Főoldal » Építés, Érdekesség, Modellvasút, Modellvasúti hir, Tippek-Trükkök

Vasútmodellezés – kicsit másként

IST 2011 május 22 3 megjegyzés

Nem tudom mennyire emlékeztek még pre-zli cikkeire, amelyekben azt mutatta be hogyan épít papírból állomásokat. A papír sohasem megy ki szerintem a divatból, én is használom azt például a T-Trak modulomnál a Metcalfe termékeinek köszönhetően. Ma befutott a postaládánkba egy levél, mely arról ad hírt, hogy más is belevágott a papír alapú építkezésbe. Nagy László egy honlapot hozott létre idén, amelyen immáron kilencedmagával gyűjti és ingyenesen elérhetővé teszi különböző kötöttpályás járművek papír alapú változatait. Bárki letöltheti a szükséges file-okat, amelyet kinyomtatva és összeragasztva aztán összeállíthatja magának a modelleket. Nagyon jó ötletnek tartom, hogy nehézségi fokozatokat is megkülönböztetnek a honlapon, így a kevés rutinnal rendelkezők is találhatnak maguknak olyan járművet (közel 200 féle nagyvasúti és városi vasúti közlekedési eszköz van fent már a weboldalon!) amelyet nagyobb probléma nélkül összeállíthatnak. Nyilván a technikának megvannak a maga hátrányai, sohasem fogunk olyan kerek formát kapni ami tökéletes lenne egy Flirtnek, de véleményem szerint ez nem is arról szól. Akit érdekel a dolog az látogasson el a PapírJaguár honlapjára, nagyon jó kis cuccokat fog látni. A készítőknek pedig kitartást kívánok, gyűjtögessétek, rajzoljátok szorgalmasan a modelleket!

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


3 megjegyzés »

  • avatar
    Calipsoo mondta:

    Tisztelt Olvasók!
    Nagy László vagyok, a PapirJaguar-főszerkesztője.
    Köszönöm a sok látogató érdeklődését a csapat honlapján. Mivel felmerült néhány kételkedés a munkáink eredetisége kapcsán, ezeket szeretném tisztázni, a csapat nevében is, itt a nyilvánosság előtt.
    Azért lett a fő méretarány 1:180, hogy a lopás vádja még véletlenül se merüljön fel, ugyanis ezt az arányszámot nagyon kevés helyen alkalmazzák. Ilyen kicsi méretaránynál (amelynek sok pozitívuma és negatívuma is van, például relatíve kis helyen is elfér egy teljes szerelvény, viszont kézügyességet igényel a sablon szerelvénnyé kreálása), azaz 1:180-nál már egyszerűbb egy jármű sablonját megszerkeszteni, mint egy szín- és méret-torzultat “renoválgatni”. Ötleteket (például a vezérlőállás szék imitáció a szélvédőben) elnéztünk innen-onnan, ezt nem tagadom. De azt is egy japán(!) honlap .ico gyűjteményében láttam személyesen, és én magam kezdtem el némelyik modell-makett sablonra felrajzolni. Egy alkotói közösség a PapirJaguar csapata, nem népszerűségre vagy reklámbevételekre törekszünk, egy reklám sincs a honlapon, ahol munkáinkat közzétesszük. Nekünk ez hobbi, amit most szeretnénk nagyobb nyilvánosság előtt is megosztani.
    Köszönöm hogy elolvastad, és jó makettezést kívánok mindenkinek!

    Nagy László
    Dunaújváros

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Őszintén szólva bennem fel sem merült az, hogy nem ti gyártottátok a modelleket. Az 1:180 használatáról vasútmodellezésben én még nem is hallottam, de ez az én tudatlanságomat bizonyítja.

  • avatar
    Calipsoo mondta:

    Tisztelt IST!
    Sajnos másokban felmerült, de ilyen mindig volt és lesz is, sajnos. Ezúton is köszönöm a csapat nevében is hogy itt lehetünk!

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.