Főoldal » Kiállítás, Modellvasút, Vasút

Temofeszt az Északiban

crash 2011 július 8 11 megjegyzés

Először gondolkoztam, hogy milyen címet adjak a postnak, de csak belevettem a Temofeszt – a keresőket is eteni kell kulcsszavakkal, az ilyeneket meg külön szeretik. A lényeg, hogy hálistennek ismét van nagyszabású vasútmodell-kiállítás az egykori Északi Járműjavító területén, és most Temofesztnek hívják. Ne kérdezze senki, hogy mit jelent – én elsőnek termoszfesztnek olvastam, és nagyon nem tudtam hova tenni a dolgot. Ja, és mégvalami a névhez: állítólag már az előzőeknek is ez volt a nevük, mert hivatalosan III. NEMZETKÖZI VASÚT ÉS KÖZLEKEDÉS – TECHNIKAI MODELL FESZTIVÁL (TEMOFEST) a rendezvény neve. Nekem akkor is Termoszfeszt…

Idén – az előző kettővel ellenkezőleg – a nagycsarnokban kerül megrendezésre a kiállítás, ahol háromezer négyzetméteren gyűltek össze a hazai vasútmodellezők. Mindig azt mondom, ha megkérdezi valaki, hogy miért érdemes ezt megnézni, hogy mert itt van Magyarország vasútmodellezőinek 80%-a, ezt nem érdemes kihagyni. A másik ok, hogy én azt látom, hogy a hazai kluboknál ez a kiállítás az év meghatározó rendezvénye, mindenki készül valami újjal, és igyekszik úgy szervezni a programot, hogy itt lehessen.

Az elmúlt évekhez képes a rendezvény megújult, megszokott arcok mellett újak is vannak, nincs az az érzése az embernek, hogy ezt már látta. Ami külön jó, hogy most kissé szellősebb az elrendezés, több hely van, és a látogatóknak is több lehetőségük van szétnézni – mivel most két hétvégén van a modellkiállítás. A tömeg jobban eloszlik, barátságosabb a hely.

Kedvcsinálóképpen legyen itt pár kép, ami mutatja, hogy mennyi látnivaló van a nagy csarnokban. Aki ezen a hétvégén nem ér rá, az ne aggódjon, a jövő hétvégén is nyitva a kiállítás – de lehet mindkét hétvégén is látogatni a fanatikusabbaknak. Elérhetőség, nyitvatartás, bővebb információ a kiállítás honlapján: http://vasutmodellfesztival.5mp.eu/

 

1 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 5 (1 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


11 megjegyzés »

  • avatar
    Ikarus 242 mondta:

    Amilyen meleg van, nyugodtan lehet termofeszt :) Változatos a felhozatal, mind minőségre, mind témára. Nekem Áta állomás meg a buszos vitrinek tettszettek a legjobban.

  • avatar
    Regio mondta:

    Nem is tudom… Nekem a szellősebb elrendezés miatt olyan érzésem volt,hogy “valami hiányzik innen”… Lehet,hogy tényleg a meleg miatt lassult le minden,de a modulok nagy részén alig volt forgalom. De a lényeg az,hogy tényleg volt több újdonság is,voltak gyönyörűbbnél gyönyörűbb modellek a vitrinekben,de pl sehol sem találtam a plakáton hirdetett nagyvasúti bemutatót. A telepen belül is jobban ki lehetett volna táblázni a megközelítési útvonalat. És eléggé hiányzott – számomra legalábbis – a virtuális részleg,ami eddig minden északis kiállítás elválaszthatatlan része volt. Igaz,sajnos már maga az Északi sem olyan,mint 2 éve volt,nekem hiányoztak a háttérből a nagyvasak…

  • avatar
    Ikarus 242 mondta:

    Ezek bennem is felmerültek, meg a veteránokat nem tudom mire vélni. Most azok ki vannak állítva, vagy valakik azokkal jöttek? Mert ha ki vannak állítva, akkor nem tudom miért ilyen hülyén, a Volga, a GAZ 69 meg a Nysa csakúgy egymásra álltak, ráadásul előttük van a kötél is, hogy még véletlenül se lehessen normálisan fotózni. A szellős elrendezés szerintem amiatt van, mert az előzőekhez hasonló tömegre számítottak. Egyébként vannak MBmodely termékek, a csehek kocsijában pedig Karosa B732 építőkészlet is van. (megőrülök, minden jó cucc akkor van, amikor nincs rá pénzem, ha van akkor meg semmi értelmes…)

  • avatar
    Regio mondta:

    ” (megőrülök, minden jó cucc akkor van, amikor nincs rá pénzem, ha van akkor meg semmi értelmes?) ”
    Ez az… Jól jött volna még egy BKV-s Tatra a meglévő mellé – igaz,még azt sem raktam össze – de pont ilyenkor nincs rá mani… (Mondjuk erről egy ES64F4 is tehet,amit tegnap sikerült igen jó áron megvenni MK-nél.) Így maradt a régóta áhított feliratmentes Fuggerth By páros. A tömeggel kapcsolatban az egyik árusnak volt egy jó beszólása: Csak tudnám,hogy minek vagyunk itt,mikor minden épeszű ember a Balatonnál van… És tényleg! Kelenföldön a pénztárhoz várakozó sor vége valahol a 7-es busztól feljövő lépcső környékén volt negyed tíz körül…

  • avatar
    IST mondta:

    A virtuális vasúti részleg több ok miatt nem képviselteti magát. Ezek egyike az, hogy két hétvégét egymás után nem lehet bevállalni. Ugye mi mindig úgy voltunk kint, hogy a gépekhez bárki leülhetett játszani, nekik pedig elmagyaráztuk mit kell csinálni, mit látnak, mivel játszanak, stb. Napi 8 órán keresztül ez nem kicsit fárasztó. Egy munkával teli hét után meg pláne, főleg ha két hétvégén kell egymás után ezt végigtolni.
    De ha hiányoztunk, akkor októbertől megint jönnek majd a virtuális vasúti napok, azokon is szívesen látunk mindenkit. :-)

    Élőben is ennyire szellős a tér a csarnokban? Mennyire van meleg?

  • avatar
    Ikarus 242 mondta:

    Szerintem nincs melegebb mint kint, viszont jó világos van, bár nem próbáltam fényképezni, a csarnokban van egy jó nagy tök üres rész is. A vitrinekben sok gyönyörű repülőgépmakett is van, meg hajók is.

  • avatar
    crash ( a szerző ) mondta:

    A nagy placc direkt jó. Először nekem is olyan érzésem volt, hogy elvész a kiállítanivaló a nagy csarnokban, de egyrészt mindenütt van valami, másrészt pedig annyi látnivaló van, hogy kisebb túrával felér, mire körbe jár az ember mindent.

  • avatar
    Regio mondta:

    Kisebb túra? Teljesen egyéni,nekem speciel a kb másfél óra bőven elég volt a körbejárásra(és ebben a “börzesor” is benne volt.)…mondjuk a modellautók,tankok és egyebek érdeklődés hiányában kimaradtak,de a két darumodell az gyönyörű volt. Ha nem hagynak kilométereket az asztalok között,akkor még hamarabb körbe lehetett volna járni. A gyerekfejek így is úgy is “beletévednek” némelyik fotóba. A hőmérséklettel nem volt különösebb gondom(mondjuk volt nálam némi jégakkuval megtámogatott ivóvíz),de a kiállítóknál mindenhol ott figyel legalább egy ventilátor és volt,ahová a kezelő nem akart beülni,amíg odasütött a nap…

    IST: Bár csak egyszer ültem végig egy kb fél napot Gurigával – legutóbb az Északiban – de el tudom képzelni,hogy mennyire fárasztó. Az biztos,hogy nekem nem lenne türelmem egy teljes hétvégéhez sem.

  • avatar
    masTTertape mondta:

    Sziasztok,
    Szombaton iszonyat hőség volt. A csarnok tetején a világítóablakok egyfajta üvegházként viselkedtek és bizony akadt olyan kiállító, aki 46 fokot mért az asztalán. Sok modul és terep megsínylette ezt a hőséget, de a kiállítók és üzemeltetők derekasan helyt álltak. Nem volt ritka a dilatációs hézag túlnövése és sok helyen a pálya is vetemedett.
    Amúgy minden elismerés a szervezőké, megint egy jó kéthétvégés bulit hoztak össze.
    Negatívumként csak egyet említhetek megint, amivel minden ilyen kiállításon találkozom: a modult kezelők többsége voltaképpen játszani van kint, nem pedig promotálni, bemutatni. Nem a látogatóért van ott, hanem saját magáért, vagy a modelljeiért. Sokszor, de mondhatnám, hogy mindig akkor akadt el, állt le valami, amikor elindítottam a kamerámat, hogy egy jó akciót rögzíthessek. Ekkor jöttek a javító kezek, viszont magát a jelenetet nem lehetett újra, olyan jól megismételni. Oké, ezt a nagy melegnek tudhatom be, de már máshol is tapasztaltam ezt. Aztán az is zavaró, hogy látja a modulos kolléga, hogy veszem a vonatot, de ő csak előkapja a méteres szendvicsét és nyálcsóvával harap belé épp akkor, amikor ő a leglátványosabb háttér. Vagy éppen az orrát túrja, vagy a zacsit igazítja a gatyában. Ha mindezekből sikerülne már végre kinőni és európai szinten, mosolygósan, készségesen, “kifele” modulozni, akkor mondhatjuk majd el, hogy igazán nagy volt a kiállítás. Természetesen tisztelet a kivételnek és voltak olyan kiállítók, akik amikor meglátták a kamerát, egyből indították a vonatot, vagy beálltak a lencse elé “pózolni” az éppen futó modellel.

    Összességében nagyon tetszett a kiállítás, külön öröm volt, hogy N-ben és TT-ben is becsületes felhozatal volt és egyre több az igényes munka.

  • avatar
    CanGuru mondta:

    Ez a csarnok a fény szempontjából jobb, mint az előző években használt, sőt, egyes részeken még a levegő is jár, a másikra ez nem volt jellemző, ott mindenhol állt a levegő. Ugyanakkor viszont a napsütés jelen esetben bőven sok tud lenni. A másik csarnoknak jobb volt a padlója, ezé kiállítói, de szerintem látogatói szempontból is problémásabb. De ezek mind adottságok…

    @Ikarus 242
    A hátul lévő autókkal részben a látogatható rész végét zárták le, mivel közvetlenül utánuk egy nem igazán lefedhető oldalaknás vágány van. Nem szerencsés ez, de jelen körülmények között szükségszerű megoldás, mivel láthatóan nem állt rendelkezésre kordon hozzá.
    Az más kérdés, hogy pl. a Csepel teherautónak nincs ilyen funkciója, azt be lehetett volna tenni máshová.

    @masTTertape
    Hát igen, az örök probléma… :-) Magam is azt láttam, amikor körbesétáltam, hogy sokfelé egyáltalán nem jártak a vonatok vagy jobb esetben is csak alig-alig, bár ez már a szombati nap vége felé volt, amikor láthatóan mindenki el volt csigázva az egész napos forróságtól.

    De hallgattassék meg a másik oldal is (mert hogy kiállítóként vagyok ott most is):
    A belépőért valóban elvárható, hogy menjenek a vonatok, ezt nem vitatom, nálunk (0e modul) igyekeztem mindent megtenni ennek érdekében, amikor ott voltam.

    Viszont tudni kell, hogy nem kis munka csak maga az sem, hogy a kiállításon ott legyen és üzemeljen az anyag. De amúgy az odáig vezető út sem egyszerű, azaz az építés, mind munkában, mind anyagiakban. Mellesleg még ingyenes szállítás és ebéd mellett is vannak saját oldali költségvonzatai is a szereplésnek bőven!

    A kiállítók tkp. ingyen kapnak felületet a rendezőtől, hogy összerakhassák (és bemutathassák) a terepasztalukat és játsszanak-játszhassanak vele, amit egyébként máshol esetleg nem is tudnának megtenni vagy csak pénzért bérelt helyen. Ez alapján is elvárható a működés valóban.

    Az egyes látványosságok (“terepasztalok”) eléggé eltérő tulajdonságokkal rendelkeznek. Egy körpályán akár percenként 6x is lemegy a vonat :-) , míg a modulon mindenképpen lassabb az üzem, még akkor is, ha csúcsra van járatva a pálya. Ugye minél hosszabbak a nyílt vonalak, annál nagyobb a követés.
    Az más kérdés, hogy ezt ismertető táblákkal jó lenne közölni, hogy az átlagos látogató számára is világos legyen, hogy mit várjon ott.

    A probléma ott kezdődik, hogy a modulon nem játék az egy vonat jön, egy vonat megy forgalom. A körpályás terepasztalokat, LGB-t még akár ott is lehet hagyni, mert akkor is megy tovább és ad látványt, a modullal ezt már nem lehet megtenni.

    Baromi unalmas 8 órában folyamatosan kezelni, mert monoton, de mellesleg egyébként is fárasztó. Ezért nem éri meg kimenni kiállítóként (modullal), mert a kiállítás azon részében sincs élvezet, amelyben egyébként lehetne. Arról nem is beszélve, hogy a járműveket is nagyon igénybe veszi.

    Viszont amint elkezdjük a forgalmat kicsit életszerűbbé tenni, az azonnal megakasztja a folyamatosságot, ergo “nem megy a vonat”…

    Én örülnék, ha ebben alakulna valami konszenzus, mert kellemetlen ez a helyzet, bár kétlem, hogy itthon ez egyhamar összejön, főleg, ha még tájékoztatás sincsen.

    Az más kérdés, hogy a mostani kiállításon a meleg mind az embereket, mind a technikát nagyon igénybe veszi, ami miatt még az átlagosnál is nehezebben megy az üzemelés.

    Például a 0e modult minden nap reggel, és napközben is többször igazítani kellett, mert alakult… és a sínek illesztései elmozdultak.

  • avatar
    Szthomas mondta:

    Sajnos az elmúlt hétvégén nem volt lehetőségem megnézni a kiállítást, de mivel még most hétvégén is látogatható így hát felkerekedtem és megnéztem. Meg kell hogy mondjam ez a szellősebb elhelyezés nekem sokkal inkább bejött, sőt ez a csarnok sok szempontból tényleg jobbnak tűnt, mint az előző. Az asztalok jelenetős része igen részletgazdag, ami a fotósoknak sok örömet és elfoglaltságot nyújthat. Én is sokszor egy-egy vasúti átjáró miatt is “nekifeküdtem” a fotózásnak. Szerintem egész jól sikerült a kiállítás és talán ma nem is volt annyira vészes a meleg a csarnokban. Arra lennék kíváncsi, hogy lesz-e valahol esetleg képgaléria a kiállításról. Én magam is rengeteg képet csináltam de szívesen megnéznék olyan képeket amiket komolyabb gépekkel készítettek.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.