Kato Shinkansen E4 series
IST sikeres modellrendelése után megérkeztek a járművek.Most erről a gyönyörű emeletes motorvonatról írnék pár sort.
Egy páran már tudjátok, nagy kedvenceim a japán Shinkanzenek, ezek közül is a most látható E4, az 500-as Nozomi, és a o-ás klasszikus. A dobozok megtekintése közben rögtön észrevettem, hogy az alapkészlet egy egyszerű kis dobozban, a kiegészítő meg egy nagy “könyvben” érkezett. Ez kicsit fura volt,de IST mondta, lehet ilyen üres dobozokat kapni, de a gyártó meg lehet hogy úgy van vele: “Vedd meg a kiegészítőt, és szép dobozt kapsz”.
Az alap a jobb oldaliban jött. A “könyvhöz” matricakészlet is jött, az oldalára és az elejére kell ragasztani a 10-293 E4 helyére az E4 series “max” feliratot.
Látható, még 4 hely van benne.
Íme a teljes szett. Szerintem kiváló megoldás. A 2 nagy (Flm,Minitrix) tanulhatna tőlük….és nem csak csomagolásban, minőségben is, mert szerintem (meg IST szerint, ugye?) abban is veri őket. A kidolgozás nagyon szép,a feliratok élesek + matricakészlet is van hozzá. Nézzük meg a részletgazdag forgóvázat:
Az alsó képen kicsit látható az áramfelvevő rézlap a tengelyvégen, nem a karimán szedi az áramot. Igen szépen fut a vonat,meghajtás a 4-ik kocsiban van, így biztos a futása előre-hátra. A közelkapcsoló rendszer is egyszerű. A harmonikában van egy kampó, egyszerűen pattanásig összetoljuk a két kocsit, és kész. Eddig oké, de szét? Ugye volt már veletek is úgy, hogy amikor az ICE szettet szedjük szét, azon filózunk, vajon most törik el az a kis rúd? És mikor kopik ki annyira, hogy újat kell venni? Na itt ilyen gond nincs, a kocsikat felfelé húzva simán megszűnik a kapcsolat.
A vonófejek világítása Ledes, már 10-15%-os teljesítménynél teljes erővel világítanak. Ezek kikapcsolhatóak arra az esetre, ha csatoljuk a szerelvényt. Az orr nyitható, alatta van a kapcsolókészülék.
És az ár: 218 dolcsi, kb. 45.000 forint+posta kb. 10.000, de majd IST kijavít ha nem annyi. Összehasonlításkép a Flm 7 részes ICE 2 71.000, ICE 3 179.000, akciósan 122.000, Minitrix 7 részes ICE 1 121.500, 8 részes ICE 3 63.500. Ezért az árért itthon egy Desirót lehet kapni akciósan 50.000-ért. Érdekes,mi?
Egy kis videó:E 4 próba
Még 3 kép:
Köszönöm a figyelmet.
Norbi
Szép darab és elég olcsó. Ez H0 igaz? Látom van amerikai szerelvényed is, azt hol szerezted be?
Nem, ez bizony N-es modell.
Szerintem is remek modell, baromi jól néz ki a 8 részes szerelvény. A dobozolás tipikus japánnak mondható, de az alapszett a két fejjel nem azért ilyen kis csomagolású, hogy majd a kiegészítőnél megveszed a nagy dobozt, hanem azért, mert emiatt is olcsóbban tudják adni, valamint kevés helyet foglal. Legalábbis én ezt gondolom, de majd a japán vasútmodellek szakértői jól helyreraknak.
Hm, pedig nagyon H0-nak tűnt
Ha újra elkezdem a modellgyűjtögetést lehet N-re váltok, eléggé meggyőzőek.
Kafa nagyon!
Morhange:N-re váltás egyik nagy előnye,hogy nem kell nagy hely normális terepasztalnak,(Lásd enyém:).Az amerikai szerelvény egy Genesis P42 mozdonyos Superliner szett,az is csodálatos!
Crash:Köszi!
IST:Szerintem hagyjuk ezt a doboztémát,szuper,és kész!:))
Ja,az is IST féle japán rendelés.
Basszus, mekkora a videón látható asztal? A modell digitális, vagy analóg? Egyre szimpatikusabb az N méretarány (menne az LGB mellé
))
Briko:Itt van:http://www.vonatmagazin.hu/2010/10/n-es-terepasztalom-terve/+Norbi asztala 1/2-t is olvasd el!:)
Egyébként 324×125-ös.
És analóg.
P42 szerelvényről is szívesen olvasnék hasonló beszámolót, felkeltette az érdeklődésemet nagyon
N mérettel évekkel ezelőtt találkoztam élőben, a hozzá tartozó modellek minősége meglepően jó volt, nyitható ajtók, részletes modellek, pedig eléggé régi volt már az egész, sajnos nem emlékszem milyen gyártmányúak voltak.
A videó alapján sokkal nagyobbnak gondoltam – ritka jó a vonalvezetése!
Én kb. 6 hónapja kezdtem N-esbe bele, nekem bejön. Nekem sajnos nincs ekkora helyem asztalra.
Morhange:Jól van,összedobok valamit a P42-esről:)
Bár a képek minősége nem lesz jobb,sajnos…
Szólj hozzá!
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Szavazás
Legutóbbi hozzászólások
Twitter: vonatmagazin
Naptár
Felhasználó
Legfrissebb bejegyzések
Archívum
Legutóbbi hozzászólások
Legtöbb hozzászólás
Legjobb értékelések