnének az eredetileg tervezett verziók.

Teherkocsi fronton nagy mozgás nem várható, gyakorlatilag újra kiadják az ICA, FEA-B vagonokat, újdonságként pedig a JNA és IOA kocsik várhatók.

Nagyjából ennyi. Enyhén csalódott vagyok, ugyanakkor a pénztárcám boldog, a fentiek közül egyik sem kerül nálam a mindenáron muszáj megvenni kategóriába. Egyedül az HST szettekre vagyok kíváncsi, ha jól eltalálják a formát akkor egyet beszerzek magamnak.

(A képek a Dapol honlapjáról származnak.)

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


1 megjegyzés »

  • avatar
    morhange mondta:

    Gőzöst elfogadnám a polcomra szívesen.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.