Főoldal » Érdekesség, Vasút, Villamosok, BKV

Flirt a 2-esen

Peti44 2011 július 18 12 megjegyzés

Nem kell rögtön komoly dologra gondolni, nem villamosítják a Budapest – Esztergom vasútvonalat, csak egy kis érdekességre hívnám fel a figyelmet. Még régebben egy civil szervezet elhatározta, hogy a kaszásdűlői hévmegállóban kidíszítik az esőbeállót. Ezt úgy sikerült megoldani, hogy festékszóróval színes képeket festettek az esőbeálló falaira, amelyek a környék fontosabb látnivalóit ábrázolják. Aztán az aquincumi megállót is megcsinálták, és itt jött ez a baki. Az egyik kép ugyanis az Északi-összekötő vasúti hidat ábrázolja, és (gondolom) a könnyebb érthetőség kedvéért tettek rá egy vonatot is, viszont nem a 2-es vonalon megszokott Desirot, hanem a Flirtöt. Nyilván nem értettek hozzá, de szerintem azért utánanézhettek volna előtte.

(Fotók: IST, 2011.07.17.)

1 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 5 (1 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


12 megjegyzés »

  • avatar
    LokottZsiraf mondta:

    Hmm, fogjuk fel úgy, hogy a jövőképet festették fel. :) Amúgy szép munkának látszik, szegény eltévedt Flirt teljesen élethűre sikerült.

  • avatar
    NoZoli mondta:

    A festmény alapja, a felújított híd látványtervének egyik képe.
    http://www.logsped.hu/eszakiosszekotovasutihid.htm (legalsó kép)

  • avatar
    Regio mondta:

    Ez a látványterv is olyan hozzáértés eredménye lehet,mint anno a magyar vasút 155. szülinapjára készült plakát,rajta egy Bmxt 019 pályaszámú BDVmot-al… A hülyeség pedig ragadós,nyilván így került fel a perontetőre is… (Ha tényleg be is drótoznák a 2-est a sokszor emlegetett HÉVes projekt keretében,akkor sem hiszem,hogy Férgek kerülnének a vonalra… A BHÉV műszakisai – helyesen – már évekkel ezelőtt kijelentették egy honlapon,hogy nem kérnek belőlük.

  • avatar
    Zsivany mondta:

    Pedig be fogják drótozni a 2-est is, a tervek legalábbis elkészültek egy bizonyos szintig. A villamosításon felül nagymértékű pályakorrekciókra, szakaszosan két vágányra, és 100-as végsebességre is lehet számítani a közeli jövőben.

  • avatar
    Pezo1990 mondta:

    Nah én is attól félek hogy lesz bármi is a 2-esen! Lesz biztos drót csak pálya korrekció és bármi féle pályafelújítás nélkül!!! Ne legyetek ennyire pozitívak mert Magyarországon vagyunk! Nem károgok csak sajna ezt látni!

  • avatar
    Burkus mondta:

    “hogy Férgek kerülnének a vonalra? A BHÉV műszakisai ? helyesen ? már évekkel ezelőtt kijelentették egy honlapon,hogy nem kérnek belőlük.”

    Szerintem a pilisiek meg a BKV-ból és a 40 éves kohószökevényeikből nem kérnek… :D Maradnak akkora retardáltak, hogy a MÁV egyik legtisztességesebb színvonalú motorvonatain akarjanak utazni. ;)

  • avatar
    disc mondta:

    Én csak duplavágányosítási, és kanyar ív szélesítési/ívtúlemelési tervekről hallottam a 2-es vonallal kapcsolatban, villamosításról nem. Pedig célszerű lenne, és egyúttal összevonni a hévvel, lecserélve persze az amúgy is csereérett hév szerelvényeket. Én egységes 25kv 50hz áramra alakítását tartanám a legjobbnak a meglévő hév pályán is, de 2 áramnemű járműveket sem hiszem hogy nehéz lenne beszerezni, hiszen az igbt-s átalalakítóknak gyak tökmindegy milyen áramot kapnak.

  • avatar
    Ikarus 242 mondta:

    Vannak tervek villamosításra is, de ahhoz át kéne építeni valami alagutat Ürömnél vagy hol. A vonalak összekötésének nem sok értelmét látom, inkább csak nehezítené a dolgokat, a HÉV utasainak is szerintem legalább 70%-a Metrón, vagy kombinén így is Pestre megy, a dízel vonatok meg az alagútba nem mehetnek be, tehát Margit hídhoz járva a vonatok egy rosszabb közlekedési kapcsolatú végállomáshoz jutnának a Nyugatihoz képest. A jelenlegi állomány, a Pft, meg a nosztalgia is 1000V-os. Át kéne alakítani, vagy újakat kéne építeni a jelenlegi áramátalakítók helyett. A Hév űrszelvénye kisebb mint a nagyvasúté, a szerelvények hosszát befolyásolja az alagútban lévő megállók hossza, ráadásul 2db háromrészes motorvonat kell, hogy szét lehessen szedni a szerelvényeket, lehetőleg egyenletesen legyenek elosztva az ajtók az utascsere miatt, márpedig sem a Tálent sem a Flirt sem a GTW nem ilyen, szerintem nem kell alacsony padló sem, mert sok megállóba el se juthat az aki rá is szorulna, így meg minek. Az egyenárammal pedig egy olyan nem kicsi alkatrészt takarítunk meg, mint a trafó a vonatokon. Szerintem ezért nincs értelme lecserélni a “VEB LEW Hans Beimler Hennigsdorf” termékeit, mert az utódok sem lesznek kényelmesebbek, max a légkondi miatt (már ha lesz rajta). + még az alacsony padlós ellen, hogy a motorász a vonat elején a tükörből a mászkáló tömegen keresztül nem biztos, hogy meglátja a kerekesszékest aki fel akarna szállni, meg az, hogy a vonat másik felébe caflasson rámpát nyitni is időveszteség, kb 3 perc, ami 6 vagy 8 perces követésnél elég sok, valahol meg le is akar onnan jönni… Magától működő rámpához (mint bármi modernhez) nem igazán alkalmazkodnak Budapesten, többen még az engedélyezős rendszerű ajtónyitást a buszon sem képesek megtanulni inkább kiabálnak a pilótával, hogy “mé nem nyissa ki ja zajtót”, pedig már van pár éve, hogy bevezették.

  • avatar
    Regio mondta:

    ” Szerintem a pilisiek meg a BKV-ból és a 40 éves kohószökevényeikből nem kérnek? :D Maradnak akkora retardáltak, hogy a MÁV egyik legtisztességesebb színvonalú motorvonatain akarjanak utazni. ”

    Anno pont ezért kapták a Dezsőket a Bz-k helyett. Mással is kellene törődni,ott van pl a 150-es vonal. Drót van…

    ” Én egységes 25kv 50hz áramra alakítását tartanám a legjobbnak a meglévő hév pályán is, ”

    Ezzel az a gond,hogy a “belvárosi” környezetbe nem vihetsz be 25 kV-ot. Szabványok is léteznek,amiket be kell tartani.

    ” szerintem nem kell alacsony padló sem, mert sok megállóba el se juthat az aki rá is szorulna, így meg minek. ”

    Mert esetleg ők is szeretnének A-ból B-be jutni. Nem arra kell fogni,hogy nem tud eljutni a peronra,hanem a peront kellene átalakítani. Szintén a Férgekhez visszatérve: Ha már van bennük emelő és igény is van rá,akkor használni kellene,nem kézzel beemelni a dögnehéz motoros kerekesszéket a járgányba. Ja,hogy ez min. 10 percig tartana? Na,pl ezért sem kellhet nekik ilyen járgány.

  • avatar
    disc mondta:

    Trafó megtakarításnak nem tudom mi értelme, ha most csomó egyenirányítós betápláló állomás kell helyette, veszteségek a vezetéken az egyenáram miatt, na meg hiányzik a visszatáplálást is.

    nem tudom milyen szabvány tilt 25kv-t de jó nagy marhaság lehet, tekintve hogy a 25kv-os vonalak így is a belvárosba mennek, így is vannak autós vasúti átjárók, tehát most is belvárosi környezetben van használva.
    Egyébként le lehet vinni 10kv-ra, a lényeg csak az ipari frekvencia.

  • avatar
    Pezo1990 mondta:

    “na meg hiányzik a visszatáplálást is” visszatáplálást meg lehet oldani egyenáromon is meg váltón is az lényegtelen! Mivel a köv. megoldás a lényeg: Külső áramforrás – itt van az alállomás – trafó 10kV/1000V 50Hz IGBT ( mellesleg itt a lényeg ) és utána jön a bármilyen jármű ami pl működhet Szaggatóval mint ahogy a Kátra ( T5C5K ), IK280T de ha ze nem tetszik mert körszerűtlen jelszóval akkor még mindig lehet 3 fázisú váltakozó áramú motort használni amihez a 3 fázist a járművön állítod elő! BDVmot, BVhmot, BVmot, FLIRT, Talent,Taurus TRAXX Combino csak hogy egy párat említsek és máris van hálózati visszatáplálás! Csak mind ezt úgy kéne megoldani hogy ne csak egy adott jármű hanem az ipari hálózat is tudja fogadni az más kérdés hogy így is csinálják-e meg!

  • avatar
    JZ mondta:

    mennyi okos ember van itt….

    - bécsben az S-bahn, igaz “csak” 15kV, de belvárosban jár úgy mint a HÉV
    - karlsruhe, villamos kijár a DB vágányaira
    - ausztria, Montafonerbahn motorkocsik – hév jellegű könnyű konstrukció, nagyvasúti közlekedésben

    Regio téged pedig komolyabb embernek ismerlek, mint a “féreg” jellegű dedós utálkozás :)

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.