Főoldal » Építés, Modellvasút, N

Kato Viaduct Station Set

IST 2011 március 16 1 megjegyzés

Látva a városban megépített villamoshálózat sikerességét és a tömegközlekedési igények felfutását, Toyama város vezetői úgy döntöttek, hogy egy új állomásépülettel örvendeztetik meg a lakosokat. A tervezett építmény elsődleges célja a Shinkansen vonatok kiszolgálása, ezzel is biztosítva a gyors kapcsolatot Tokió városával. A legjobb ajánlatnak a Kato cég alkotása tűnt, így a döntést hamarosan megrendelés is követte: otthonomba került egy Viaduct Station Set, azaz egy állomás összerakható modellje, N-es építési nagyságban.

A szokásoktól eltérően most nem adok képeket az összeszerelésről, ugyanis nem volt igazán mit fotózni. Mint ahogy korábban a kocsiszín makettje is, ez sem igényelt szinte semmilyen ragasztást. A kapott hatalmas dobozban vannak az összepattintható, készre gyártott és színezett műanyag elemek, van amelyik öntőformán, van amelyik csak úgy magában. Utóbbiak voltak a sínek alatti műanyagok, a falak, az állomásépület, előbbiek a különböző információs táblák illetve átlátszó műanyag elemek. Nem volt nehéz dolgom egy kivételével: a szokásos matricázás eléggé megviselt: derék japán barátaink ugyanis arra is gondoltak, hogy a kintről szinte egyáltalán nem látható információs táblákat is fel kell helyezni az épület belsejébe, ráadásul matricázni is illik azokat. Derék úttörőként bizony én is nekiálltam, de néha sajnos elhagyta a számat egy-két nem igazán szalonképes kifejezés. Az eredmény itt látható:

Alapvetően az volt a célom, hogy kissé előrébb hozom, így a villamos gyakorlatilag elhaladna a felüljárón lévő nagyvasúti sínek alatt, tehát jobbról mondjuk bejön a képbe a síndöcögény alul, majd bal oldalon ki is megy. Ez azonban a teljes városka átépítésével járna, amit még nem terveztem meg, úgyhogy maradt ez az ideiglenes verzió. Mondjuk az így is látható, hogy meglehetősen nagy darab maga az állomás, olyan 1,4 métert foglal el hosszában.

Az is jól látható talán a fenti képből, hogy oldalra további bővítési lehetőség kínálkozik. A H-szerű tartókhoz hozzá lehet csatolni, így fixen tartja a magasban a sínek alapját, ugyanakkor a jobb szélen látható alsó épületekhez nem csatlakozik semmivel, egyszerűen azokon fekszik, tehát azok bármilyen irányban könnyen csúsztathatók. Érdemes megfigyelni, hogy kétfajta falmagasság van, a magasabb az állomási területen átlátszó ablakokkal, az alacsonyabb pedig az állomáson kívüli részt mutatná.

A matricák felrakosgatása sajnos nem sikerült a legjobban, de ebbe már kezdek beletörődni, végülis ez a közeli képeken látszik inkább, a valóságban – az én szememnek – nem igazán észrevehető. Alul üzletek vannak kialakítva rendes belső térrel, középen lehet felmenni a még mindig az épületben lévő várakozó helyiségekbe, egyéb területekre, fölötte pedig már ott vannak a sínek. A Unitrack sínek az állomás előtt egyáltalán nem meggyőző képet mutatnak, ide bizony nagyon hiányzik a Kato Diotown féle alaplemeze, vagy a Unitram féle alaplemez a sínekkel. Ez így sajnos ronda. Az épület viszonylagos hullámossága amiatt adódik, hogy alatta egy vezetéket kellett elvezetnem, így kissé megemelkedik az épület egyik része. Nem jó megoldás, de mivel úgyis átépítem majd a városkát, ideiglenesen megfelelő volt.

Kis életkép amelyen szerényen meghúzódik a háttérben az állomás épülete, míg elöl éppen egy villamos áll be a délelőtti csúcsforgalomban a megállójába:

Az első vonat is megérkezett, lehet tippelgetni mit is látunk, de a kép alatt ott lesz a segítség is:

Aki egy N700-as sorozatú Shinkansenre tippelt az bizony eltalálta: a japánban vásárolt négy egységes szerelvényem gyönyörűen elfér az állomáson. Gyorsan hozzátenném: a szett nem tartalmazza a peront és a síneket, előbbi egy másik szettből van összeállítva, mondhatnám tökéletesen illik ide. Az ívek amúgy itt 481 mm sugarúak, ezt ajánlják ehhez az ívelt peronhoz.

Kissé oldalról is nézzük meg ugyanezt:

Az állomás összerakása nem volt igazából nehéz, a japán és angol nyelvű leírás a rajzokkal együtt tökéletesen elegendő a boldoguláshoz. Időben a sok-sok apró matrica miatt igényel 2-3 órát, de ha csak a műanyagot kellene pakolni, akkor tényleg nagyon hamar meglenne. Nagy előnye a modularitás, ergo ha valaki akkora állomást szeretne, hogy arra beférjen a 16 kocsis vasúti szerelvénye, akkor az is probléma nélkül megoldható, lehet kapni kiegészítőket a szetthez mind a sínek alatti lemezeket, mind az oldalfalakat, mind az alsó állomási épületeket meg lehet venni külön-külön. Nekem ez is éppen elfér a szekrényen, szóval bővítésben nem gondolkozok. Az árának a húzósságát mindenki eldöntheti, a teljes szett 90 dollár, durván 18 ezer forint volt. Nekem alapvetően tetszik.

1 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 5 (1 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


1 megjegyzés »

  • avatar
    morhange mondta:

    Ha jól sejtem ez sem marad ilyen áron… Először amúgy azt hittem hogy a peron hozzá van, tehát tényleg jól passzol.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.