Főoldal » Szimulátorok, Virtuális Vasút

RailWorks 3 – Train Simulator 2012 – megjelent!

IST 2011 szeptember 22 51 megjegyzés

A Steam indításakor automatikusan töltődik és telepítődik azok számára akiknek megvan a RailWorks 2. Nagyon fontos, hogy a keretprogramban a TSX-et kapcsoljátok be, ez kell a látványhoz. 15 percet tudtam vele szórakozni, most húzok dolgozni, de részletes bemutató is érkezik majd jsim jóvoltából. Addig is egyrészt annyit, hogy látni kell, baromi jók a fények benne, másrészt jöjjön egy esős (nagyméretű!) kép amit reggel lőttem. Bíztató.

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


51 megjegyzés »

  • avatar
    Ikarus 242 mondta:

    Már talán elgondolkodok a beszerzésén, csak el kéne adnom a Multimaus-omat. A képhez egy kérdés: Jól látom, hogy angol mozdony EpIV.-es DB kocsikat húz?

  • avatar
    disc mondta:

    Ne siessed el… legalább is pár patch erejéig, ugyanis erősen bugos, főleg a “14 fps hiba” a gyakori. Sajnos nálam is előjött gyakorlatilag bármit állíthatok a grafikán az új motorral le van cövekelve az fps. A régi motorral gyorsabb, de még úgy is jóval lassabb mint az rw2-ben.

  • avatar
    disc mondta:

    régi motorral meg fura árnyékok cikáznak a mozdonyokon meg olyanok vannak ott aminek nem kéne ott lenni… ilyen sem volt ezelőtt.

  • avatar
    LEVIBOY mondta:

    Nekem az új motorral iszonyatosan belassult. Nem is szaggat, hanem még annál is sokkal lassabb. Ami a játékban 1 másodperc az a gép előtt ülve legalább 3-5 mp. A régi motorral full grafikán is szépen fut minden. Ilyen óriási különbség van a két motor között gépigény tekintetében vagy valami beállítás rossz?

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Én nem vettem észre lassulást abban a 15 percben, gyönyörűen futott maxra húzott grafikán.

  • avatar
    disc mondta:

    borzalmas optimalizációja van gyakorlatilag a crysisnél is nagyobb a gépigénye.

    IST: persze fél éves gépen más se venne észre lassulást :D de az fix hogy én nem fogok újítani mert ezek a szerencsétlenek képtelen optimalizálni. Ne vicceljünk már hogy max grafikán mafia2-zök meg fallout new vegasozok ez meg szaggasson :) )

  • avatar
    disc mondta:

    “IST: persze fél éves gépen más se venne észre lassulást”

    Na jó ez így ebben a formában nem igaz, mert uktrainsimen egy emberke

    3,2 ghz-s core i7-el és crossfirebe kötött 2db radeon hd5890-el tapasztalt max 30 fps-t :D
    másik pedig 3,4 ghz-ra húzott i7-el 3db sli-be kötött geforce 9800gtx-el.

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    @disc:
    Azt hogy csinálod hogy nem újítasz? Automatikusan frissül ha fellépsz a netre / bejelentkezel a Steamre.

    Ööö, 30 fps nálam azt jelentené, hogy nem szaggat, folyamatos a kép. Jó, én még Videoton TV Computeren szocializálódtam, meg jóóóóval később a 3-7 fps-sel futó MSTS-sel, ezekhez képest minden fut röccenésmentesen és mindennek gyönyörű grafikája van. :-)

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Ja, de ettől még nyilván lehet optimalizációs probléma. Én csak saját – és nem túl nagy – tapasztalatról tudok beszámolni a viszonylag újnak mondható gépemen. Kíváncsian várom másoknál hogyan muzsikál a program.

  • avatar
    disc mondta:

    nem frissül automatikusan, lehet állítani. De nem is erről beszéltem, a játék befrissült innen tudom mekkora csalódás. Az újítás arra vonatkozik hogy gép újítás. Na azt nem fogok addig amíg ezt kivéve mindennel max vagy aközeli grafikán tudok normális fps-el játszani.

    a 30fps egy core i7-en, 2db hd5870-el (ez csúcsategóriás gépnek nevezhető) egy vicc. Ilyen grafika mellett olyan gépen inkább 120 lenne az elvárható…

    Nekem jóval gyengébb gépem van, de még ott is az elvárható szint alatt teljesít, főleg hogy a fent írt nem éppen csúnya játékoknál nem kell kompromisszumokat kötnöm :) Amúgy azért távol áll a gyönyörű grafikától ez a ts2012. Nem rossz tényleg olyan 2006-os grafikai szint megvan, gépigényben pedig 2011-es szintben :D D

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Kipróbáltam most a Portsmouth pályát. Nem meglepő módon nincs átdolgozva, de hogy a Class 450-est is lerontották kegyetlenül, az azért bicskanyitogató. Egyszerűen nem gyorsul a járgány 30 mph fölött, ráadásul az átlagos fps-em is lecsökkent 15 környékére. Valami nagyon nem stimmel itt. Egy patch már lejött hozzá, de szerintem lesz még pár.
    Grafikailag nekem bejövős, rohadt jól néznek ki a brit pályák a napsütéssel/árnyékokkal, vagy éppen az esőben.
    Mondjuk az is röhej, hogy az elvileg TS2012-re felkészített Northeast Corridoron a mozdony szélvédőjén ugyanúgy nem látszódnak az esőcseppek mint az RW2-ben. Na de majd jön jsim egy hosszabb elemzéssel.

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Ez a kép például nagyon hangulatos darab:
    http://www.facebook.com/photo.php?pid=1080093&l=8faeefab02&id=179798165381664

  • avatar
    disc mondta:

    Elképesztő! javítottak is valamit:

    Megcsinálták rendesen a többmozdonyos működést, alapból script nélkül is rendesen változnak a csatolt mozdonyok hangjai is, sőt amit eddig sehogy sem lehetett megoldani, a dinamikus fék is működik úgy hogy tényleg működik tehát fékez.

  • avatar
    LEVIBOY mondta:

    Valamit nagyon elrontottak a készítők! A uktrainsim fóruma szinte csak az alacsony fps értékekről van szó… Pedig sokaknak igen jó gépük van odaát és azzal is szemétül fut a program. Remélem, hogy optimalizálják az RW-t, mert ezt látva én sem fogok új gépet venni, csak azért, mert a készítők az erőgépeiken nem vették észre mennyire pazarlóra sikeredett a játék erőforrás-felhasználása. Most jobban teszteltem és valóban, a TSX kikapcsolása után is érezhetően rosszabb a futás az RW 2-höz képest. Ezzel minden nagyszerű fejlesztést sikerült elrontani…

  • avatar
    disc mondta:

    valószínűleg keményen részt vesz a dologban a fantasztikus pisiksz is… már 1 éve is mondtuk az uktrainsimen hogy meg kell szabadulni tőle mert buta, erőforráspazarló és gagyi ezerszer jobb ingyenes fizikai motorok vannak.

  • avatar
    bug192 mondta:

    Sikeresen upgrade-elte magát program, elindítottam és háromszögek ugráltak a képernyőn, amikor engedélyeztem a TSX-et és elindítottam egy scenario-t. Ha kikapcsoltam (a TSX-et), akkor jó volt. Régi volt a videókártya (ATI HD4850) driver, frisítettem, megjavult és az fps is elfogadható (20 és 30 között van gyakorlatilag max beállításokkal). Viszont a bejelentkező képernyő, az ikonok jobboldalt alul (képernyőmentés, nézetváltás, egyebek) olyan pixeles, mintha 320×200-as felbontás lenne beállítva. Ez még elmenne, de a nagyobbik baj, hogy belső nézetben néhány kijelző, valamint egyes mozdonyok és vagonok textúrái is ilyenek. Az a furcsa, hogy pl. ugyanazon a mozdonyon egyidőben vannak olyan részek, amik tűélesek és vannak, amik ilyen pocsék, elmosott minőségben jelennek meg.
    Külföldi fórumokon próbáltam utánanézni, de mindenhol csak a teljesítményre (illetve annak hiányára panaszkodnak).
    Tapasztalt más is ilyet?

  • avatar
    Szthomas mondta:

    Sziasztok. Nálam nincs gond a játék futtatásával még magas beállítások mellett sem. Az mondjuk igaz hogy az élsimítást nem bírta a magas beállításhoz társított értéken (8x), de amint levettem eggyel kisebbre (4x) máris sokkal simábban fut a játék. Még csak fél órája tesztelem de eddig biztató. Bug192 által említett problémára eddig még nem igazán figyeltem fel, főleg mivel eddig csak az effekteket nézegettem. Mondjuk nem elképzelhetetlen, mert például ezen az új motorvonat szerelvényen is mintha az orr résznél gyengébb (kisebb felbontású) lenne a textúra. Én is várom a fejleményeket.

  • avatar
    disc mondta:

    alacsony felbontású textúráknál valszeg lehúztad a mipmap beállításokat teljesítményre a video drivereben, akkor pedig csúnyább lesz de gyorsabb

    Nálam mipmap detail level az angol catalystban.

    viszont a játék jól néz ki, csak ne 15-20 fps lenne csak…
    https://www.dropbox.com/gallery/5862163/1/RW3?h=c46344

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Elvileg ma is jön valamilyen patch.
    Én emlékszem rosszul, vagy anno a Railworks2 megjelenésekor is hasonlókat szívtunk?

  • avatar
    bug192 mondta:

    Megoldódott a probléma. Valóban a mipmap detail (is) ludas volt a dologban. Az zavart meg és az volt furcsa, hogy ugyanazon a képernyőn voltak eltérő textúrájú részletek, mintha más-más layeren lettek volna vagy mi.
    Mindegy, a következő beállításokkal jött helyre:
    antialiasing: application controlled
    anisotroping filtering: application controlled
    texture preference: high quality
    mipmap detail: high quality
    Catalyst A.I.: High

    Ezekkel a beállításokkal tökéletes (az fps lehetne egy kicsit több, de jól játszható).

  • avatar
    bug192 mondta:

    Ehhhhh, vissza az egész.
    Miután megírtam a hozzászólást, elindítottam a játékot, hogy ha már ilyen jól megoldottam, játszok egy kicsit. Megint elmosódott textúrákat kaptam. Remek.
    Ha azonban az előzőleg említett tulajdonságok közül állítottam bármelyiken és mindegy, hogy mit, majd elindítottam a játékot, akkor jó lett. De ha kilépem és megint elindítottam (akár többször is), megint nem volt jó, egészen addig, míg valamit nem változtattam a Catalyst-ban.
    Pfffff, kell az a patch…..

  • avatar
    disc mondta:

    @ist: rosszul, egyiknél sem volt ennyi szívás és ilyen sok durva hiba

  • avatar
    m_anzi16 mondta:

    Nekem szalad a játék mint a kisangyal, fullos grafikán, egyedül az “Anti-Aliasing”-et nem tettem fel maxra, azt húzzátok középtájra, és egy GTX460-as vidikari vinni fogja!

  • avatar
    LEVIBOY mondta:

    Hát ez az! 40 000 Ft-os videókártya kell ahhoz, hogy futásra lehessen bírni a játékot. Más hasonló szintű programoknak közel sincs ilyen gépigénye…

  • avatar
    Szthomas mondta:

    LEVIBOY: ez azért így nem teljesen igaz. Nekem például egy 1Gb-os Geforce GT240-es videokártyám van amivel szépen muzsikál a játék magas beállítások mellett is. A kártyám mai értéke 20000ft körül (illetve alatt) mozog. Egyszóval egy úgymond középkategóriás videokártya is simán alkalmas lehet a feladatra ha van mellé egy erős proci és jó pár Gb-nyi memória…

  • avatar
    pterocles mondta:

    Üdv!
    Meg akartam venni a programot, de olvasva a hsz-okat egy ideig még kivárok, azt hiszem….
    Lesz dobozos verzió? Ha lesz, gondolom, azon már valami optimalizált és patch-ekkel teli változat lesz.
    Tudtok erről valamit?

  • avatar
    disc mondta:

    most is van dobozos változat… de minek? úgy is steamről megy…

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    @pterocles:
    Szerintem simán megveheted. Úgy tűnik van olyan aki folyamatosan szenved vele, van akinek meg semmi problémája.
    Dobozos verzió nem lesz, hanem van, már kapható. Nem hinném, hogy optimalizált változat lenne, hiszen már a piacon van, tehát telepítés után ugyanúgy célszerű felmászni a netre és hagyni a Steam-et, hogy telepítse a patcheket.

    @disc:
    Hívj régimódinak de én még mindig jobban szeretem a dobozos verziókat a letölthetőnél annak ellenére, hogy utóbbiból is van jópár. Én még a normális kézikönyvek világán nőttem fel ahol magam elé kihajtogathattam mondjuk a térképet vagy lerakhattam a billentyűzetkiosztást és nem nekem kellett ezeket kinyomtatni ha kellettek vagy folyton ALT-TAB-ozni a pdf file-ok megtekintéséhez.
    A Railroad Tycoon-omhoz a 3 darab nagyfloppy lemez mellé egy 180 oldalas kézikönyv, egy 14 oldalas technical supplement, és két színes, laminált árulista volt. Nyilván nem DVD tokban (akkor még az ismeretlen volt), hanem annál nagyobb dobozban. Régi, szép idők. :-)

  • avatar
    disc mondta:

    Szerintem olyan nincs hogy nincs vele problémája, hanem olyan van hogy nem játszott eleget… pl a vonat lemorzsolódás általános.

  • avatar
    galbert mondta:

    Na, nálam is megvolt a frissítés. Az fps értékek nem csökkentek, viszont belefutottam egy érdekes hibába. A Castle Rock pályán mentem egy küldetésben, szépen futott, kicsit akadozott (ahogy eddig is, de 30 fps körül ment), majd 4-5 perc után a hang elment, a képernyő feketébe váltott, de a segédablakok továbbra is megjelentek, sőt, látszott, hogy a program reagál a szabályzókra, de ezt csak a sebességértékeken láttam. Érdekes volt… Ezután betöltöttem az Isle of Wight-ot, ami meg szépen ment (és végre nem esett az eső az alagútban!)… Ki érti ezt…

  • avatar
    pterocles mondta:

    @IST

    Alapvetően én is doboz hívő vagyok. Mennyibe kerül dobozban a játék?

  • avatar
    m_anzi16 mondta:

    Nem azt mondtam, hogy legalább 40 ezres videókártya kell hozzá, hanem hogy az BIZTOS vinni fogja, tehát valószínűleg kisebb videokártyával is menni fog/kellene, hogy elfusson.

  • avatar
    Ibigoo mondta:

    http://i54.tinypic.com/2588ps2.jpg
    http://i52.tinypic.com/28ixqtu.jpg

    Szerintetek ennek (a HUD-on látható nappali időpont ellenére sötét ég, sötét vezetőállás, sötét jelzők, zéró talajtextúra) mi lehet az oka? A videókártyadriver a legfrisebb, a Directx-et az RW frissítését követően a Steam-RW frissítette.

  • avatar
    koriali99 mondta:

    Van benne magyar pálya is?

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    @Ibigoo:
    Ahogy elnézem nem csak a talajtextúra zéró, bőven vannak ott épületek is textúra nélkül.
    Az ok egyszerű: elcseszték. Nekem nagyon úgy tűnik, hogy kimaradt valamifajta béta teszt, túl sok az olyan hiba amit észre lehetett volna venni. Erre utal az is, hogy szinte minden nap jön ki valamilyen javítás.

    @koriali99:
    Nincs benne magyar pálya.

    @pterocles:
    Ahogy nézem a JustTrainsnél úgy 9000 forint környékébe kerül most akciósan.

  • avatar
    Ibigoo mondta:

    @IST: naja, elsőre én is erre jutottam, de gondoltam hátha…hátha más az ok. Feltettem ezt a kérdésr a Facebookon is, ot azt mondták kapcsoljam ki az élsimítást (nem használt), ill. a kedvencem: állítgassak mindenfélét a beállítások között, hátha akkor megjavul. Elmondhatatlanul csalódott vagyok most.

  • avatar
    Ibigoo mondta:

    Hála a Railsimulator.com ügyféltámogatásának – egy órán belül válaszoltak az e-mailre, ez egyszerűen hihetetlen – köszönhetően megoldódott a probléma: át kellett állítanom a videókártyán az anizotropikus szűrést alkalmazésvezéreltre és lőn.

  • avatar
    Ibigoo mondta:

    hű de szép mondat lett… :/

  • avatar
    disc mondta:

    hát nemtudom én 16x-os aniso kényszerítéssel játszom mindig driverből, és nem volt ilyen.

  • avatar
    pterocles mondta:

    Hali!

    Olvasom mindenfelé, hogy nagyon szaggat a játék. Szívesen megvenném, napok óta töröm is a fejemet rajta, csak visszatart az, hogy kb. 10ezer Ft-ot kidobok az ablakon egy játszhatatlanul szaggató programért. Egy 2,3 Ghz-es AMD Athlon64X2 Dual Core4400+ procim van, 3 giga RAM-mal,NVIDIA GForce 8500 GT-vel.
    Olvasom,hogy ennél 1000x izmosabb gépeken is szaggat.
    Gondoltam rá, hogy letöltöm, akkor viszont bukom a patch-eket. Szerintetek?

  • avatar
    JZ mondta:

    @pterocles

    az a gép, és videókártya kb. a sóhivatalba elég, ha játszani akarsz.

    a 10k huf meg túlzás, meg kell várni az akciókat, pl. október végén halloweenkor mindig van nagy leárazás.

  • avatar
    LEVIBOY mondta:

    Mivel sokaknak volt/van gondja a játékkal íme egy-két jó tanács: ha a frissítések után egyes pályák már a betöltés során lefagynak vagy a szerelvényhez szükséges olyan járműveket hiányol a program, amik egyébként rendesen fel vannak telepítve, akkor az RW indítópaneljén a Package Manager fülnél nyomni kell egy Refresh-t, ami megoldja a problémát.

    A futást pedig – a videókártyán eszközölt teljesítményjavító beállításokon túl – az RW-ben a legjobban az árnyékok teljes kikapcsolásával lehet elérni. (Shadow quality-t Off-ra és a Low detail shadows, valamint egyik pipálható beállítás se legyen bejelölve!) Minden más csak fölöslegesen csúfítja a játékot és teljesítményjavulás észrevehetetlen.

    Az előzőhöz képest sokkal kisebb mértékben, de teljesítménynövekedést lehet még elérni azzal, ha pl. Nvidia videókártya esetén az elérhető legfrissebb driver-t telepítjük.

    A játék egyébként erősen emlékeztet egy félkész állapotú programra, ahol kitaláltak már nagyszerű fejlesztéseket, de ezeket csak részben sikerült megvalósítani, több helyen pedig vagy furán vagy kifejezetten hibásan működnek. Az optimalizálásra sem került sor, így ezek a félsikerek is nagyon erőforrás-pazarló módon üzemelnek. Olyan, mint amikor egy pályaépítő mutat néhány remek képet a készülő pályáról, ami kiváló kedvcsináló, de normális ember ilyenkor még nem gondolna arra, hogy ezt ki is adja, mert még nincs összerakva az egész és nem megy minden hiba nélkül.

  • avatar
    pterocles mondta:

    @JZ

    Akciót megvárni jó ötlet!
    Az RW 2 jól futott rajta pedig….., illetve Modern Warfare-el és Dragon Age-el is játszom, azon is egészen ok.
    Az azonban igaz, hogy nem vagyok valami nagy computer zseni, szóval biztosan igazad van. Tudnál javasolni, hogy mit kellene benne cserélni és mire?

    Kösz

  • avatar
    disc mondta:

    Ez valami elképesztő. Kipróbáltam a horeshoe curves küldetéseket.
    Először is a 2. küldetésnél aszonnya ho’ húzzam el a vagonokat a tűztől. Elkezdem húzni, de a célhelyre végig 1,7 mérföld távolságot ír. Majd egyszer csak 0.0 lesz. Aztán vissza kéne tolnom (mert ez van a feladatoknál). Majd oda kéne mennem ahonnan elhúztam (nyilván mivel kerülőútvonalat nem ír át kéne repülnöm az előbb kihúzott vagonokon)… Azok a hülye kameramozgós nézegetős dolgok meg rohadt idegesítőek, viszont átléphetetlenek.

    Emellet látszik az is hogy mennyire foglalkoznak a kiadott járművekkel, hiszen a teljesen alap megvalósítható dolgokat sem csinálták meg se az F7-re, se GP7-re. Pl a dinamikus fék hűtőventillátor fordulatszám hangja tök független az áramerősségtől, sőt még akkor is pörög ha a cucc áll, tehát NULLA ampernél. Holott valójában a hűtőventillátorok a dinamikus fékezésből visszajövő áramból táplálkoztak, így a fordulatszámuk is az áramtól függött.
    A történet egyébként rohadt egyszerű lett volna, a hang aktiválását a dinamikus fékkarhoz kötötték volna a “pitch”-ét (lejátszási sebesség) pedig az ampermérőhöz. 2 perces meló de még erre sem voltak képesek. Miért is? A többségnek elég az hogy szép a mozdony modellje… ez a TS2012 a vasút játékok crysise… egy szép techdemo semmi több.

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    @disc:
    Mondd, te valaha is élveztél egy játékot? Mert azt látom, hogy hibakeresésben jó vagy (elmehetnél tesztelőnek a railsimulator.com-hoz), de bármiről is pozitív véleményt még nem olvastam tőled. Értem én, hogy hiányolsz egy rakat mindent az RW-ből (is), de ez a folyamatos negatív hozzászólásözön számomra nagyon-nagyon furcsa. Egyáltalán miért játszol vele ha ennyire rossz szerinted a progi?

    @LEVIBOY:
    A játék felbontásának állítása nagyon sokat számít. Vasárnap mindent maxra húzva 3840*1024-ben 14 fps-t produkált a játék a gépemen a Paddington-Oxford pályán. Visszavettem 3072*768-ra és egyből felugrott az érték 33-38 fps-re. Nyilván ettől még borzasztó az optimalizációja, de szerintem az árnyékokat kikapcsolni hiba, elképesztően sokat dobnak ugyanis a látványon. Amikor a fenti útvonalon az enyhén felhős égből teljes beborulás lett esővel, majd kissé később a halvány napsugaraknak köszönhetően a vezetőálláson látszódtak a szélvédőn megtelepedő esőcseppek árnyékai, az azért elég ütős volt. Tudom, hogy ettől nem lesz valami szimulátor, ettől nem lesz olyan az érzés mintha igazi vonatot vezetnénk, viszont baromi jól néz ki.

  • avatar
    JZ mondta:

    @pterocles:

    kezdésnek egy AM3+ alaplap (20-25e) + AM3 cpu (10-15-20e, attól függ) + 8 giga DDR3 ram (10-12e) + meg egy videókártya olyan ~30e-ig…kb. 5850-est is kaphatsz már, és később AM3+ procikat is tudsz használni, Bulldozer, illetve ami utána jön a Vishera kódnevű CPU család.

    (intelnél új proci, vehetsz új alaplapot)

  • avatar
    disc mondta:

    @IST: igen élveztem már játékot, nem is keveset. rw-t is 5 percig. Játszani nemnagyon játszom vele, max fél órát hetente aztán elmegy a kedvem tőle az ilyen szánalmas hibák miatt, na meg a fantasztikus fizikának és a fantasztikus ai-nak köszönhető “érdekes” küldetéseknek köszönhetően ráalszom a billentyűzetre :)

    De tény hogy ilyen játékot még nemnagyon láttam amiben gyakorlatilag semmi sem működik úgy ahogy kéne/rosszul működik. Főleg nem 4 év “fejlesztés” után.

  • avatar
    LEVIBOY mondta:

    @IST: köszi a tippet, de nálam alacsonyabb felbontáson is gyakorlatilag ugyanazok az fps-értékek vannak, mint max-on.
    Ami az RW hibáiról szóló vitát illeti abban igaza van disc-nek, hogy feltűnően sok a helytelen működés a játékban, a fizikán is bőven lenne mit javítani, főleg akkor ha már ilyen nagy gépigényűre sikeredett. De ne csak keseregjünk, mert az a szomorú igazság, hogy az RW még ezzel a számtalan teherrel is az egyik legígéretesebb vonatszimulátor. Az lehetséges persze, hogy ez nem az RW érdeme, hanem a gyenge versenytársaké… Tény, hogy a forgalomirányító AI sem az igazi, rengeteg alapvető dolgot nem lehet vele megcsinálni még akkor sem, ha a pályaépítő figyelembe vette a küldetésszerkesztés minden apró trükkjét. Bár az RW szcenáriókészítésben még nem merültem el 100 %-ig, de azt biztosan állíthatom, hogy a régi jó öreg MSTS-ben sokkal élethűebb és élvezetesebb activity-ket tudnék készíteni, mint amit az RW jelenleg megenged. Vagy pl. az egyszerű Loksim3D sokkal jobb menetdinamikát és ívtúlemelést szimulál, mint az RW, a valósághű vonatbefolyásolásról nem is beszélve.
    De azért nézzük a dolgok pozitív oldalát is! Az RW folyamatosan fejlődik, a készítők elkötelezettek a folytatásban és ha lassan és döcögősen is, de így egyre több gyerekbetegségét fogja kinőni a játék. Az új fizika erőforrás-pazarló és néha furcsa dolgokat produkál, de a Loksim3D-t leszámítva a legjobban szimulálja a menetdinamikát. Végre kitörtek abból a kőkorszaki hozzáállásból, ami eddig az összes trainsim-et jellemezte. Az AI-ban is óriási lehetőségek rejlenek, csak tovább kell fejleszteni. MSTS-ben csak mindenféle ravasz trükkel lehet élethű act-eket készíteni és az a program már nem lesz jobb. Az RW még lehet. A küldetések a játékos vezetésének függvényében többkimenetelűek. Az AI lehetőséget biztosítana, hogy egy vonal teljes menetrendjét meg lehessen szerkeszteni a fordák szerint és a játékos haladása és vonatának prioritása alapján az AI kitérőbe vagy éppen helytelen vágányra járassa a player-t úgy, mint a valóságban. Néhány apró változtatásra vagyunk attól, hogy ezt meg lehessen csinálni. Persze engem is bosszant, hogy a készítőknek mindez csak 1-2 év múlva fog eszébe jutni. A tervbe vett multiplayer módban is számtalan lehetőség rejlik. Ha itt az AI-t felválthatná egy forgalomirányító játékos akkor már a totális valóságnál tartanánk. Nekem is nagy szívfájdalmam, hogy a készítők a vasúton megtörténő valós eseményekről valóban szegényes ismeretekkel rendelkeznek, így sokszor nem ott fejlesztenek, ahol kéne. De ez a legtöbb versenytársukra még hatványozottabban igaz és ebben a csapatban legalább megvan az akarat a folytatásra, s a vitathatatlanul legszebb grafika mellett lassanként egyre több valósághű vasúti élmény átélése is elérhetővé válik.

  • avatar
    JZ mondta:

    @LEVIBOY

    én már most olyan actot tudok szerkeszteni, ami sokkal élvezetesebb, mint a TS :)

    pl. gate-k, portalok, train priority használata…try it, a TS féle cérnával behúzott útvonalt felejtsd el.

  • avatar
    LEVIBOY mondta:

    @JZ: Igen, de csak ha a forgalomirányító AI is úgy akarja. Ezért írtam, hogy nagy lehetőségek vannak benne, de tökéletesíteni kéne még. Pl. vonatkeresztet nem mindenhová lehet vele készíteni. Az MSTS-ben pl. van “passing path”, amit kifejezetten a keresztek létrehozásához találtak ki. Persze még ekkor sem árt bevetni pár trükköt, de egy jól jelzőzött pályán bárhová lehet vonattalálkozást szerkeszteni, az RW-ben viszont nem mindig. Ismerem azokat, amiket írtál, ennyire azért nem vagyok kezdő RW szcenáriókészítésben sem:)Jó az RW, de még fejlődnie kell.

  • avatar
    pterocles mondta:

    @JZ

    Kösz a tippeket!

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.