Főoldal » Egyebek, Énblog, Virtuális Vasút

Gyorsulás

IST 2011 március 5 14 megjegyzés

Mondhatni már éppen ideje volt. Az elmúlt hónapokban sokat vesződtem a számítógépemmel – bár játszani egyre kevesebb az időm , így aztán megszületett az elhatározás: kellene bele pakolni egy-két új hardvert. Körbenéztem, körbeérdeklődtem, majd úgy döntöttem, hogy lecserélem az “ezeréves” Intel alaplapomat, kiszórom belőle a régi jó Core2Duo procit, a memóriát is lecserélem, valamint mivel a béka segge alatt vannak a merevlemezek árai, némi tárhellyel is gazdagítom magamat. A múlt hétvégén be is rendeltem a cuccokat, a mai napon pedig megtörtént a beszerelés, valamint némi telepítgetés, valamint próbálkozás. A segítségért nem lehetek eléggé hálás Herceg Jani barátomnak.

Ha valaki rá van kattanva a témára, annak elsorolnám mi is van a gépemben most: egy Gigabyte 870A-UD3-as alaplapot vettem, bele pedig egy AMD Phenom II X4 965-ös processzort ami négy magos és 3,4 GHz-en muzsikál. Emellé 8 giga memóriát pakoltam, a DDR3-asok ára ugyanis szintén lent van, szerintem megéri most mindenkinek növelni a meglévő mennyiséget. Winchestereknél egy 1 terrás WD mellett döntöttem, azért azon mindig meglepődök, hogy mekkora tárhelyet kínálnak mostanában már ezek az egységek. Amikor meglett az első PC-m, akkor még baromira tudtam örülni a 80 megás helynek a vinyón. Régi szép idők…

Talán mondanom sem kell, hogy érezhető gyorsulás következett be: bár elszerencsétlenkedtünk a Matrox TripleHead2Go-m beállításaival mire mindent pöpecül üzemeltetni tudott, de utána a RailWorks sokkal stabilabb és szebb futást eredményezett. A megszokott tesztprogramom (a Mafia II-ben található benchmark) a PhysX bekapcsolása nélkül az eddigi 23 fps helyett 60-at mutatott, max PhysX mellett pedig 30-at. Korrekt. Gyors. Tetszik.

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


14 megjegyzés »

  • avatar
    crash mondta:

    Cinebench-ben mennyit megy az AMD konfig?

  • avatar
    morhange mondta:

    Milyen vga? 7,5 nem rossz rá. [Igazából már csak egy ssd kéne :) ]

  • avatar
    benkda01 mondta:

    Na ezen az OMSI is rendesen fog futni :D

  • avatar
    Pityu89 mondta:

    Jó kis gép. Használd egészséggel! Ha a laptopom tudna ilyet leolvadna a műanyag róla, az biztos. :D

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    @crash:
    Nem mértem, odáig még nem jutottam el, az volt a fontos, hogy a mai találkozón már pöpecül fusson a RailWorks. Küldetés teljesítve. :-)

    @morhange:
    A VGA kártyám egy GeForce 460 GTX. SSD-t nem tervezek, drága. :-)

    @benkda01:
    Közel sem, az OMSI továbbra is szaggat keményen, pedig az emberek számát csak 200-ra vettem fel az 1000 helyett. Egyszerűen rosszul van megírva annak a programnak a motorja sajnos. Tiszta MSTS.

    @Pityu89:
    Köszi, egyelőre még az örvendezés fázisa van, remélem kibírja ez is pár évig. Bár amilyen gyors az informatika fejlődése…

  • avatar
    disc mondta:

    OMSI nincs a mai követelményeknek megfelelően megírva, de csak annyira amennyire a railworks sem. 4400+-os x2-n hd3870-el viszonylag nagy forgalommal(ez eszi a gépet főleg), majdnem max beállításokon 20-30 fps. Csak el kell indítani egyszor load without buses-t kijejölve, mert az alap scenario bugos.

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Lehet, hogy nálad ez a helyzet, de nálam sajnos közel sem. A RailWorks gyönyörűen fut, az OMSI viszont megáll időnként töltögetni, a vezetőállás kb. félpercenként elhomályosodik majd ismét beélesedik, ilyesmik. És közel sincs maxon sem a forgalom, sem az emberek száma. Ehhez képest a grafikai látványvilágát az MSTS szintjére saccolnám, azaz visszamentünk a múltba kissé. De ez itt már OFF téma.

  • avatar
    Pityu89 mondta:

    Még egy kicsi off:
    Azt próbáltad már, hogy az előre kalibrált beállításokat használod? Beállítottam 2009es PCre az enyémet, úgy nem akad, nem homályos, az autók is már megjelennek a távolban.

  • avatar
    disc mondta:

    hát ha az msts-nek olyan grafikája lenne mint az omsinak örülnék :D de sajnos fényévvekkel le van maradva, hát még fizikában, hangokban nagyjából minden benne van ami kell. Csak az optimalizáció gyenge (persze annyira azért nem).

  • avatar
    disc mondta:

    OMSI msts szintű grafika, hát valahogy msts-ben nem láttam ilyen: http://dl.dropbox.com/u/5862163/omsi.png

    Valós idejű tükröződéseket a járművek oldalán, meg nedvesen tükröződő aszfaltot, sem mégjobban tükröző vizestócsákat, na meg hasonló részletességű járműveket (igazából az utóbbi kivételével az rw-ben sem láttam hasonlót :D )

  • avatar
    Ikarus 242 mondta:

    Ahhoz, hogy az én gépemen rendesen menjen tényleg közel TS szintűre kellett butítani a grafikát, a környező objektumok sem számukban sem részletességükben nem mennek a TS szintje fölé, és még így is akadozik, de még nem élvezhetetlen. Járművek: egy busz kb 70.000 poly, kíváncsi leszek egy 150.000-200.000 polys busszal milyen diavetítést fog rendezni. Ha esik vagy havazik megint nő a gépigénye, bár ennél jobb időjárásszimulációt még nem láttam. Az akadozásban nem maga a kép az idegesítő, hanem hogy csak durbábban lehet tőle kormányozni és fékezni, amiért meg ha sokáig csinálom pampognak az utasok.(bezzeg ha havas úton a kanyarban driftelek azért nem :? )

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    @disc:
    Nézd meg az “erdőt” Am Bogennél, azzal megérted mire gondolok. Értem én, hogy tükröződik a víztócsa, de akkor miért nem szenteltek nagyobb figyelmet legalább az árnyékokra, jópár tereptárgy kidolgozottságára? Szerintem az optimalizáció sikeredett nagyon gyengére. A fizikáról nem nyilatkoztam, az elsőre nyilvánvaló. :-)
    És ezzel befejeztem itt az OFF-olást.

  • avatar
    disc mondta:

    Mert kb annyira észrevehető a tereptárgyak kidolgozottsága? (semennyire) mert nem sok embernek tűnt fel milyen az erdő. Árnyékok vannak, szépek is, ha be vannak kapcsolva. És mit mondtam az optimalizáció kb egy szinten van az rw-vel, nálam nincs olyan egyéni hiba mint nálad, mind2 úgy fut ahogy kell (mármint ahogy megírták), és hát egyik sem jól(legalább is a grafikát és a képességeket nézve, főleg az rw)… az msts az meg a legalja, az botrányos mit tud művelni részletesebb helyeken.
    Jó optimalizációra példa pl a mafia 2 vagy az openrails (még úgy is hogy az új verzióban dinamikus árnyékokat alapon kicsit túl részletesre rakták), de ne példálózzunk már a max 1 magot használó gpu-t alig használó rw és ts-el, amik úgy futnak úgy hogy másra nem is nagyon kell erőforrás a grafikán kívül, mert fizika és AI csak nyomokban található bennük.

  • avatar
    JZ mondta:

    disc screenshotjára: kb. 2005? környékén az NFS underground már tudta ezt, hogy többszörös tükröződés, a fizikára meg elég a havok motort implentálni :D

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.