Főoldal » Modellvasút, N

Kato Shinkansen E4 series

Norbi 2011 február 25 13 megjegyzés

IST sikeres modellrendelése után megérkeztek a járművek.Most erről a gyönyörű emeletes motorvonatról írnék pár sort.

Egy páran már tudjátok, nagy kedvenceim a japán Shinkanzenek, ezek közül is a most látható E4, az 500-as Nozomi, és a o-ás klasszikus. A dobozok megtekintése közben rögtön észrevettem, hogy az alapkészlet egy egyszerű kis dobozban, a kiegészítő meg egy nagy “könyvben” érkezett. Ez kicsit fura volt,de IST mondta, lehet ilyen üres dobozokat kapni, de a gyártó meg lehet hogy úgy van vele: “Vedd meg a kiegészítőt, és szép dobozt kapsz”.

Az alap a jobb oldaliban jött. A “könyvhöz” matricakészlet is jött, az oldalára és az elejére kell ragasztani a 10-293 E4 helyére az E4 series “max” feliratot.

Látható, még 4 hely van benne.

Íme a teljes szett. Szerintem kiváló megoldás. A 2 nagy (Flm,Minitrix) tanulhatna tőlük….és nem csak csomagolásban, minőségben is, mert szerintem (meg IST szerint, ugye?) abban is veri őket. A kidolgozás nagyon szép,a feliratok élesek + matricakészlet is van hozzá. Nézzük meg a részletgazdag forgóvázat:

Az alsó képen kicsit látható az áramfelvevő rézlap a tengelyvégen, nem a karimán szedi az áramot. Igen szépen fut a vonat,meghajtás a 4-ik kocsiban van, így biztos a futása előre-hátra. A közelkapcsoló rendszer is egyszerű. A harmonikában van egy kampó, egyszerűen pattanásig összetoljuk a két kocsit, és kész. Eddig oké, de szét? Ugye volt már veletek is úgy, hogy amikor az ICE szettet szedjük szét, azon filózunk, vajon most törik el az a kis rúd? És mikor kopik ki annyira, hogy újat kell venni? Na itt ilyen gond nincs, a kocsikat felfelé húzva simán megszűnik a kapcsolat.

A vonófejek világítása Ledes, már 10-15%-os teljesítménynél teljes erővel világítanak. Ezek kikapcsolhatóak arra az esetre, ha csatoljuk a szerelvényt. Az orr nyitható, alatta van a kapcsolókészülék.

És az ár: 218 dolcsi, kb. 45.000 forint+posta kb. 10.000, de majd IST kijavít ha nem annyi. Összehasonlításkép a Flm 7 részes ICE 2 71.000, ICE 3 179.000, akciósan 122.000, Minitrix 7 részes ICE 1 121.500, 8 részes ICE 3 63.500. Ezért az árért itthon egy Desirót lehet kapni akciósan 50.000-ért. Érdekes,mi?

Egy kis videó:E 4 próba

Még 3 kép:

Köszönöm a figyelmet.

Norbi

1 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 5 (1 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


13 megjegyzés »

  • avatar
    morhange mondta:

    Szép darab és elég olcsó. Ez H0 igaz? Látom van amerikai szerelvényed is, azt hol szerezted be?

  • avatar
    IST mondta:

    Nem, ez bizony N-es modell.
    Szerintem is remek modell, baromi jól néz ki a 8 részes szerelvény. A dobozolás tipikus japánnak mondható, de az alapszett a két fejjel nem azért ilyen kis csomagolású, hogy majd a kiegészítőnél megveszed a nagy dobozt, hanem azért, mert emiatt is olcsóbban tudják adni, valamint kevés helyet foglal. Legalábbis én ezt gondolom, de majd a japán vasútmodellek szakértői jól helyreraknak. :-)

  • avatar
    morhange mondta:

    Hm, pedig nagyon H0-nak tűnt :) Ha újra elkezdem a modellgyűjtögetést lehet N-re váltok, eléggé meggyőzőek.

  • avatar
    crash mondta:

    Kafa nagyon!

  • avatar
    Norbi ( a szerző ) mondta:

    Morhange:N-re váltás egyik nagy előnye,hogy nem kell nagy hely normális terepasztalnak,(Lásd enyém:).Az amerikai szerelvény egy Genesis P42 mozdonyos Superliner szett,az is csodálatos!

    Crash:Köszi!

    IST:Szerintem hagyjuk ezt a doboztémát,szuper,és kész!:))

  • avatar
    Norbi ( a szerző ) mondta:

    Ja,az is IST féle japán rendelés.

  • avatar
    Briko mondta:

    Basszus, mekkora a videón látható asztal? A modell digitális, vagy analóg? Egyre szimpatikusabb az N méretarány (menne az LGB mellé :-) ))

  • avatar
    Norbi ( a szerző ) mondta:

    Briko:Itt van:http://www.vonatmagazin.hu/2010/10/n-es-terepasztalom-terve/+Norbi asztala 1/2-t is olvasd el!:)
    Egyébként 324×125-ös.

  • avatar
    Norbi ( a szerző ) mondta:

    És analóg.

  • avatar
    morhange mondta:

    P42 szerelvényről is szívesen olvasnék hasonló beszámolót, felkeltette az érdeklődésemet nagyon :)

    N mérettel évekkel ezelőtt találkoztam élőben, a hozzá tartozó modellek minősége meglepően jó volt, nyitható ajtók, részletes modellek, pedig eléggé régi volt már az egész, sajnos nem emlékszem milyen gyártmányúak voltak.

  • avatar
    Briko mondta:

    A videó alapján sokkal nagyobbnak gondoltam – ritka jó a vonalvezetése!

  • avatar
    Ikarus 242 mondta:

    Én kb. 6 hónapja kezdtem N-esbe bele, nekem bejön. Nekem sajnos nincs ekkora helyem asztalra.

  • avatar
    Norbi ( a szerző ) mondta:

    Morhange:Jól van,összedobok valamit a P42-esről:)
    Bár a képek minősége nem lesz jobb,sajnos…

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.