Főoldal » Élménybeszámoló, Érdekesség, Vasút

Gőzmozdonyparádé képek

crash 2011 szeptember 26 2 megjegyzés

A szeptember 17-edikei hétvégén ismét gőzmozdonyverseny volt a Füstiben. Általában szeretek ilyen rendezvényekre menni, mert bár a vasútbará fanyalog a hajtányos nőmentésen, és egyéb ilyen dolgokon, de egy dolog biztos: Itt láthatja adott évben az ember a legtöbb gőzmozdonyt. Azért a “versennyel” is meg lehet barátkozni, mert bár ki a fenét érdekel, hogy melyik nőt mentette meg a vonatszemélyzet, vagy betalált-e a postaládába, de gőzmozdonyokat láthat az ember mozogni – verseny révén szép nagy gőzzel indulva. Látványosan, na.

Minden évben jópár külföldi vendégszereplő jön – ideén a DB 103-masa, és az egykori  Déli Vasút 17-es sorozatú mozdonya volt a sztár. A 03-mal kapcsolatos élményeim már leírtam – egyszerűen gyönyörű az a mozdony – és az egységsugarú vasútmodellező is megnézheti, hogy igenis van olyan mozdony, amit piszokdrágáért mérnek a modellboltban. Nekem lenyűgöző látványt nyújt a gép, egyszerűen gyönyörű. De nem csak én vagyok így ezzel, több embertől hallottam, hogy azért ment ki a Füstibe, mert ott volt a 03-mas.

A másik sztár, a V17-es volt. Ezzel illett volna kezdenem, de a 03 jutott eszembe előbb. Nekem újdonság volt, mint kiderült nemrég újították fel a gépet. Ami a gép történetének pikantériáját adja, hogy a gép több típusa Nagykanizsán dolgozott anno, és az onnan kiinduló vonatokat vitte – főleg Pozsony, és Budapest felé. A MÁV-nál 226-os sorozatként regisztrálták a típust. Ebből Hazánkban egy példány sem maradt fenn, csak az osztrákoknál, ők szépen felújították, és elhozták nekünk is megmutatni. Érdekessége a mozdonynak, hogy a régi mozdonyépítő iskola szüleménye, még Stephenson vezérműve van – ezt igen feltűnő a gépen.

E mellett még érdekes volt az oszták 109-es – a mi zöld gépünk testvére, és az osztrák szerkocsis mozdony. Én csak szombaton voltam kinn, de sajna akkor sem 324-es, sem 424-es nem volt befűtve. Pedig szívesen nézegettem volna őket is gőzben, illetve készítettem volna róluk szép képeket. Apropó szép képek… szerencsétlen Füsti a fekvésével nem igazán kedvez a gőzmozdonyversenyeknek. Ahonnan lehet rendes távolságból fotózni, ott szembe süt a nap, ahol meg a fény áll jó, oda már lassan halszem-optika kell, hogy beleférjen a mozdony. és ha még nem lenne elég a fény-mizéria, a mozdonyok feketék, és le vannak kenve olajjal, hogy egyrészt ne rozsdásodjanak, másrészt szebben csillogjanak. Na ez a szembefény-kékesen csillogó fekete test ad olyan kombinációt, amitől az ember haja kihullik, ha fényképezni akar. Nem tudom, ki-hogy van vele, de ha gőzöst fényképezek, sosem vagyok megelégedve a képeimmel. Ti hogy szoktátok űzni a gőzösfényképezés tudományát? Kommentben várom a hozzászólásokat, hátha tanulok valami jót. Addig pedig legyen áldott az Apple neve, hogy megálmodta az Aperture programot.

Na, nem rinyálok sokat, jöjjön még pár kép a végére, elvégre ez a lényeg ebben a sportban, nem?

2 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 5 (2 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


2 megjegyzés »

  • avatar
    dieselheaven mondta:

    Szia Crash,
    A kerdesem az lenne, hogy mikent sikerult bejutnod a “masik” oldalra fotozni, ertem ezalatt azt, hogy a verseny helyszinen a nezelodok szamara csak a feluljaro feloli oldal volt elerheto, a Te kepeiden viszont latszik, hogy a masik oldalrol keszultek.

  • avatar
    crash ( a szerző ) mondta:

    Ha nem ment éppen a gőzmozdony, amin lehetett utazni, akkor aát lehetett menni a túloldalra. Voltak ott biztonsági őrök, átengedtek minden további nélkül.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.