Főoldal » Érdekesség, Vasút

Hiba nélkül

IST 2011 március 15 4 megjegyzés

Itthon hajlamosak vagyunk időnként túlzásba esni, természetesen a közlekedés, a vasút kapcsán is. Ki ne hallotta volna már vasút iránt rajongók társaságában azt a mondatot, hogy bezzeg a németeknél / svájciaknál / angoloknál / japánoknál? Aztán persze kiderül, hogy a határon kívüli részeken sem fenékig tejfel az élet, ott is előfordulnak olyanok, amikre sohasem gondoltunk volna. A neten kószálva bukkantam rá egy rövid hírre, amely a londoni metró működéséről szól.

Az oldalt is látható kép a londoni metrók állapotát mutató iPhone-os alkalmazásból került kivágásra, tegnap este ugyanis a vonalak szinte mindegyike probléma nélkül üzemelt, ezt jelzi a “Good service” felirat. A tavalyi év folyamán azonban derék londoni barátaink nem sokat láthatták ezt a tökéletességet sugalló állapotot, ugyanis 2010-ben mindössze egyetlenegy(!) nap volt olyan, amikor semmilyen probléma nem történt a hálózaton és semmilyen felújítás sem zavarta a közlekedést. Nyilván tudjuk jól, hogy hatalmas hálózatról van szó (402 kilométernyi a sínek hossza, ezzel Shanghaj után második a világon, a forgalmát tekintve pedig Európában Párizs és Moszkva után a harmadik), de az akkor is megdöbbentő, hogy 2010. május 11-én utazhattak csak úgy az utasok, hogy minden normál üzemmódban közlekedett egy teljes napon át. Az év további 364 napján már szükség lett volna a fentebb is említett programocskára, hogy kiderüljenek a késések, vonalleállítások, felújítási munkák.

A londoni metrón már 15 perc késés után visszatérítik a jegy árát, amennyiben 14 napon belül bejelentésre került. Durva, de erre is létezik telefonra alkalmazás, no meg interneten keresztül is be lehet jelenteni, tehát meglehetősen egyszerű az elintézése. Mindezek ellenére érdekes módon a potenciális 11 millió utas közül alig 330 ezren folyamodtak ehhez, nem kevés pénzt spórolva ezzel meg a metróüzemeltetőnek. És ezzel akár vissza is térhetnék a bevezetőmben is említett mondatra: bezzeg a MÁV-nál nem ennyire egyszerű a pénzünkhöz jutás késés esetén.

(A képet 2010. március 17-én készítettem Earl’s Court állomáson.)

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


4 megjegyzés »

  • avatar
    morhange mondta:

    Szerintem alapvetően az a baj ott, hogy régi az egész hálózat, nehéz a mai igényekhez alakítani a megbízhatóságot. Ha teljesen lebontanák az egész pályát mindenestül és újat építenének a legmodernebb berendezésekkel, akkor talán jobb lenne.

  • avatar
    Benbe mondta:

    Az Earl-lel találkoztál, vagy nem engedett be az udvarába?

  • avatar
    Nygma mondta:

    Nem tudom mi a forrás de szerintem pontatlan az idézet. A fenti adat arra vonatkozott hogy múlt évben csak 1 olyan hétvége volt amikor karbantartás miatt ne lett volna valami lezárva a hálózaton. Gond nélküli működés azért ennél sokkal gyakrabban van, annak ellenére hogy gyakoriak a kisebb nagyon fennakadások a hálózaton.

    Androidra és Blackberry-re van sokkal jobb app, azon az is látszik hogy egy-egy állomáson mikor jön a vonat, úgy ahogy azt a kijelzőn is lehet látni. Az egyik Androidos app-on még widgetként ki is lehet tenni a főképernyőre:
    http://www.androidzoom.com/android_applications/travel_and_local/london-tube-status_clq_screenshots.html

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    A londoni metróról szóló brit blog a forrás és bizony sajnos nem csak hétvégékről szól…
    Ez az iPhone-os alkalmazás is meg tudja mutatni, hogy mikor jön a vonat az adott állomáson, csak arról nem csináltam képernyőmentést, mert ebben a cikkben most nem az volt a lényeg.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.