Főoldal » Uncategorized

Baleset Közép-Finnországban

LokottZsiraf 2011 február 21 11 megjegyzés

Két tehervonat ütközött egymásnak hétfőn kora reggel Tampere közelében, az egyik szerelvény mozdonyvezetője a helyszínen meghalt.


A baleset a Tamperét Porival összekötő pályán történt Nokia településen, amikor egy tehervonat utolérte az előtte haladót. A szerencsétlenségben a mozdony 27 éves vezetője életét vesztette.

Az ütközés előtt az első, Harjavallából Mäntyluotoba közlekedő dízelmozdony vontatta tehervonat mozdonya meghibásodott. Annak a vezetője mozdonyrádión kért tolósegítséget a hátulról érkező szerelvénytől. Ez után ütközött a segítő mozdony az első vonat utolsó, üres fa-
szállító kocsijába.

A szerencsétlenség oka egyelőre ismeretlen, leghamarabb néhány nap múlva, a sérült mozdony feketedobozának vizsgálata után derülhet fény. A tehervonatok nagyrészt üresen közlekedtek, az első néhány konténerszállító kocsiból és húsz, szintén üres fásvagonból állt. A második szerelvény üres kénsavas és rakott nikkelszulfátos kocsikból állt.

A sérült kocsi kivételével mindkét szerelvény a pályán maradt, a veszélyes anyagból nem került a környezetbe.

“A sötétség tűnik okozónak – nyilatkozta a VR biztonsági vezetője -, a téli időszakban normális, hogy két vonat egymást segíti, ez előfordul személyszállító vonatokkal is. Világosan megfogalmazott szabályaink vannak a tolósegítség használatára. Emellett az elhunyt mozdonyvezető az általános vizsga után mozdonyspecifikus oktatást kapott. A száraz idő miatt a sötétség lehetett az előidézője a balesetnek. Tolósegítségkor a toló vonat tilos fényt kap, ezt meghaladni csak maximálisan 50 km/órás sebességgel lehet.”

Az első kiérkező segítőegység vész-földelést helyezett el a pálya felé, majd biztosította a vonatok fékét. Az első vonat vezetője nagy segítségére volt a kiérkező balesetelhárító csapatnak – nyilatkozta a tűzoltók vezetője.

Kora délutánig Tampere és Vammala között buszokkal és iránytaxikkal pótolták a vasúti közlekedést.


Forrás: mtv3, Helsingin Sanomat.

- lököttcikk -

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


11 megjegyzés »

  • avatar
    morhange mondta:

    27 éves volt… szerencsétlen.

  • avatar
    jenicel mondta:

    “Tolósegítségkor a toló vonat tilos fényt kap, ezt meghaladni csak maximálisan 50 km/órás sebességgel lehet.?

    Micsoda??? 50-nel??? Hát itt a hiba. Egy tehervonat azért még üresen is jó súly lehet, 50-ről a féktávolság nem elhanyagolható. Főleg sötétben ilyet játszani! Én a magyar hívójelzést vettem volna alapul (még ha nem is volt a jelzőn), és max 15-tel mentem volna. sajnálom szegényt, de szerintem elővigyázatosabbnak kellett volna lennie.

  • avatar
    LokottZsiraf ( a szerző ) mondta:

    Egyetértek. Én is meghökkentem, 50 km/h az nem kis sebesség. Az még furcsább, hogy ablakos vonattal is tologatják egymást. Hibázott szegény srác, de ha ez az ötvenes szabály igaz, akkor nem csak ő volt a hibás.
    Sajnos nem ismerem a környéket, bár kétszer jártam már ott, mindkét alkalommal éjszaka.
    Kíváncsi vagyok, mi lesz a vizsgálat eredménye.

  • avatar
    Regio mondta:

    Én is sajnálom szegény vezért,de azért kíváncsi lennék,hogy arrafelé használják-e az itthon annyira támadott zártárcsát… Ha nem,akkor el kellene gondolkozniuk a bevezetésén,most is segíthetett volna a másik vonat végének időben történő észlelésében.

  • avatar
    LokottZsiraf ( a szerző ) mondta:

    Személyszállító vonatokon minden esetben szimmetrikus zárófény van, tehervonatot csak hébe-hóba látok, úgyhogy nem tudom. Eztán figyelni fogom.
    A zártárcsa teljesen logikátlan esetben véleményem szerint is teljesen felesleges, mi több, nevetséges. Például garantátan nappal közlekedő, és/vagy jól működő és felkapcsolt zárófényes szerelvény esetén.
    A többi esetben van értelme, még akkor is, ha mondjuk rossz látási viszonyok esetén 50-100 méterről lehetetlen megállni, és az ütközést is csak vajmi kevéssé lehet tompítani. Gondolhatunk azonban a tárolvágányokra is, tolató mozgásnál egy fokkal könnyebb dolga van a személyzetnek, vagy nagyobb a biztonsága.
    A mindig felrakott zártárcsával talán azt akarják elérni, hogy a múltból megmaradt “a vasutas képzetlen” szemlélet miatt ha mindig felteszi sohasem felejti el.

    Az én véleményem az, hogy értelmes szabályokat kell hozni, s azokat betartatni.

  • avatar
    Regio mondta:

    Én egyáltalán nem tartom feleslegesnek,mert egy LEDes zárfénylámpa is “dönthet úgy” – ha éppen úgy jönnek össze a dolgok és ráadásul kínai gyártmány – hogy nem hajlandó tovább világítani. Így mint a “tartalék tartalékja” (by Magilla Gorilla :) ) indokolt a használata,még akkor is,ha sokaknak nem tetszik,vagy macera,hogy el kell mászni vele/érte a vonat végére/hez… Másrészről pedig – ha már úgyis érintett a jármű – pl a Déliben indulásra váró Férgeken is marhára zavaró tud lenni,hogy hátrafelé is fehéren világít(helyzetjelző),amíg el nem indul. Ha ehhez hozzáveszem,hogy sokszor a kijelzőket is csak késve állítják át,akkor a tárcsa akár abban is segíthet,hogy éppen melyik az induló vonat és melyik az nemrég beérkezett. (Az eredményjelzőt most hagyjuk,sokszor azt is csak késve kezelik. Viszont ha ott van a bigyó a támon,akkor tuti,hogy az a vonat vége,vagyis az az induló vonat.)

  • avatar
    LokottZsiraf ( a szerző ) mondta:

    Elismerem, hogy van valami az érvelésedben. Másrészt ezt a kérdést egy pohár/üveg innivaló mellett érdemes megvitatni… Mert amúgy nagy vonalakban egyetértünk, és első az élet :)

  • avatar
    disc mondta:

    ha megállt a segítendő tehervonat ilyen sötét helyeknél miért nem kötelező az hogy hátramegy a vezető, és lerak a végénél egy erős villogó vörös akksis fényforrást?

  • avatar
    JZ mondta:

    @Regio: pont azért jó a ledes, mert 1-2 kipurcanhat belőle nyugodtan. az itteni ledes sorompónak a képe is már “mákos” van pár kaputt led benne. (de attól még ugyanúgy látszik)

  • avatar
    Regio mondta:

    Igen,de a LED sajna a táphibákra is érzékenyebben reagál…hamar átüt és akkor tényleg kaput… Aminek a működéséhez “külső erőforrás” kell,annak a külső erőforrás mindig is gyenge pontja marad. Ha szigorúan életvédelmi szempontokat nézek,akkor jobban bízok egy fényvisszaverő festésű fémdarabban,mint egy lámpában. Régebben volt egy olyan ötletem is,hogy minden vasúti jármű végét,de legalább a mellgerendát fényvisszaverő festéssel kellene ellátni. De meggyőztek róla,hogy a nagy felület normál körülmények között zavaró lehet. Pedig pl egy Es kocsi homlokfala,de akár csak egy pőrekocsi alvázvége is elég jól észrevehető lenne sötétben…

  • avatar
    terkoz mondta:

    Arról egy szó sincs, hogy tudta e a segítő vezér az elakadt vonat helyzetét, (km szelvény)és Ő hol tartózkodott (milyen messze) Az 50 km-es ráközelítés hajmeresztő!

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.