Főoldal » Kisvasút, Vasúti hír

Megkezdődött a vedlés

Benbe 2011 április 7 4 megjegyzés

Vedlettem már ma? Sajnos igen!

Megkezdődött a vedlési szezon – ezzel az állattani hírrel folytatódik kisvasúti rosszhír-rovatunk az osztrák Máriacelli Kisvasútról.

A legutóbbi menetrendváltástól ugyanis számos Alsó-Ausztriai vasútvonal üzemeltetését a Szövetségi Vasúttól a tartományi vasútvállalat, a NÖVOG vette át. Ez sok esetben megszüntetést, vagy eseti kirándulóforgalmat jelent, de például az Ybbstalbahn 6 km-es szakaszán Waidhofen és Gstadt közözz busz gyakoriságú ráhordóközlekedést az ÖBB elővárosi vonalára.

1099 016-6 Ober Grafendorfnál

A Mariazellerbahn mellékvonala a halvány ígéretek ellenére megszűnt, de a Sankt Pölten és Laubenbachmühle közötti hivatásoforgalmat (még) nem szűntették meg. Megrendelték viszont a Stadlertől az RhB Allegra vonataira alapuló panorámamotorvonatokat, amelyek két év múlva átveszik a közel 100 éves villanymozdonyoktól és a kisegítő dízelgépektől, dízel- és villamos motorkocsiktól a forgalmat. Addig szerencsére úgy tűnik, nem festik át valami csiricsáré színre a régi járműveket, mint tették az Ybbstalbahn esetében, de mégis átalakul a hagyományos, ÖBB-Jaffa színezés. A 1099.04-ről ugyanis lekerült a “kéz kezet mos” ÖBB-Pflatsch, és hamarosan a többi is megszabadul ettől.

ÖBB 4090 sorozatú motorvonat a Pielach völgyében

Én nem vagyok oda a magánvasutakért, számomra ez hatalmas veszteség. Aki fotózni szeretne még régies gépeket, gyorsan tegye meg!

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


4 megjegyzés »

  • avatar
    niartom mondta:

    A magánvasutak számos vasútvonalat mentettek meg Európa szerte az enyészettől. A modern motorvonatok megrendelésével szerintem egyértelművé vált, hogy nem a vasút felszámolás a cél, hanem a gazdaságos üzemeltetés. A korszerű, panorámás motorvonatokkal talán még több utast tudnak a vasútra terelni.
    Ami régi mozdonyokat, vonatokat illeti, reméljük, hogy nosztalgia vonatok élén még találkozunk velük…

  • avatar
    Benbe ( a szerző ) mondta:

    A probléma sokrétű. A Mariazellerbahn hivatásforgalomban is roppant erős, a turistaforgalma pedig egyértelműen nyereséges. Magánvasúttá konvertálása tehát fölösleges, az akció valódi oka az, hogy nem csak az MzB-t, hanem a környék összes mellékvonalát tartományi kézbe vették – majd mindet jól meg is szüntették. Így járt az Ybbstalbahn, a Dounauuferbahn, a Krumpe, illetve ÖBB kézben megszűnt a Traisentalbahn Schrambach és a végállomás között (ez az a vonal, amelyet az ÖBB-nek St. Pölten-Bécsújhely közvetlen viszonylaton sem akaródzik működtetni, fene sem érti, miért).

    Az Ybbstalbahn első hat kilométerén ingázik valami motorkocsi (borzalmasra festve), és ez a szembemben rosszabb, mintha bezárták volna. A pálya többi részéből jóvátehetetlenül kerékpárút lesz (vö. Hegyközi Kisvasút!)

    A Mariazellerbahnon ma már napi két vonatpárt visznek csak a 1099-esek, egy párt 2095-ös dízel (egészen Mariazellig DÍZELMOZDONY! Gazdaságos, biztosan…), a többit a villany motorvonat (ha közlekedik) és a wc nélküli, kicsi, szűk dízelmotorvonatok. Száműzik a logót, a hagyományos színeket, és az új, szerinted utasvonzó panorámavonatok megszűntetik a vonatból fotózás, videózás lehetőségét is. Igazán kiváló kilátások. Ahogy Székely Viktor barátom megfogalmazta: ide se megyünk többet. Ha nem kell a sokszáz Eurónk, mi nem erőltetjük, van még vasút, ahol szívesen fogadják a vasútbarátot…

  • avatar
    JZ mondta:

    A felső-dunavölgyi vasúton (ÖBB 133-811) volt alkalmam még utazni schlieren + 2143.35, aztán Kremsben cseréltünk a 4061-re…

    Mariazellen az Ötscherbär express, két mozdonnyal, és halomnyi kocsival…

    Ybbstalbahn…amikor még 50-60?-al ment a 2095, meg a 2-3 szaloncukorkocsi (azok a gömbölyűek)

    …szép volt.

  • avatar
    Benbe ( a szerző ) mondta:

    Azért szezonban az Ötscherbärnak ma sem kell szégyenkeznie: http://www.benbe.hu/gallery/elvitte-a-krampusz/pic113_noframe_hun.php Igaz, most, hogy se nyár, se tél, csak egy gép és négy kocsis volt.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.