Főoldal » Érdekesség, Vasút

Készül a Westbahn emeletes szerelvénye

crash 2011 április 27 7 megjegyzés

Három éve van annak, hogy írtam egy postot egy új osztrák magánvasút, a Westbahn megalakulásáról. Most ismét előtérbe került a téma, mert az időközben vasútvállalati és személyszállítási engedélyeket megszerző (jól írtam?) vállalat első szerelvényéből két szekció elkészült a gyárban, és készen áll a tesztekre. A Westbahn nem mást tűzött ki célként, hogy először Bécs és Salzburg között indít gyorsvonatokat, amelyek az első osztály kényelmével lesznek felszerelve, de az Osztrák szövetségi vasút másodosztályú szolgáltatásaival versenyképes áron.

Amellett, hogy kényelmesebbnek ígérik a vonatokat, óránkénti közlekedést terveznek a két osztrák város között, és a fedélzeti szolgáltatások is fejlettebek lesznek az ÖBB-énél. Mondjuk mióta vállalatot megalapították, az ÖBB kijött a Railjettel, ami szintén képes nagy sebességű közlekedésre, és van a fedélzetén kísérő, büfé, ami szem s szájnak ingere. Kérdés, miként fog ezzel a Westbahn konkurálni – bár, ha jobbat nyújt, olcsóbban, vagy ugyanannyiért, mint az ÖBB, azzal csak nyerhetnek az utasok.

A post apropója, hogy a Westbahn által a Stadlertől rendelt emeletes szerelvények első fecskéje elkészült: egy vég- és egy középrész elhagyta a gyár csarnokát. Hivatalosan Ausztriában augusztusban fogják a szerelvényt bemutatni, addig az elkészült részek tesztelési célt szolgálnak, Svájcban.A dolog érdekessége, hogy ez az első intercity kivitelű, kétszintes Stadler motorvonat első példánya. Azt hiszem, hogy hasonló szerelvények, és hasonlóan gondolkozó magánvasút ráférne Hazánkra is.

Képek: Westbahn.at

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


7 megjegyzés »

  • avatar
    Benbe mondta:

    Az egyik fotón már láttam egy harmadik kocsit is, tehát valószínűleg nagyon közel van az első szerelvény összeállása. Aztán mehet próbázni Wildenrathba!

  • avatar
    Regio mondta:

    Szerintem pont nem a sínrepülővel kell konkurálnia,mivel mezei bolhásról volt szó,másodosztályú áron. Az más kérdés,hogy hol maradt meg a sima bolhás az EC-vel,ahol most sínrepülő jár… A gondolkodásmódot én is szívesen látnám itthon,de a járműveket inkább ne…

  • avatar
    JZ mondta:

    Regio, a járművekkel mi a baj?

    amúgy a Westbahn megvalósítja azt, amit a repülésben a 70-es években a Southwest Airlines.

    Olcsón ad gyors, és kényelmes szolgáltatást, de csak két meghatározott pont között. (anno a SWA is így indult, Dallas-Chicago? között)

  • avatar
    crash ( a szerző ) mondta:

    Tényleg, mi a baj a járművel? Állítólag első osztályú komfortot nyújt. Gondolom kényelmes, nem ?

  • avatar
    Regio mondta:

    A baj az,hogy Stadler… Szerintem túl sok a közös vonás az elővárosi termékeivel,gyanítom,hogy túlságosan is fapados és nem csak idézőjelben…

  • avatar
    JZ mondta:

    ez enyhén nagyon sztereotípia, a WB szerelvényeknek több közük van a svájci emeletes IC-khez, mint az itthoni pirosvillamoshoz.

    Mindenki: -> http://www.westbahn.at van egy félperces videó a próbafutásról, tehát megvan a fent emlegetett 3. kocsi is.

  • avatar
    Kavics mondta:

    Tájékoztatásképpen egy virtuális séta a westbahn fedélzetén.
    http://www.kaemena360.com/360/Westbahn/WestbahnTour/

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.