Főoldal » Sajtóközlemény, Vasút, Vasúti hír

Alstom metró Kínában

Media 2011 március 21 2 megjegyzés

Két jelentős megbízást nyertek el az ALSTOM kínai vegyesvállalatai Pekingben. A 140 millió euró értékű megbízások keretében az Alstom szállíthat metrókocsi-hajtásrendszereket (forgóváz, motor, hajtáslánc és fékrendszer) összesen 512 metrókocsihoz valamint forgalomirányító és biztosítóberendezéseket Peking új, 42-km hosszúságra tervezett 6-os metróvonalára. Az Alstom évek óta sikeresen vesz részt a kínai nagyvárosok metróberuházásaiban. Az elmúlt 7 év során a francia gyártó 7 kínai metróvonalon épített ki és helyezett üzembe (URBALIS típusú) forgalomirányító- és biztosító rendszert, míg a Budapest számára is gyártott METROPOLIS járművekből eddig már több mint 1.600 metrókocsit értékesített Kínában, amelyek közül 1.200 metrókocsi Shanghai városában közlekedik.

42 kilométeres hosszúságával a most épülő pekingi 6-os metróvonal a leghosszabb a jelenleg építés alatt álló pekingi metróvonalak közül. A Peking belvárosán áthaladó 6-os vonalra összesen 27 állomást terveznek a kínai mérnökök. A vonal fontosságát az is jól mutatja, hogy ezen a vonalon Pekingben elsőként üzemelnek majd nagy utasszállító kapacitással rendelkező, 8 kocsiból álló metrószerelvények, amelyek 3 perces követési idővel és metrók esetében kifejezetten nagy, 100 km/óra sebességgel közlekednek majd. Az új metróvonal és szerelvényei a tervek szerint 2012-ben állnak üzembe a vonal első szakaszán.

A most elnyert megbízás keretében a Shanghai Alstom Transport Electrical Equipment Co. Ltd. (SATEE) vegyesvállalat a 6-os vonalon közlekedő 512 metrókocsihoz (64 db 8 kocsis szerelvény) szállíthatja majd a legújabb technológiai megoldásokat egyesítő (OPTONIX elnevezésű) hajtásrendszert. Ezt a hajtásrendszert, amely megában foglalja a kocsik forgóvázát, motorját, erőátviteli- és fékrendszerét is, kifejezetten a kínai piac igényeinek megfelelően alakította ki az Alstom. Az OPTONIX rendszer lerövidíti az utazási időt, növeli a közlekedő vonatok sűrűségét, miközben 30%-kal csökkenti a vonatok energiafogyasztását. Ugyanezt a hajtásrendszert használják a pekingi metró 15-ös vonalán is, ahol az már 2010 vége óta üzemel.

A CASCO, az Alstom másik kínai vegyesvállalata modern vonatvezérlési és biztonsági rendszereket szállíthat a Pekingi metró 6-os vonalára. A 6-os metróvonalat az Alstom új URBALIS kommunikáció-alapú forgalomirányító rendszerével (CBTC) szerelik majd fel. A 2-es metróvonalon már üzembe helyezett CBTC a hálózati kommunikációt és a rádió alapú adatátvitelt integrálja egy rendszerbe. Alkalmazása lehetővé teszi a vonatok közötti követési idő lerövidítését, és ezzel nagymértékben hozzájárul a napi egymillió fő fölötti utasforgalom sikeres lebonyolításához.

2 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 5 (2 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


2 megjegyzés »

  • avatar
    morhange mondta:

    Mik vannak… Kína nyugatra szállít, nyugat meg keletre. Hová fog ez vezetni…

  • avatar
    zork mondta:

    morhange: Csak elvben, a nyugat csak know how-t szállít … még, amíg meg nem tanulja Kína.

    A fékekről megfelelőségéről nem volt szó? :) A Kínaiak nem fékeznek?

    Kíváncsi lennék hány fő fér egy kocsiba.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.