Főoldal » Címlap, Modellbemutató, Modellvasút

Fleischmann 1216 N-ben

crash 2011 április 26 Nincs megjegyzés

Idén jelentette be N-es méretben a Fleischmann a 1216-os Taurus modelljét a Nürnbergi Játékvásárra kiadásra kerülő újdonságos lapjában, és a kiállításon be is mutatott egy előszéria-példányt a vitrinben. A vásáron készült, és különféle fórumokon felbukkant részletes fotók  azt ígérték, hogy egy remekűvet tarthatnak a vásárlók a kezükben. Már csak az ár miatt kellett aggódni…

Egészen két héttel ezelőttig lehetett a kezünket törni, mennyire lesz szemérmetlen a Fleischmann a 1216-os árazása kapcsán. És jött a meglepetés ennek kapcsán: 143 eurós áron lehetett egyes osztrák modellboltokban megkapni a gépet, és itthon sem volt vészesebb az összeg: 40.500 Ft-ot kell mindössze a gépért leszurkolni. Ez utóbbi dolog igencsak üdvözlendő, hiszen ezen az áron már nem éri meg Bécsbe menni vásárolni, mert a margin kisebb, mint a benzinköltség. Mondjuk én még emlékszem azokra az időkre, amikor a Minitrix DR V200-as itthoni árának, és a bécsi modellboltban leszurkolandó összeg különbségéből még egy nagyétvágyú S600-as Mercedesszel is meg lehetett volna járni az utat Budapest és Bécs között. Azóta az a bolt bezárt, és az újabbak egy cseppet jobban viszonyulnak a vevőkhöz. Hála istennek’…

No ennyit az árakról, nézzük a modellt. Igazából sok aggódnivalóm nem volt a mozdonnyal kapcsolatban, mert a Fleischmann-nál én a Desiro óta új időszámítást vettem észre: a lehetőségekig aprólékos részletek, és rendkívül jó minőségű hajtást, digitális előkészítéssel. Számomra csak az volt a kérdés, hogy mennyire feszegeti a Fleischmann az apró részletek megjeleníthetőségének határait.

Amikor kezembe fogtam a modellt, azt nem mondhatom, hogy leesett az állam, hanem inkább azt, hogy erre számítottam. A forgóvázak szépen ki vannak dolgozva, a kerekek külső felén lévő tárcsák és más, oda tartozó alkatrészek is ott vannak.
Ami a 1216-os modellt különlegessé teszi, az a négy áramszedő, és a város határában lévő transzformátor-állomást megszégyenítő számú szigetelő a tetőn.  Mivel az ember ezt látja legtöbbször, zavaró, ha ez túl bumfordi a szigetelők, áramvezető sínek, és maguknak az áramszedőknek a kivitele. Nos, meg kell nyugtassak mindenkit, hogy igencsak szép, filigrán kialakításúak a tetőberendezés alkatrészei.
Amit még meg kell említsek, a korlátok. A mozdonyon vannak a kasztnira öntött, és szépen tamponált kapaszkodók, és attól elálló, külön alkatrészként a mozdonyszekrényre felkerültek is. Ez utóbbiak az orron, a szélvédő előtt találhatóak, és roppant filigrán kialakításúak. Ugye azt meg sem kell említenem, hogy a tamponozott feliratok is elsőrangúak?

Nagyjából ennyi fér bele a külcsíny dícséretébe. A belbecsről annyit, hogy a mozdony szinte hangtalan, és nyugodt a futása. Kis feszültségen indul, roppant erős – talán a tapadógyűrűknek is köszönhetően. Digitális-dekóder foglalat van benne, ám dekódert még nem raktam bele, csak analóg üzemben próbáltam, de így is kiváló.

Összefoglalásképpen annyit írhatok róla, hogy nálam most ez a mozdony az abszolút favorit a nagyszériás modellgyártók termékei közül. Kiváló, már-már H0-ás méretű modelleket megszégyenítő részletekkel, és korrekt árral. Szerintem kötelező darab.

Utóirat: a 1216 bemutatása nem marad itt annyiban, hiszen tartozom még egy Hobbytrain 1216 bemutatóval is. Elvileg az a mozdony érkezett előbb a flottámba, csak hát időm nem volt róla nagyon postolni. Most, hogy megjött a Fleischmann gép, újból aktuális lett a téma, és igyekszem a post megírására időt szakítani. Majd jól egymás mellé rakom a két gépet, hogy kibeszélhessük a különbségeket.

 

1 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 5 (1 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.