Főoldal » Építés, Modellvasút, N

T-Trak modulépítés – 3. rész

IST 2011 szeptember 11 7 megjegyzés

Az elmúlt hetekben is sikerült némileg haladnom a T-Trak moduljaimmal, így úgy gondoltam éppen itt az ideje egy kis összefoglalónak, hogy mi is történt az előző rész óta. Nagyon sok újdonságról persze nem tudok beszámolni, de azért szerintem így is látványos a változás, kezdenek olyan formát önteni a modulok mint amit szerettem volna. Bevezetőül legyen elég annyi, hogy utat építettem, ragasztgattam, füveztem, lámpát állítottam, fényt varázsoltam.

Naszóval legutoljára ott hagytam abba, hogy elkészült az első modulom elejére a kerítés, valamint a második elejére is, de azok még nem kerültek felragasztásra ugyanúgy, mint ahogy a másodikon az épületek sem. Utóbbihoz előbb aszfaltot kellett csinálnom a tervezett helyére, amivel némi nehézségbe ütköztem. Az eddig használt Noch út megfelelt az igényeimnek a kis utcában, a nagynál viszont előjöttek a hátrányai: egyszerűen képtelen voltam normálisan lefektetni, nagyon látszanak a csíkok. Ráadásul mikor fogy el a megvett tekercs? Naná, hogy akkor amikor már csak egy csíkot kellene leragasztani. Amit utána vettem az pedig kissé sötétebb színű, mint a korábban vásárolt. Pffff. Az meg már csak hab a tortán, hogy utána láttam az egyik nyomtatható kiteket áruló weboldalon, hogy van úttestük is mindenfajta érdekes dologgal rajta, mint például csatornafedél, rendes brit útfestés, stb. Azt hiszem kezdem lassan megérteni miért mondják azt a tapasztaltak, hogy ne aggódjak,  majd a sokadik modulom már kiváló lesz.

A kis utcámat lezáró ház is rögzítésre került a sarokra, valamint a “belvárosi” emeletes házak is a helyük lettek illesztve. Mivel utóbbiak “félbevágott” darabok, ezért jóval kisebb a mélységük, jóval kevesebb helyet foglalnak el, ennek megfelelően szélesebb út lett előttük még úgy is, hogy annak a túloldalán, a vasúti sínekhez közel is lett járda. Már csak a kerítés hiányzik onnan.

Amikor ezek megvoltak, akkor ismét a MOVI-ba vettem az irányt, ahol előbb a kerítéseket ragasztottam le a helyükre, majd crash szakértő útmutatása alapján a füvezésnek is nekiálltam. Némi vizezett faragasztót vittem fel a modul fájára ecsettel, majd crash Grassmaster-ét felhasználva rászórtam a füvet. Próbáltam nem egyszínű fűanyagot használni, szerintem élőben egészen jól néz ki a dolog, nem tűnik unalmas fűszőnyegnek. Azért még egy-két bokrot vagy valami apróságot még le fogok szórni, csak még ki kell találnom mi is legyen az.

Miután ez megtörtént, befutottak Angliából az utcai lámpáim a CR Signals-tól. Két fajtát vettem, szimplát és duplát, utóbbit az útkereszteződésbe szántam. Mivel még nem találkoztam ezzel a lámpával korábban, ezért csak 2-2 darabot vettem mindegyikből, fehér fénnyel. Felszerelésüknél persze előjött az amatőrségem: mivel a házakat már felragasztottam, ezért meglehetősen macerás volt odaférni a fúróval, ráadásul a lámpatestnél jóval nagyobb lyukat kellett fúrnom a rá kötött ellenállás miatt. Főleg a kétkaros lámpákkal szenvedtem meg, azoknál nagyon látszik a lyuk sajnálatos módon, így valamivel még el kell fednem azokat a részeket. A rögzítésük egyszerűen pillanatragasztóval történt meg, néhány másodperc után már fixen álltak a helyükön.

Utána jöhetett a bekötésük, ami nálam a sci-fi kategóriába tartozik, mindig is hülye voltam az ilyen dolgokhoz. Még szerencse, hogy Don barátom egyrészt ráért, másrészt szeret ilyen dolgokkal molyolni, úgyhogy eljött velem és segített a forrasztásoknál. Ráadásul a szükséges kapcsolót, trafót is beszerezte nekem korábban a nap folyamán, így erre sem volt gondom. Az utcai világítás külön tápról megy majd, egy kapcsolót tettünk az egyik modul oldalába, valamint egy dugaljat, így aztán meglehetősen egyszerű használni. A fénye is korrekt lett, lásd a nem túl jó fotókat lentebb. Sötétben felkapcsolva a fényeket az is világos lett számomra, hogy hova kellene még oszlopot tenni, hogy normálisan be legyen világítva az utca.

Szóval itt tartok momentán, van még bőven tennivaló: a második modulon is szeretnék elhelyezni embereket és járműveket, el kell gondolkoznom azon hogyan csináljam meg az útfestéseket ott, hiányzik még egy kerítés róla valamint a kerítés és a sín között is füvet vagy murvát kell leszórni. Aztán lassan szólnom kellene Bucónak, hogy készíthetne még 1-2 modult számomra. Jut eszembe: nincs kedve másnak is a T-Trakhez?

Korábbi bejegyzések a témában:
T-Trak modulépítés – 1. rész
T-Trak modulépítés – 1 és 1/2. rész
T-Trak: lassú haladás
Egy-két T-Trak kép

.

1 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 51 vote, average: 5.00 out of 5 (1 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


7 megjegyzés »

  • avatar
    Flöcsy mondta:

    Bevallom nekem kedvet csináltál. Sajnos kicsi az esélye hogy egyszer össze is kapcsolódjunk (hacsak meg nem utaztatom a modult 3000km-re), pedig bizonyos tekintetben még hasonlóságok is lesznek, mert talán nálam is 1:148 lesz, mivel az Izraelben illetve előtte a két világháború között Palesztinában közlekedő vonatok nagy része angol gyártmányú (igaz voltak/vannak itt német, meg osztrák-magyar vasutak is)

    Azért döntöttem a t-trak-n mellett, mert abszolút kezdőként ez tűnik a leg célszerűbbnek, főleg hogy a környékemen nincs még kialakult modul szabvány N-es méretben, így talán könnyebb lesz rávennem másokat is.

    Lenne pár kérdésem az asztalosmunkával kapcsolatban, mert nem minden látszik a fotón:

    - a sarokkockákban miből csináltad a fém lábat? Ez végülis egy csavar, a fa kockában meg ott van neki a menet, hogy könnyen szintezhető legyen?

    - az élek mentén látok egy kb 1x1cm-es merevítést. Erre miért van szükség? A t-trak.org-on illetve t-trak.cincy.home.insightbb.com-on nem láttam. Talán nem volt elég merev anélkül?

    - jól látom, hogy elöbb a merevítő van beragasztva teljes hosszban és a sarok kockából van kivágva a megfelelő hasáb, hogy illeszkedjen?

    - azt kitaláltad már hogyan fogod szállítani a modulokat?

  • avatar
    BeGye mondta:

    Gratulálok, ahogy bővül egyre látványosabb. Nem is tudom, hogy a felvetésnek ellent tudok-e állni. A távolságra én igazán nem hivatkozhatok, hisz minden reggel felkurjanthatnék amikor viszem a gyereket suliba :-) A téma biztos nem érint (inkább háború előtti német), de a hely szűke miatt elgondolkoztató. Győzzél meg! :-)

  • avatar
    Flöcsy mondta:

    Ugyan a kérés nem hozzám szólt, de megpróbállak meggyőzni: Ahogy láttam a t-trak honlapon a képeket, itt nem éppen jellemző a szigorúan összehangolt téma és korszak, mint a FREMO-n. Szerintem felfogható úgy, mint egy dioráma, amit néha mellékesen felhasználhatsz arra, hogy a haverokkal egy hosszabb pályát összetesztek.

    Egyébként tegnap felfedeztem, hogy egy jó haverom épp NY-ban van, úgyhogy gyorsan rendeltem is rajta keresztül elegendő unitrack síneket 4 sarok és 4 egyenes modulhoz. Lesz min gyakorolnom a következő évben :) Meg remélem majd sikerül rávennem néhány helyi N-es kollégát, hogy szálljanak be ők is.

  • avatar
    BeGye mondta:

    Nagyon úgy néz ki, hogy csak kéretem magam. unitrack sínből van néhány modulra való, azzal nincs gond. Én első sorban egy állomás témában gondolkodom, mert több mint 1 éve áll a polcon porosodva az összerakott állomásom. Azt jól láttam, hogy lehet szélesebb és hosszabb modul is mint amit IST készített?

  • avatar
    Flöcsy mondta:

    igen. hosszban lehet dupla, tripla, stb, széltében nem vagyok biztos mekkora a maximum, de kicsivel biztos lehet nagyobb: http://www.t-trak.org/double-deeper.html

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Megpróbálok válaszolni a felmerült kérdésekre:

    @Flöcsy:
    Az asztalosmunka nem az én érdemem, Bucó csinálta a modulokat nekem a kérésem alapján.
    A sarokkockák valóban erről szólnak és tényleg könnyen szintezhetők emiatt.
    A merevítésre elvileg nincs szükség. Viszont amikor kértem Bucót, hogy csinálja meg a modulokat, nem találtam meg azt, hogy milyen vastag lapokat kell használni, így ő 6 mm-esekkel csinálta meg. Ezért került bele a merevítés, bár elvileg anélkül is gond nélkül “egyben marad”. Amúgy 8 mm-essel kellett volna.
    Szállítás: egyelőre gond nélkül elférnek a hátsó ülésen, két darab modulnál még nem kell ezen töprengenem. Meg amúgysem készülnek kiállítási célra, ahhoz túl bénák (bár nekem tetszenek), meg túl kevesen vannak. 10 ilyen modulnál már lenne miről beszélni, így nem, azaz nagyon nem kell cipelni őket.

    @BeGye:
    Meggyőzni? Hát azt nem akarlak semmiképpen sem, de helyszűkére amúgy remek megoldás. Polcok segítségével nagyon jól egymás fölé lehet rakosgatni. Amúgy meg ugorj fel valamelyik reggel és nézd meg élőben! :-)
    Hosszabb és szélesebb modult is lehet csinálni, én azért döntöttem az alap verzió mellett, mert teljesen kezdőként éppen elég ezeket olyan állapotba hozni, hogy nekem is tetszetős legyen a végeredmény. A hosszabb modullal az a baj, hogy “sohasem készül el”, a szélesebbel meg az, hogy több elképzelés, jobb tervezés kell, hogy mit is rakjak rá. Na nem mintha hiány lenne a gondolatokból, mert ötlet az van rengeteg…

  • avatar
    BeGye mondta:

    Nehéz volt, de meggyőztetek :-) Egy állomáshoz már egy hosszabb szélesebb kel így olyan biztos kell majd. Kezdésnek azonban van egy kis témám is. Jó ideje kész egy lézer vágott őrház a FALLER-től (http://www.vasutmodell.com/faller-222156-laser-cut-palyaorhaz). Ezt egy sorompós átjáróval kiegészítve jó kis téma lehetne. A többit majd mailben.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.