Főoldal » DVD-Magazin, Lapszemle, Könyvbemutató, Vasút

MLI 188 – Class 67

IST 2011 május 16 6 megjegyzés

Régen esett már szó a brit Modern Locomotives Illustrated című újságról, amely továbbra is rendületlenül megjelenik minden második hónapban. A legutolsó száma a 2011 április-májusi, mely a jól megszokott kiváló minőségben, 92 oldalon osztja meg velünk a tudnivalókat a Class 67-es mozdonyról. A gép beszerzése kissé a MÁV-ra emlékeztet engem, ugyanis mire leszállították a 30 darabos flottát, addigra majdhogynem megszűnt az a munka amire rendelték őket. A történet egyszerű, kissé beljebb több infót is megosztok róla:

Szóval adott az 1996-os év, amikoris az English, Welsh & Scottish Railway, ismertebb nevén EWS (azóta meg már DB Schenker) mozdonyrendelésbe fogott: a 100 darab új Class 60-asuk ugyanis inkább a problémáiról volt ismert semmint a megbízhatóságáról, az utóbbiban toronymagasan első Class 66-osok viszont nem voltak képesek nagy (125 mph-s azaz 200 km/h-s) sebességű szolgálatra, valamint a kellő villamos energiát sem tudták biztosítani személyfuvarozáshoz. A 66-osok átalakítása túlzottan nagy költséggel járt volna, így aztán megszületett a Class 67-es mozdony, négy tengellyel a Class 66-os 6 tengelye után. A járgány ugyanúgy GM-EMD termék, viszont az Alstom spanyol, valenciai üzemében gyártották le kapacitásproblémák miatt. Az Alstom alig néhány apróságot adott hozzá csak a mozdonyhoz, így a GM megjelölés teljesen áll a járműre.
A mozdonnyal az EWS a postavonatokat szerette volna továbbítani, valamint bérelt vonatként nagy sebességű utasszállítást kívánt velük végezni. A járműveket 1999-2000 között szállították le, a tesztelések után pedig meg is kezdődött a munka. Alig 4 év után azonban befuccsolt a remekül kigondolt elképzelés, az EWS olyan árat mondott a Royal Mailnek a postavonatok továbbítására, hogy utóbbi búcsút intett a vasútnak, áttette a fuvart közútra, az EWS meg ott volt 30 darab majdhogynem zsír új mozdonnyal.
Azóta a harmincból kettő a királyi szerelvény vontatását biztosítja, a többi jármű rendszeresen visz bérelt vonatokat (érdekességképpen: teljesen jellemző, hogyha egy mozdony nem tudja megtenni az egész utat a hatótávja miatt akkor kettőt tesznek a szerelvényre: az egyik odafelé húz, a másik visszafelé), de az EWS/DBS-nek volt egyedi színre festett management vonata is vizsgálati célokra, tehervonati feladatokat is ellátnak, nyilván nem a megengedett legnagyobb sebességgel, pályatisztító vonatokat is húzkodnak amivel szintén nem használják ki a motor által biztosított 3200 lóerőt. Mindemellett adtak bérbe Class 67-es a Wrexham, Shropshire and Marylebone Railway nevű vasúttársaságnak is amely 2008-ban indította járatait Wrexhamből Londonba (3 óra 50 perces volt az út), ami annyira volt sikeres, hogy a társaság 2011-ben becsődölt, a tulajdonos DB-Regio nem kívánta tovább finanszírozni a céget.
Szóval momentán igen érdekes tud lenni a Class 67-esek munkája, a nagy sebességre való képesség illetve a nagy vonóerő nincs igazán kihasználva a briteknél. Náluk sem jön be minden. Mindenesetre az újság kellemes, a fenti infókat töménytelen mennyiségű, változatos fotó tarkítja jellegrajzzal, mi-micsoda a mozdonyon képekkel, vasútmodellekkel, balesetes infókkal.

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


6 megjegyzés »

  • avatar
    JZ mondta:

    és most jelent meg RW-hez :)

  • avatar
    crash mondta:

    A címlapkép az modell vagy valós? Modellnek túl realisztikus, való életbelinek meg túl steril – sehol egy vasútra növő gaz, sehol egy szemét…

  • avatar
    JZ mondta:

    valós, nézd meg a kocsik oldalán a fényes felületet, és tükrőződést. Modellben nem lehetne kivitelezni ennyire homogén felületet kis méretben, ill. zúzottkő, ütközőkön a gépzsírfoltok.

  • avatar
    galbert mondta:

    Valós :) errefelé ilyenek a pályák. Na jó, London környékén a környezet kicsit más, de itt nem jellemző a gazosodás, túlzott elburjánzás… A szemét is csak a nagyvárosok környékén (de ott bőven).

  • avatar
    JZ mondta:

    a steamos link lemaradt: http://store.steampowered.com/app/65220/

    4 féle festés, NEX posta, és Mk3 hálókocsik, 5(+3) feladat, 20 usd :)

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    @JZ:
    Majd karácsonykor, ha megint lesz 50%-os akció. Addig kihagyom. :-)

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.