Főoldal » Érdekesség, Vasút

A Shinkansen és a kalapács

IST 2011 szeptember 14 4 megjegyzés

Furcsa párosítás van a címben, nem igaz? Két teljesen eltérő világot jelképeznek, előbbiről a modern vasúti technológia, a szuper szerelvények, a nagy sebesség jut az eszünkbe, utóbbiról meg a hazai V43-asok. Vagy csak én vagyok így vele? Mindenesetre roppant mód megütköztem rajta és valamifajta áprilisi tréfának gondoltam azt a videót amibe belefutottam a mai napon: a film azt mutatja hogyan készül el egy Shinkansen (például a 700-as sorozaté) orra. Kalapáccsal. Igen, jól látod: kalapáccsal. A járművek orra 60-100 szekcióra van felosztva amit 2,5-6 mm vastag acéllemezzel fednek le, ezek formai kialakítása pedig kalapáccsal történik meg emberi erőforrás (úgy mint kéz) igénybevételével. Lapozzatok egyet, nézzétek meg a videót és ámuljatok!

3 votes, average: 5.00 out of 53 votes, average: 5.00 out of 53 votes, average: 5.00 out of 53 votes, average: 5.00 out of 53 votes, average: 5.00 out of 5 (3 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


4 megjegyzés »

  • avatar
    crash mondta:

    Anno amikor középiskolában a domborítókalapácsot mutogatták, nem a Shinkansennel példáuloztak. Nekünk speciel gyertyatartót kellett vele csinálni lemezből. Pedig Shinkansent szívesebben csináltam volna :)

  • avatar
    pre-zli mondta:

    Hát ez elképesztő!!! Csak az a szomorú, hogy mintavasút ide vagy oda, egyszerűen Japánon kívül a világon sehol nincs olyan cégvezető (pénzügyes meg pláne), akit meg lehetne győzni arról, hogy egy lakatos szakmunkás képzése hosszabb időbe telik (13 év), mint egy agysebészé. Mondjuk meg is látszik, szó se róla…

  • avatar
    terkoz mondta:

    Hát ez a mai gyártástechnólógiák között biztosan unikum, bár a tecnikát hazai modellező is használja. :) )
    https://picasaweb.google.com/102133612226925179555/KeskenyNyomkozuModellKiallitas#5602024007472439810

  • avatar
    B.Zsolt mondta:

    Szólni kellene nekik, hogy van már présgép is! A japán gépesítés és munkaerő-árak mellett eléggé hihetetlennek tűnik!

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.