Főoldal » Élménybeszámoló, Érdekesség, Kisvasút, Vonatfotózás

RhB képelőzetes

Benbe 2011 április 25 6 megjegyzés

RhB Ge 4/4 II ArdezbenAz elmúlt héten Karika olvtárssal a Rhätische Bahn svájci kisvasúton jártunk. Aki esetleg nem tudja, mi az az RhB, annak a képekből úgyis be fog ugrani, hogy a világ legprofibb keskennyomközű hálózatáról van szó.

Az előzetesbe a képeket igyekeztem úgy összeválogatni, hogy minél szélesebb rálátást biztosítson a piros vonatok sokszínűségére. Nem a legjobban sikerült képek ezek feltétlenül – maradjon meglepetés is az albumokhoz!

[nggallery id=59]

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


6 megjegyzés »

  • avatar
    IST mondta:

    Na jó, engem kíváncsivá tettél ezzel az előzetessel, várom a teljes albumot. Nagyon szép helyen jártatok, de hát ezt már tudjuk az RhB esetén.

  • avatar
    Benbe ( a szerző ) mondta:

    Ki kell ábrándítsalak IST, nem lesz teljes album. Jelenleg legalább négy album néz ki a képekből, elég sok lett (és elég jók)!

    Egyébként igen. Az RhB nagyon komoly, semmihez sem hasonlítható…

  • avatar
    crash mondta:

    További képeket várunk! :)

  • avatar
    Tastam mondta:

    Jól néz ki a brusiüi viadukt, hát még ami rajta jön!
    :-)
    Sajnos a svájci vasutak egyre kevésbé kedveznek a vonatfotósoknak a lehúzhatatlan ablakaikkal. Ráadásul kezdi elvenni az egyéniségét is, hiszen egyre több helyen a már máshonnan is ismert járművek köszönnek ránk (pl. FLIRT). Azonban a táj szépsége nem változik és ez semmi mással össze nem hasonlítható.

  • avatar
    Benbe ( a szerző ) mondta:

    Hát, Brusióban inkább az idővel jártuk meg, direkt azért mentünk, mert meghallottuk, hogy már nem csak a sima állványzat látszik, de már csupa piros. Így azért mégis valami extra.

    A vasutak magatartásától általában én sem vagyok elájulva (l. a kifakadásaimat a Mariazellerbahnnal kapcsolatban), elvégre aki a vasútbarátokból él, az egy kicsit figyeljen is rájuk.

    Szerencsére az RhB-nél ilyen gond nincs.

    Egyrészt a forda nyílvános, így mindenki meg tudja tervezni, mivel szeretne utazni.

    Másrészt (pár ritka kivétellel) minden vonatban direkt van lehúzható ablak. Egyrészt az Allegrák ablakainak a fele is lehúzható, csak a légkondi miatt van lezárva, de alig hiszem, hogy pont az RhB-n ne lehetne megbeszélni ezt. A Berninán viszont csak három szerelvény Allegra, kettő régi motorkocsi, persze lehúzható ablakokkal, de az allegrás vonatok _mindegyikéhez_ is van lehúzható ablakos kocsi csatolva. Ezekkel körbejárnak mindkét végén.

    Az arosai Allegrák is visznek egy ülő- és egy poggyászkocsit, szintén körbejárnak.

    A Davos-Filisur vonalon most csak a frekventáltabb vonatok vittek egy régi vezérlőkocsit, de szezonban szerintem ott is minden vonaton van lehúzható ablak. De azon a vonalon is jár Ge 4/4 III NEVA ingavonattal, azon is jó az ablak.

    A többi vonalon pedig csak mozdonyos vonatok közlekednek (kivéve a napi egy Landquart – Vereina-tunnel – St. Moritz RE-t, ami Allegra+Glacier kilátókocsi+ablakos kocsi+teherkocsik). A legtöbb helyen többféle gép vegyesen, így lehet régit és újat is fotózni.

    Az új Stadler kocsiszettek (minirailjet) szintén mozdonyos vonatokhoz készülnek, vezérlő nélkül. Így az Albula-vonalon a klasszikus érzés megmarad.

    Olyannyira vasútbarát az RhB, hogy például a filisuri kocsmában minden reggel kiragasztják az aznapi fordát a gépszámokkal… De bármelyik szolgálati helyen is kinyomtatják, ha kéred. Szóval szerintem az RhB még jóideig rendben lesz vasútfotózás szempontjából is!

  • avatar
    Tastam mondta:

    Köszönöm a kiegészítést, én nem ismerem ilyen szinten az RhB kocsiösszeállításait, de egyébként én általánosan gondoltam a svájci vasutakra. Az, hogy a rätiai vasút a vasútbarátokból él, az azért enyhe túlzás. Az a vasút maga is egy idegenforgalmi attrakció, szinte mindenki fotózza. Amikor utoljára ott jártam még (szerencsére) nem közlekedtek az új vonatok, tehát igazi klasszikus utazásban volt részem.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.