Főoldal » Lapszemle, Könyvbemutató, Vasút

Modern Railways 750

IST 2011 március 12 Nincs megjegyzés

Jó régen volt már lapszemle, megpróbálom behozni kissé ezügyben az elmaradást, momentán éppen a Modern Railways 750. lapszámával. Ízlelgessük egy kicsit, mert ez azért elég durva egy havilapnál. A brit vasúti magazin, de hívhatnám szaklapnak is, mert ez valóban az, a 68 évfolyamát gyűri, a kerek lapszám azonban nem járt együtt duhajkodással, magamutogatással, önfényezéssel. A címlapról nem is derül ez ki, mindössze egy 4 oldalas összeállítás a 750V-ról üzemelő járművekről emlékeztet a jeles alkalomra. Azonban nem csak ez az érdekes a magazinban. Nekem például bejött a vasúti jegyek jövőjéről szóló anyag, melyből kiderült, hogy megpróbálják megoldani, hogy bankkártyával is ugyanolyan egyszerűen lehessen kis összegben fizetni, mint ahogy most használják a jegyvásárlásra a londoniak az Oystert. Utóbbi ugyanis drága, minden egyes font bevétel 14 penny költséggel jár. Ugyanakkor a bankkártyák képtelen olyan gyors tranzakcióra mint amit elvárnak a peronoknál található kapuknál: jelenleg maximum 0,5 másodpercig tarthat hivatalosan a kvázi fizetési idő, azaz ennyi idő alatt kell a leolvasónak elvégezni az előtte elhúzott vagy odaérintett kártyával a szükséges feladatokat, a cél pedig a további csökkentés 0,35 másodpercre. Durva.

A sok vasúttársaság sokfajta jegyvételi lehetőséget is jelent, ez is körbe lett járva egy kicsit, egy cikkben ekézik az üzemeltetett honlapokat. Vannak pozitív példák mint például a Virginnél ahol egy sematikus ábra alapján ki lehet választani, hogy a kedves utas hova szeretne ülni a Voyager-ön, így aztán azt is lehet tudni, hogy az ülés mellett van-e ablak, de vannak negatívak is, ahol ugyanazon útra megkeverő eredményeket hoz a honlap. Követendő példaként felhozzák a svájciakat, mert ott még azt is lehet látni egy kis piktogrammon, hogy mennyire van tele a megcélzott vonat…

Az európaibb vonatokat kedvelőknek a szokásos hírcsokor mellett egy 4 oldalas összeállításban esik szó Stuttgart főpályaudvarának átépítéséről, melynek során egy föld alatti átmenő állomást csinálnak az alapvetően föld felszínén lévő fejpályaudvarból. A projekt – tessenek kapaszkodni – 4 milliárd euróba, azaz 1100 milliárd forintba kerül, finoman szólva is hatalmas összegbe. Ebből 1,5 milliárd eurót ad a Deutsche Bahn, 1,2-t a német korámny, 0,8-at a Baden-Württemberg tartomány, 0,2-t Stuttgart városa, 0,2-t a stuttgarti repülőtér.

A magazinban – nem túl hosszan, de – szó esik a Wrexham & Shropshire vasúttársaság bezárásáról, valamint arról, hogy az Intercity Express Programme eddig 27 millió fontba került úgy, hogy még csak addig jutottak el, hogy kiválasztották, hogy a Hitachi által vezetett Agility Trains konzorcium nyert. Az HST-k lecserélésére megálmodott járművek specifikációját folyamatosan változtatják a britek, úgyhogy a járműveket is folyamatosan áttervezik, ki tudja mikor lesz belőlük ténylegesen is valami.

A kiadványban található egy 16 oldalas melléklet a Siemenstől, amelyben a cég promotálja magát ezerrel, bemutatja az angliai tevékenységét, kihegyezve persze a témát a járműveire, azaz a Desiro flottára. Van mire büszkék lenniük, ugyanis a Class 444-esük (SWT színekben fut) elnyerte a legmegbízhatóbb járműtípus címét a legutóbbi egy év adatai alapján. Ez azt jelenti, hogy átlagosan 55 ezer mérföldet tettek meg ezen típusba tartozó járművek két meghibásodás között. A díj átadása óta a mutató tovább javult és meghaladta a 60 ezret. Azt hiszem a South West Trains jól döntött amikor ezeknek a járműveknek a beszerzését határozta el.

100+16 oldal, ismét kellemes olvasmány volt.

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.