Főoldal » Uncategorized

EC471 Ki itt felszállsz…

Ikarus 242 2011 augusztus 16 3 megjegyzés

…hagyj fel minden reménnyel. Ki kellett volna írni a kocsik ajtajára azon utasok tájékoztatása céljából, akik abban a hitben éltek, hogy kúltúrált körülmények között tudnak majd eljutni A-ból B-be. A történet a Drezdai főpályaudvaron kezdődik. Az EC 471 az első vágányra van kiírva, érkezik 8:51, indul 9:08. Percre pontosan befutott Berlin felől a tekintélyes hosszú vonat, élén egy BR 120-assal. A mozdony mögött egy ČD Bmee, utána 1. osztályú CAF, aztán étkező, majd egy 2. osztályú fülkés CAF, egy  2. osztályú Bvmz, még két másod osztályú termes CAF, volt még tovább is, de azt már nem tudom, Drezdában még fordított felállás volt mert Prágában irányváltás volt. A mi helyünk a Bvmz-ben volt. Ránézésre az ülések kényelmesnek tűntek, hát nem azok. Ez a kocsi szerintem totálisan alkalmatlan nemzetközi forgalomra. A beltere kényelmetlen és ronda is, nem mellesleg állapota sem a legfényesebb. Az ablakhoz semmi napellenző, vagy függöny nem volt, a hat olvasólámpából ötnek hiányztott a kapcsolója, és egy felhajtható kisasztal is hiányzott, gyártásakor még nem gondoltak a laptop vagy bármi kütyü júzerekre ezért 230V sincs. A fülkében már voltak ketten, egy angol pár. Becuccoltunk, majdnem tele is lett a csomagtartó. A légkondi szakaszosan fújogatta a hűvöset, ahogy ő gondolta. A 2. vágányra érkezett elvileg 9:04-kor egy ICE, de ez késett öt percet. Beváruk, egy átszálló is volt, ő is ebbe a fülkébe jött, meg is telt. Minden csomagja már nem fért el a csomagtartón, a folyosón hagyott egy nagy bőröndöt. Várakozás alatt a BR 120-ast egy kétáramnemű cseh Knödelpresse (ahogy a németek hívják) váltotta. Csehországban vagy 6-7 helyen állttunk meg. Nekünk még kötelező volt helyjegyet váltani, de a cseheknél már valószínűleg nem volt az, ugyanis Prágában már annyian lettünk, hogy a folyosón az emberek alig tudtak közlekedni. A légkondi kezdett egyre ritkábban adni életjelet magáról, így a kocsiban egyre melegebb lett. Mintha ez nem lett volna elég még valami (ruházatuk alapján) talán metál rajongó öt tagú magyar csürhe is felszállt, akik a kocsi mozdony felőli végében telepedtek le. Egyrészt hangosak, voltak másrészt trágárok, illetve azt próbálták megállapítani kinek büdösebb a lába. Brno előtt nem sokkal fújt egy kis levegőt utoljára a légkondi, utána már csak Dunakeszi után valahol indult be újra, de akkor már a magyar kalauz kinyitotta az ablakokat (négyszögkulccsal le voltak zárva). A csürhe Érsekújváron szállt le, a vonatunk itt már negyed órás késésben volt, a Keletiig tartotta is. Gondoltam elmegyek WC-re, végülis már kb. hat órája utaztunk. Hét WC-t néztem meg, abból öt le volt zárva (nem foglalt volt, hanem nem működött) egy tele volt vizelve, a cucc pedig a padlóra lötyögött, működő, használhatót végül az első osztályú kocsiban találtam. Szappan természetesen nem volt. Mindezt azért írtam le, mert kíváncsi vagyok rá, hogy az EC vonatokon ez a szokásos, esetleg csak ezen a vonaton, vagy csak a magyar kocsikon (WC, légkondi, lepukkantság)? Csak mert kifelé Berlinbe EN-el mentünk ČD Wlabmz fekvőhelyessel, és ott gyönyörű tisztaság volt és a kocsi beltere is szép volt. Berlinből Drezdába pedig szintén ČD Bmee fülkéssel, és ott is hasonló volt a helyzet, bár az ülései annak sem jobbak. Miért van az, hogy hagyják órákon át ácsorogni az embereket? Egy 11 órán át menő vonaton hogy lehet, hogy a WC-k nagy része nem működik?  Ha ez a normális, akkor létezik egyáltalán minőségi nappali vonat?

1 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 5 (1 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


3 megjegyzés »

  • avatar
    Regio mondta:

    Gondolom az lehet a problémák okozója,hogy pl a takarítást,a buditartály ürítést,vízfeltöltést meg kellett volna rendelni a külföldi társvasutaktól,de lehet,hogy próbálnak spórolni rajta,mondván,kibírja az még a Keletiig… Csak azt nem vették figyelembe,hogy esetleg kifelé menet sem ürítették-töltötték rendesen a kocsikat,hogy majd odakint megoldják az ottaniak… A takarítással is ez lehet a helyzet,gyanítom,hogy amin ek természetesnek és magától értetődőnek kellene lennie,az a “drága jó juniónkban” nem az…legalábbis a MÁV részéről biztosan nem. A Déliben ugyanez a helyzet a Férgekkel,ha valamelyik a szabolcsi bázisra megy – természetesen mindenhol megálló személyvonatként – akkor azon tutira nem működik a budi,mert vagy tele van,vagy víz nincs(Stadler majd megcsinálja alapon) és sokszor a hangos/kijelző is hülyeségeket mond/ír ki,vagy a hangerővel van probléma. (Volt rá példa,hogy a szabolcsi személy hátsó egységén egész úton,kívül-belül csak Isaszeg volt kiírva,hangos nuku.)

    Az viszont már elég nagy baj,hogy ezt a színvonalat már nemzetközi viszonylaton is megengedi magának a Start. Én – szívem szerint – a társvasutak helyében kezdeményezném a Start nemzetközi vonatközlekedtetési jogának megvonását,amíg nem mutat semmilyen hajlandóságot a problémák megszüntetésére. Újra le kellene fektetni egy olyan minőségi követelményrendszert,mint pl anno a TEE vonatoknál és csak az a társaság indíthasson nemzetközi járatokat – főleg pótdíjasokat – aki ezeket hajlandó betartani. Ha pedig ezek megvannak,akkor sűrűóbben kellene ellenőrizni az előírások betartását és a mulasztásokat – ha másként nem megy – kemény bírságokkal,vagy a már említett járatindítási jog megvonásával szankcionálni.

  • avatar
    VT135 mondta:

    Mi 2009 októberében mentünk Budapest-Drezda-Budapest viszonylaton, akkor igen kedvező tapasztalatokat szereztem, bár ott is volt egy-két igen érdekes dolog.
    http://vasutmodell.wordpress.com/2009/10/21/drzedai-kalandok-i-utazas-vonattal/
    Nem tudom, hogy azóta a Következmények Nélküli Ország vasútjának a színvonala romlott-e tovább, vagy csak pech-es voltál, de ez elég extrém, amiket írtál.
    Mondjuk visszafelé nekünk is történtek dolgok: legalább fél órát késett, mire egyáltalán beért Drezdába a vonat – a “nagy” DB mozdonya útközben ledöglött… -, illetve a termes kocsiban, a Csehországi szakaszon tényleg sokan álltak csehek (diákok?), de nem volt vészes, WC-re is sikerült kimenni. :)
    Sajnálom, hogy ilyenek voltak a benyomásaid, mert nekem abszolút jó volt az összkép: 35 ezer Ft-ból, ketten, oda-vissza megjártuk – utanként 9 óra, kényelmes utazás, gyönyörű tájak (Elba-völgye…).

  • avatar
    phontanka mondta:

    Én Prágáig mentem nappali EC-vel magyar kocsiban pár éve, akkor teljesen korrekt volt minden, nem is késett.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.