Főoldal » Szimulátorok, Virtuális Vasút

RailWorks fejlesztések

IST 2011 április 9 3 megjegyzés

Az utóbbi időben kicsit elhanyagoltam a RailWorks-öt, a Glasgow-Edinburgh pályán való közlekedés sem megy annyira mint szeretném, úgyhogy a hétvége alkalmából arra gondoltam körbenézek kissé, hol milyen jármű vagy pálya megjelenése várható a közeli vagy távoli jövőben. Ennek előfutára volt az előző bejegyzésem, de most egy kicsit megpróbálok szélesebb körben körülnézni. Tartsatok velem és lássuk mivel kecsegtetnek minket a fejlesztők!

Gondolom nem kell magyarázat a fenti képhez, czkkrgbr és disc munkáját láthatjátok. Régóta dolgoznak már rajta, egyre szebb formát is ölt, ráadásul egészen extra dolgokkal is fel lesz szerelve, úgymint például a zsaluk manuális zárása és nyitása, az ajtó működtetése, de ha nem megfelelően vezetünk, akkor le is tilthat a mozdony. A hangja már most is az eredetit idézi, csukott szemmel hallgatva a mozdony elindulását is fel lehet ismerni melyik jármű vezetőállásán ülünk. Ahogy mesélte czkkrgbr egészen jó dolgokat próbálnak kihozni a mozdonyból illetve az RW motorjából, úgyhogy megéri várni a Szergejre.

Folytatnám egy másik magyar mozdonnyal, ami a már itt is beharangozott Gigant modellje. Sajnos még ez sincs készen, V43 1133 jelenleg a textúrázással bajlódik, ezért is láthattok a képen néhány helyen még oda nem illő dolgokat. Ami még hiányzik az a vezetőállások kidolgozása, a menettulajdonságok beállítása, valamint a hangok összevágása, szóval van még rajta munka, de remélem kitart az alkotó, mert azért jó lenne a játékban is találkozni ezzel a járművel is.

A svájciaknál továbbra is az SBB Route 1 készül, ami egy 70 kilométeres pályát jelent Pfaffikon és Landquart között Re420-as és Re 4/4 II-es mozdonyokkal, várhatóan június 30-as megjelenéssel, mivel dobozos verzióban jön ki, sajnálatos módon meglehetősen húzós, 40 eurós áron.

A németeknél többminden is készül, egyrészt a már ezer éve beharangozott Köln-Düsseldorf pálya, de gyakorlatilag semmi új dolog nincs róla publikálva úgyhogy ez szerintem nem a közeljövőben fog elkészülni.

Itt van helyette mondjuk az Im Körblitzer Bergland nevű pálya, amely a régebben megismert, és nem mellesleg ingyenes, Altenburg-Wildau pálya továbbgondolása. Az ingyenesség a múlt homályába vész, ezért a kiegészítőért már fizetni kell majd, de ha olyan szintűre lesz kidolgozva, mint az altenburgi útvonal, akkor azt hiszem megéri majd a 25 eurós árát, ugyanis az még iszonyat jóra sikeredett, a német vasutak kedvelői szerintem jól elszórakoztak vele. 30 kilométernyi kétvágányos villamosított vonal, 25 kilométernyi részben villamosított mellékvonal vár majd ránk némi nosztalgiavasúti üzemmel együtt.
A Berlin Wittenberg pályáról pedig továbbra sincs semmi infó…

Menjünk Horvátországba? Talán érdekes lehet, ugyanis van 1142-es villamos mozdonyuk RailWorks-höz, sőt, horvát felsővezetékrendszert is telepíthetnek a pályaépítők most már. A jármű innen tölthető le.

Ugorjunk át az olaszokhoz is, ahol elkészült a Torino-Genova vonal 2.0-ás verziója. OK, nem mostanában volt, én viszont még az egyes változatra sem figyeltem fel, pedig lehet, hogy érdemes lenne megnézni. Hazai pályaépítők pedig talán a lenti képen látható járművet is fel tudnák használni…

A Portland Terminal pálya után az amerikai ág a Northeast Corridorral folytatódik, azaz New York Penn Stationtől vonatozhatunk majd Philadelphiába. A railsimulator.com szerint hamarosan megjelenik, azonban még képeket nem mutattak sem a pályáról, sem a járművekről, szóval tartok tőle, hogy ez bizony még odébb van.

Térjünk rá Angliára, ahol szokás szerint nagy a kínálat, mivel itt terjedt el legjobban a program. Legközelebb április 15-ére kapunk valamit, méghozzá a Class 156-os Super Sprinter dízel motorvonatot. A járgányt az Oovee fejleszti és olyanokat ígérnek hozzá mint az AWS biztonsági rendszer öntesztelő rutinja, működő iránytábla, animált vezetőállás beleértve nem csak a napellenzőt, de a kartámaszt is, kerékcsúszás védelem, valamint jó minőségű hangok. 6 különböző festés, 7 küldetés, utóbbi szerintem továbbra is kevés.

Az április 22-ei Portsmouth-Woking pályáról és a Class 450-esről már esett szó, úgyhogy folytassuk a JustTrains-szel, ott a Class 153-as dízel motorvonat készül a Totham névre hallgató pályával együtt. Előbbi valós, utóbbi kitalált. Előbbiben lesz például DRA (lásd a megjegyzések között galbert magyarázatát), utóbbiban pedig 30 mérföldnyi útvonal, 7 küldetéssel (bár ebből kettőhöz további kiegészítők is kellenek). A letölthető verzió elvileg 2 nap múlva lesz megvásárolható a neten, a dobozos megjelenési idejét még nem tudni. Az ár 30 euró körüli.

Így első körülnézésre ennyit találtam, de ha tudtok még, szívesen látom azokat kommentbe (és egyben köszönöm JZ-nek a figyelemfelhívást néhány dologra)!

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


3 megjegyzés »

  • avatar
    galbert mondta:

    Apró pontosítás a DRA-val (Driver’s Reminder Appliance – mozdonyvezető emlékeztető berendezés) kapcsolatban: Igazából nem hasonlítható az éberségihez, mivel egyedül arra szolgál, hogyha megnyomja a vezér a gombot, akkor addig nem enged menetet kapcsolni, amíg még egyszer megnyomva ki nem iktatja azt. A bevezetését az indokolta, hogy korábban többször előfordult, hogy miután a vezér megkapta a guard-tól a jelzést, hogy az ajtók zárva, automatikusan elindult – nem figyelve a jelzőt, így meghaladva a vörös jelzést. Ezek elkerülése végett szerelték be ezt a rendszert a személyszállító járművekbe, s az utasításban meghatározták, hogy mikor kell használni (gyakorlatilag ha megállsz vörös jelző előtt, vagy akkor, ha korábban sárgát kaptál). Mondjuk az én meglátásom az, hogyha nem nézi meg a jelzőt mielőtt elindul, akkor mennyivel nagyobb az esélye annak, hogy megnyomja a gombot, mikor megáll a vörös jelző előtt? :)

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Köszi az infót, jogos, módosítottam is a bejegyzésen.
    Igazából számomra már az nem érthető, hogy ha a jelzés úgyis vörös ergo a vonat nem indulhat, akkor miért kell bezárni az ajtókat? :-)

  • avatar
    nazareth mondta:

    Amúgy Németországban is volt ebből balhéj, mert bár általában nem menesztik addig a vonatot, amíg a kijárat vörös, előfordult néha (vicces módon a ZuSiban is találkoztam ilyennel). Azóta van az INDUSI-ban a restriktív mód :) Csak az automata, ez nem.
    Egy manuális fél-INDUSI manuális fél-restriktív módja :)

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.