Főoldal » Vasút, Vasúti hír

Alstom – ERTMS – Luxemburg

Media 2011 február 10 Nincs megjegyzés

68 vonata után a fennmaradó 19 mozdonyát és 22 emeletes villamos motorvonatát is az Alstom ERMTS (Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer) rendszerével szereli fel a Luxemburgi Vasúttársaság (CFL). A társaság több mint 100 vonatból álló teljes flottája így az Alstom által gyártott, 1-es szintű vonatbefolyásoló rendszerrel működhet. A mostani 13 millió eurós beruházással együtt a projekt összértéke meghaladja a 30 millió eurót. Az ALSTOM által gyártott ERTMS rendszerek jelenleg több, mint 1 100 vonaton, jellemzően mozdonyokon és motorvonatokon üzemelnek. Az Európai Unióban 10-ből 8 vonaton az Alstom által telepített 2-es szintű ERTMS rendszer működik.

A CFL úttörőnek számít az ERTMS vonatbefolyásoló rendszerek használatában. A vasúttársaság egy 2003 óta tartó fejlesztési program részeként telepíti vonataira az egységes európai vonatbefolyásoló rendszert, a mely az újabb 41 vonattal kiegészülve a cég teljes flottáján üzemel majd.

Az ERTMS rendszerrel felszerelt vonatok a jövő év elejétől futhatnak majd Luxemburg, Franciaország és Belgium egyes vasútvonalain, kihasználva az ERTMS nyújtotta országhatárok közti átjárhatóságot, a megnövekedett utasbiztonságot, valamint a lecsökkent követési távolság és az ugyancsak lerövidült menetidő előnyeit.

Az európai vasúttársaságok idén is jelentős Európai Uniós támogatásokban részesülnek az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszer kiépítését célzó fejlesztéseikhez. Az olasz, svájci, holland és még számos vasúttársaság már üzemelő ERTMS rendszerei mellett, az osztrák ÖBB vasúttársaság nemrégen kezdte meg az ugyancsak az Alstom által gyártott vonatbefolyásoló rendszer telepítését, közel 500 mozdonyán.

Az ERTMS-ről
Az ERTMS kifejlesztésének célja a vonatbefolyásoló és sebességszabályozó rendszerek szabványosítása, amelynek hiánya eddig a nemzetközi vasúti forgalom fejlődésének fő akadályát képezte. Az ERTMS egy vonatbefolyásoló (irányító és ellenőrző) rendszer, amelynek feladata a vonatok közlekedésének felügyelete, a vasúti forgalom biztonságának legkülönbözőbb üzemi helyzetekben történő garantálása, valamint a vasúti hálózatok átjárhatóságának megteremtése és a határon átnyúló üzemeltetés megkönnyítése.

Az Alstom Transport ERTMS rendszeréről

Az Alstom 63%-os részesedéssel rendelkezik a 2-es szintű ERTMS kompatibilis fedélzeti vonatbefolyásoló rendszerek piacán. Az új szerződés megkötésével az Alstom Transport megerősíti vezető pozícióját az ERTMS rendszerek piacán. Az Alstom által gyártott ERTMS rendszerek jelenleg több mint 1.100 vonaton, jellemzően mozdonyokon és motorvonatokon üzemelnek, amely járművek eddig 40 millió kilométert futottak kereskedelmi forgalomban. Európában 8-ból 10 vonaton az Alstom által telepített 2-es szintű ERTMS rendszer működik.

Nagysebességű vasútvonalat először az Alstom szerelt fel 2-es szintű ERTMS rendszerrel, a Róma-Nápoly viszonylatban. Mindemellett a legnagyobb ERTMS-sel felszerelt flottán, a svájci Mattstetten-Rothrist viszonylaton és a C teherfolyosóhoz tartozó hollandiai Betuwe Route vasútvonalon is az Alstom által telepített ERTMS rendszerek működnek.

Jelenlegi megrendelés állománya alapján a következő évek során az Alstom több mint 1 300 vonatot szerel majd fel ERTMS rendszerrel.

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.