Főoldal » Bemutatók, Szimulátorok, Virtuális Vasút

Megjelent a World of Subways 3 – London Underground

IST 2011 május 25 22 megjegyzés

Csináltunk már olyat btx barátommal, hogy elmentünk egyet vonatozni és viszonylag folyamatosan informáltunk titeket arról, hogy merre is járunk, melyik vonaton ülünk, mi történik velünk. Most arra gondoltam, hogy a WoS 3 megjelenése alkalmából egy folyamatosan frissített cikkben arról fogok írni hogyan is próbáltuk ki a programot, miket tapasztaltunk, mennyire tetszett az első pár óra játék után.
Merthogy megjelent a World of Subways sorozat harmadik része, amely továbbra is különálló program, tehát nem kell hozzá az első két rész megléte. Még csak a neten megvásárolható és letölthető termék van a piacon, a boltok polcaira gyanítom további egy hónap múlva fog felkerülni a dobozos verzió. Ha van kedvetek hozzá, akkor tartsatok btx-szel és velem ezen az estén, frissítsétek sokszor a honlapot!

Miközben ezeket a sorokat írom, javában zajlik a letöltés. Na de ne ugorjunk ennyire előre!

A hónap elején ígérte azt a TML gárdája és így az Aerosoft is, hogy a május 23-ával kezdődő héten megjelenik a program. Az ígéretet tartották, a múlt héten már 25-ét írták megjelenési dátumként. Ma ahogy tudtam sasoltam a netet, aztán Galberttől kaptam végülis e-mailben az infót, hogy megjelent a program: gyors számolás után kiderült, hogy még 3 és fél óra volt hátra a munkaidőmből (és reménykedtem benne, hogy nem húzunk el nagyon semmit), háromnegyed óra az út hazáig, szóval hosszú négy óra várt még rám. Közben telefonáltam btx-nek, hogy megjelent a program, ahogy korábban megbeszéltük jöjjön át munka után egy jó kis játékra.

Hazaérve szerencsére gyorsan ránéztem a fórumokra, kiderült, hogy az Aerosoft szerverei nem bírják a terhelést, így aztán mentem egyből a simMarketre, náluk nem szokott gond lenni a gyorsasággal. Pár kattintás után már meg is volt a termék, elkezdett csordogálni lefele az 1,4 Gigabyte-nyi adathalom. Eközben kezdtem el írni ezt a bejegyzést is.

A 10 perc meglehetősen hamar eltelt, rá pár percre a telepítés is megtörtént. Közben azt olvastam az egyik fórumban, hogy az angol nyelvű telepítéssel némi gond van, így aztán célszerű németül telepíteni, majd a játékon belül átállítani a programot angolra. Így is tettem, németül álltam neki. Az utóbbi időben megszokott módon a programot az aerosoft-Launcher nevű alkalmazással kell az interneten regisztrálni a kapott kód alapján. A játék nem igényli az internetet futtatás közben, csak az aktiváláshoz kellett ezt megtennem.

A kézikönyvet még tegnap kinyomtattam mivel az aerosoft volt olyan rendes és felrakta a netre szabadon letölthető anyagként, úgyhogy jelen pillanatban nincs is más hátra, minthogy elindítsam a programot.

Első küldetés, tanuljuk meg vezetni a szerelvényt. Hát van néhány gomb a beüzemeléshez, minden működik egérrel is, jó móka pöckölgetni a kapcsolókat, de kelleni fog egy lista, nehogy elfelejtsek valamit is beállítani.

A grafika egyelőre nem bejövős, mindent a maxra állítottam, a látótávolságot is, mégis mosódott hatást kelt az egész. Mondjuk az eddig publikált képeken is ilyen volt a játék, de ez így azért kicsit durva. Közelkerülve egy jelzőhöz például nehezen megállapítható, hogy akkor mit is mutat. A fenti képen is látható, hogy a 2-es gombbal lehet előcsalni az infó panelt, de bármikor el is lehet tüntetni, a sebességünk is jól leolvasható a kijelzőről. Már ha felkapcsoljuk hozzá a világítást.

Még a grafikai beállításokon csiszolnom kell, sikerült jó sötétre beállítanom, aztán most tesztelgetem mit lehet kihozni belőle. A hangos utastájékoztató rendszer egyelőre nem úgy működik mint ahogy szeretném, a kezdő állomást bemondja, de aztán meg semmi. Az oktató küldetést sem sikerült emiatt végigcsinálnom, vagy legalábbis gyanítom, hogy ezért nem. Amúgy szépen mozog a kabin, jól döcög a síneken a jármű és ezt szerencsére hallani is lehet. A bemondások pedig eredetiek, úgyhogy úgy tűnik megvan az engedély a London Undergroundtól.

Képek:

Küldetések listája

Menetrendek: 10 fajta útvonalon lehet menni, mindegyiknél ki lehet választani, hogy mikor induló vonattal kívánunk menni.

Notting Hill Gate vezetőállásból nézve. Az árnyékok baromi jók, az embereknek is van árnyékuk. Viszont borzasztóan beszaggat a program amikor sötétből világosba megy vagy fordítva. Amúgy pöpecül fut a gépemen.

Kinézés a vezetőállásból, hogy felszálltak-e már az utasok. Az ív miatt ezt nagyon nem látjuk, de van ahol van rá megoldás:

A középen lévő ajtón ha kinéztek, akkor láthattok egy monitort fent amin bizony mozognak az utasok, látszik ahogy ki- és beszállnak. Végre, ideje volt már valakinek megcsinálni ezt is.

Aldgate állomáson egészen magasra fel lehet menni a lépcsőkön. Csak csukjuk be magunk mögött a vezetőállás ajtaját ha kiléptünk a szerelvényből. :-)

Utastér nézet, a fickó kissé belegyógyult az ülésbe, de ez addig nem érdekel engem amíg rendesen van utasforgalom. És van.

Felszíni kép, látható rajta az elmosódás ami nem jön be nekem. Szerencsére az alagútban nincs ilyen, de itt engem kissé zavar.

A végén miután kikapcsoltunk mindent, kapunk egy kis értékelést. Ez volt az első teljes menetünk, a bénázásunk eredményét láthatjátok, de azért annyira nem rossz.

Összefoglalva így az első két óra után baromi jó móka, nagyon tetszik.

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


22 megjegyzés »

  • avatar
    Marcell mondta:

    Zsoltit is hagyd vezetni látom ott áll melletted a vezetőálláson. :P

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Nemrég futott be, most jön az ő köre. :-)

  • avatar
    Marcell mondta:

    RD-t kipróbáltad már vele? Kézikönyvet nézegetve elvileg a funkciót beleépítették és működik vele. Kíváncsi vagyok tényleg működik-e! Ahogy elnézem holnap ti sem mentek dolgozni ,mert nem bírtok majd felkelni.

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    RD-t még nem próbáltuk ki, egyelőre végig szerettünk volna menni a vonalon egyszer. Ez a küldetés teljesítve. :-)

    Munkaügyben sajnos nem működik ez, fel kell kelnünk. Az más kérdés, hogy nem most fogunk aludni menni. :-)

  • avatar
    jsim mondta:

    Hm, nem rossz, nem rossz… A segédablak kialakítása továbbra is nagyon bejön, tetszik ez az áttetszőség. Azt hiszem én rávárok a dobozos verzióra, bízva abban, hogy az első kipróbálók által felfedett esetleges hibákat már javított verzió kerül majd bele, miként a korábbi részeknél is. :-)

  • avatar
    galbert mondta:

    Hát igen, én még munkaidőben letöltöttem, így még jött az Aerosoftról is. Mondjuk a laptopomon nem igazán hasít, de mindent minimumra véve tudtam egy kicsit vezetni tegnap éjjel (miután megoldottam a nincs hang problémát némi directx frissítéssel). A bemondások tényleg nagyon jók, az alagút kidolgozása szuper, de a szegecsszámlálóknak is hagytak élvezetet (pl. Aldgate állomáson a nyilas táblák szerint csak 1-es és 2-es peron van? :) ) Viszont ha már Aerosoft: hihetetlen, hogy nem ismerte fel, hogy már van Aerosoft Launcher a gépen az OMSI miatt, úgyhogy nekiállt mégegyszer feltelepíteni. Elég amatőr dolog… :)
    @IST: Elmosódás: próbáltad kikapcsolni a motion blur és in depth blur effekteket is?

  • avatar
    Peti44 mondta:

    Nagyon király ez a játék… Elindítom, és 5-10 perc múlva leáll az egész gépem… Valaki tudja esetleg, hogy mi lehet a probléma?

    Mellesleg az utolsó előtti képen a világító sínek nagyon tetszenek! :D

  • avatar
    galbert mondta:

    Gondolom túlhajtja valamelyik alkatrészt és a Windows leállítja a gépet, megelőzendő a károsodást.Gyanítom, hogy a videokártya/processzor/mindkettő melegedhet túl a nagy terheléstől. Az én laptopomon is előfordul ez, de nem csodálkozom rajta. Próbálj minden grafikai elemet minimumra venni, felbontást is, és úgy próbáld meg…

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    @galbert:
    Az Aerosoft Launchert nekem is megpróbálta feltenni mert nem értettem mit gagyog németül, de aztán még időben lelőttem a telepítését.
    A motion blur-t alapból ki szoktam kapcsolni mert szerintem egyáltalán nem élethű amit mutat, az in depth blurt pedig majd kipróbálom.

    @Peti44:
    Nálam is fagyott kábé négyszer, de mindig csak küldetés betöltése közben, játék közben szerencsére nem annak ellenére, hogy minden a maximumon van.
    A világító sínek a napfény, a jármű lámpája valamint vélhetően a blur hatás hármasának köszönhető. Még próbálgatnom kell, hogy olyan fényt kapjak amilyet szeretnék.

    Amúgy kipróbáltam egy hajnali menetet is, ott semmilyen akadást nem tapasztaltam, így most már biztos, hogy a sötét/világos átmenetet nem szereti valamiért a gépem (vagy a progi béna benne).

  • avatar
    krisk mondta:

    A betöltéskori fagyások szerintem a TML-Studios gyermekbetegségei közé tartoznak. Nekem mind a WoS1, mind a WoS2 betöltésekor kifagy a gépem rengetegszer, pedig nem egy kispályás videókártyám van. Szóval a betöltéskori kifagyások nem a géped hibája, szerintem a szoftveres gondok közé sorolható, amit majd nemsokára kijavítanak/javasolnak rá valamit.

  • avatar
    halaszfi mondta:

    Peti44! A baj talán a tápegységgel van.
    (Nekem az OMSIval volt ugyanez)

  • avatar
    Peti44 mondta:

    Köszönöm a válaszokat! Galbertnek szerintem igaza volt, a processzor túlmelegedése okozhatta, mert némi alapos tisztogatás a ventillátoron, és már működött is.

    Amúgy a Hammersmith – Edwarge Road úton tapasztaltam egy érdekeset. Edwarge Roadra szabad jelzése be akartam állni, de az a vágány foglalt volt egy másik vonat által. Aztán felálltam a vezetőülésből, hogy mászkáljak kicsit a vonaton. Visszamentem, és leülés előtt még ott volt a vonat, de miután ismét beültem, eltűnt, és szabad lett a jelző. Valaki találkozott már ilyennel?

  • avatar
    m_anzi16 mondta:

    Nem kell ide lista a teendőkhöz! Egyszerű venni egy Microsoft Sidewinder X6-es bilit, és azon a makrókat beállítani. Beállítod a teendőket sorba a makrókra, végighúzod az ujjad, és máris megvan minden!!! :D De én inkább maradok a kicsit élethűbb módszernél, azaz megjegyzem..

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    @Peti44:
    Olyat már én is láttam, hogy lekapott egy szerelvényt a pályáról, de csak végállomáson találkoztam ezzel a szituációval. Mondjuk olyat még nem láttam, hogy szabadot adott volna és közben foglalt volt a vágány.
    Ezen kívül amúgy eddig pozitív a tapasztalatom a forgalom szimulációjával. btx meglepődött amikor úgy engedett rá az előttünk haladó vonatra, hogy nem volt közöttünk üres térköz, de hát ugye az egy más világ.

    @m_anzi16:
    Á, nem szeretem az ilyen makrós dolgokat. Két beüzemelés után már megy, csak elsőre volt furcsa. Csakúgy mint a fékpróbázás is. Bár billentyűzetről is lehetne, én minden kapcsolót egérrel kapcsolgatok az élethűség miatt. Kivéve a menetszabályzót. Valószínűleg ezért nem fogom nagyon a RailDrivert használni hozzá, már azzal sem lenne ugyanaz az élmény.

    Olyannal találkoztatok amúgy, hogy állomáson állva bemondatjátok a “This train is ready to depart” szöveget, akkor néhány utas elkezd futni a szerelvény felé? Elsőre jót mosolyogtam amikor megláttam ezt, nem gondoltam volna, hogy ilyet is leprogramoznak. Mondjuk nem mindig fordul ez elő, de azért vicces.

  • avatar
    Peti44 mondta:

    @IST: Én még ilyent nem láttam, bár lehet, hogy annyira nem is figyeltem oda rá. Egyébként te meg tudtad, hogy lehet kapcsolgatni az alagút világítását? Egy pár föld alatti állomáson láttam egy narancssárga dobozt, rajta egy zöld lámpával (kb. ott, ahol a vonat elejével kell megállni). Ha közel mész hozzá, láthatod, hogy az kapcsolja a világítást. :)

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    @Peti44:
    Nem, ezt nem tudtam, ki is fogom próbálni.

    Tegnap levezettem a menetrend szerinti első szerelvényt Hammersmith-Edgware-Aldgate-Edgware útvonalon, esőt beállítva. Nagy királyság, hogy az ablakok párásak voltak amíg a ventillátorokat be nem kapcsoltam illetve az utastér fűtését, valamint az ablaktörlő is normálisan működik, ha nem kapcsoljuk be akkor szépen összecseppezi a szélvédőt. Az alagútban szerencsére nem esik, bár találtam egy-két olyan helyet ahol szerintem bug miatt azért beesett az eső, de ez állomásokon volt.

    Tetszik az is, hogy ha a vezetőállás ajtaját nem csukom be akkor megváltozik a szerelvény hangja, a környezetből is több hang szűrődik be, bár azt kissé túlzónak tartom, hogy vízcsöpögést is hallani lehessen menet közben.

    A hajnali első vonatnál az is bejött, hogy induláskor még sötét volt, mire beértem Edgware-re a kört megtéve látszott, hogy közben elkezdett világosodni.

    Próbáltátok már max utasszámmal nyomni? Én még azt óhajtom kipróbálni, csak kissé aggódok, hogy amiatt fagyni fog a program. Egyébként már nincs gond a lefagyásokkal, az elmúlt két napban egyszer sem csinálta szerencsére.

    Utánaolvastam, az edgware-i szabad jelzés ellenére benn álló vonat úgy tűnik, hogy bug, mert mások is találkoztak már vele.

    Az elmúlt néhány napom tapasztalata az, hogy ez egy igen hangulatos játék. Vannak apró hibái, de nagyon jól kivitelezett darab, baromira bejövős.

  • avatar
    Peti44 mondta:

    A pára, és az esőcseppek nekem is tetszenek, de itt is találtam bugot. :)

    Ha bekapcsolod az ablaktörlőt, és rögtön utána kikapcsolod, akkor az ablaktörlőlapát mozog, de nem töröl le semmit.

    Ti egyébként hogyan használjátok az utastájékoztatást? Mármint a számbillentyűkkel használható plusz-bemondásokat. Értem ezalatt az ajtózárás előttit, valamint végállomásokon a “Thank you”, és “Smoking not allowed” bemondásokat.

  • avatar
    krisk mondta:

    @IST: Ez bent is volt a kézikönyvben, ha elolvasod az utastájékoztatókról szóló részt, bent van, hogy ez, meg még egy másik beszólás miatt elkezdenek futni az utasok.

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    @krisk:
    Komolyan?
    Áááá, megvan a trükk: én az angol nyelvűt olvastam mivel németül nem értek igazán, és az angolban nincs benne. A németben viszont igen. Vicces. :-) Mindenesetre köszi az infót, erre sohasem jöttem volna rá.

    @Peti44:
    Én a manuális utastájékoztatást csak akkor használom ha éppen van időm és kedvem, amúgy hagyom az automatát beszélni. Ha sok idő van még indulásig, akkor játszom le a Tilos a dohányzás szöveget na meg indulás előtt a This train is ready to depart-ot.

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Friss infó:
    A júniusi GameStarban 2 oldalas bemutató lesz a programról ami azt hiszem elég nagy durranás, hiszen ahhoz képest, hogy rétegjáték, viszonylag sok helyet kap a magazinban.
    A cikket egyébként RG írja majd, aki korábban pl az OMSI-t is tesztelte a magazinban, de a http://szimulatorgia.web4.hu -n szimulátoros blogot vezet, valamint a http://haromhulye.web4.hu házigazdája Gyuval (szintén GameStar) és Cripplerrel.

  • avatar
    krisk mondta:

    Az angol nyelvűben is meg kell lennie valahol, mert én is az angolt olvastam. Kíváncsi vagyok egyébként arra a tesztre.

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    A németnél a 28. oldalon van, az angolnál az 57-en kellene lennie.
    Megvan, a 63-on ott figyel, igazad van! Ezt eddig nem is néztem. :-)

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.