Főoldal » Egyebek, Virtuális Vasút

Buszos játékot készít a TML

btx 2011 október 23 11 megjegyzés

Ist korábban többször is beszámolt róla, hogy a TML-Studios fejlesztőcsapata már a következő játékukon dolgozik. Mivel legutóbb egyszerre két game-t is fejlesztettek ez a hír azt engedte sejtetni, hogy a World of Subways 3: London-t kiadó csapat egy újabb metrós programmal lep meg minket – és ezt a hivatalos fórumokon se tagadták. Megszellőztették a hírt, készül a párizsi metrót feldolgozó csomag. Aztán megjelentek az első képek – az épületek oldalán német felíratok, így a szajna-parti álom hamar szertefoszlott és mivel a shot-okon sem földalatti képek, sem pedig vágányok nem voltak megindult a találgatás, milyen szimulátorral állunk szemben. Tegnap este lerántották a leplet a készülő műről – kiderült, egy újabb buszszimulátort kapunk kézhez valamikor 2012-ben. Így innentől kezdve – mivel a készülő game kívül esik ennek a honlapnak a profilján – akit érdekel, a fejlesztő blogjában kövesse nyomon az eseményeket!

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


11 megjegyzés »

  • avatar
    IST mondta:

    Nem jó hír. :-(
    A new yorki buszos progijuk és a Regiobus Usedom még tűrhetően sikeredtek, viszont a San Francisco szerintem gyengére sikerült. A WoS sorozat pedig roppantmód állat, bárcsak inkább azt folytatnák…

  • avatar
    Ikarus 242 mondta:

    btx Hogyaza nem igaz hát ilyen nincs. Pont most akartam kirakni róla egy cikket, de látom beelőztél. :)
    Busszimulátor. Kár. Szerintem nagyon jó villamosszimulátort tudnának csinálni, és talán igény is lenne rá (részemről tuti), ezt viszont kétlem, hogy megvenném. BCCS-ben még normális sebességváltó sem volt. Arról már nem is beszélve, hogy a fent említett programban és CBS-ben egy láthatatlan erő tolta a buszt (ami emelkedőnek felfelé sem lassult…), amitől a földet érő kerék forgott, és az hajtotta a motort. Ha nem ment a busz, mert felborult/felakadt valamin, akkor nem ért le a kerék, nem volt motorhang sem. Kétlem, hogy ez alkalommal túlzottan megerőltetnék magukat, és a grafika mellé még normális fizikát is csinálnának.

  • avatar
    btx ( a szerző ) mondta:

    @Ist:

    Én végülis örülök neki! Ha egy kisváros buszközlekedését – esetleg távolsági vonalakat több helyiség között – modelleznek le, az még jól is elsülhet. A jelenlegi engine-t (a képek alapján ugyanaz lesz) ugyanis erre tartom alkalmasnak. Kevés sétáló ember gyér forgalommal nehezen képzelhető el egy nagyvárosba.

    @Ikarus 242:

    Fontos az időzítés:
    1. btx szombat este észreveszi, hogy megváltozott a honlapon a fejléc. Telefonon értesíti Istet és Jsimet. Este már a tulajdonságok is kint vannak btx erről is értesül.
    2. megírja a cikket a http://www.vonatmagazin.hu-ra
    3. elküldi a TML-es oldal linkjét MSN-en a tulajdonságokkal Cpt. Dave-nek :-)

    Egyébként szerintem ne írjuk le a játékot. A CBS-ben pocsék volt az irányítás nagy művészet kellett hozzá, hogy egyenesben tartsuk a buszt, az Usedom-ban méginkább. A BCCS-ben már ez egész jó lett és a hangok terén is sokat fejlődtek. Én látom a potenciált a TML csapatában ezért optimista vagyok.

  • avatar
    BlackDog mondta:

    Nem tudom, hogy valaki nézte már az fps számot? Régebbi képeken, az üres utcákon volt kb. 30-40 fps. Az újabb képeken már az fps számot elhomályosították. Ha tényleg valós ez a 30-40 fps az üres utcán, a fejlesztőcsapat (sztem) nem túl gyenge gépén, nem reménykedek sok jóban a gépigény terén.

  • avatar
    Bvmot mondta:

    Ami nem ment azt nem kell erőltetni. Olyan területre próbálnak betörni ahol az OMSI már tarolt. Az legalább moddolható és Isten a tudója mi mindent lehet belescriptelni a játékba. Ez meg gyanítom valami zárt rendszer lesz. Ráadásul az irányítást szerintem nem lehet überelni az OMSInál. Egérrel gyönyörűen vezethető. Most lesz benne esetleg digitális tachográf. Én meg már fejben megcsináltam OMSIba az analógot is. Azért fejben, mert az ARC-ban nincs semmilyen tachográf… Kezdem végre átlátni az OMSIt és tényleg azt kell mondjam hogy bármit le lehet scriptelni csak a logikai részét kell érteni hogy működik.
    Mondjuk éppen emiatt nem 5 perc és nem is 5 hónap egy igényes addon elkészítése. Mindenesetre várom mi sül ki ebből, de van egy sejtésem, hogy ugyanaz lesz mint a SanFranciscoi játék csak digit tachográffal meg digit kijelzővel kiegészítve. Itt már elég nagyot kell alkotni hogy engem meggyőzzenek :) ugyanis a SanFranciscoi pályával nagyon leírták magukat nálam.

  • avatar
    Ikarus 242 mondta:

    San Francisco-ért csak azért “mentem virágboltba”, hogy kipróbáljam milyen villamosozgatni benne, de mivel ahhoz karrier módban jópár órát buszozni kellett volna, ezért hagytam a fenébe az egészet. Egy kört sem sikerült benne mennem, meg a 0m alatt 40-ről állórafékező AI…
    @btx Fejlődés a hangokban? CBS-ben volt egy alapjárati meg egy menet közbeni motorhang, legalább lehetett hallani a váltásokat, igaz lefelé már nem váltott…
    BCCS van egy alapjárati hang, meg négy másik, ami random módon szól. Én ezt nem nevezném fejlődésnek. Kormányzásban sem vettem észre változást. Viszont van egy parafenomén jegyeladó gépünk, ami az utasok gondolatából tudja, hogy milyen jegyet szeretne, ám az árat nekünk kell kitalálni, és egyenként bepötyögni, ami attól lesz még idegesítőbb, hogy a gépre ráállva az egér nagyon belassul.

  • avatar
    Peti44 mondta:

    Én csak azt nem értem, hogy miért fejleszt a TML olyat, amihez nem ért. Volt egy CBS ocsmány grafikával, és gagyi irányíthatósággal, aztán jött egy BCCS unalmas játékmenettel, és 15 percenkénti lefagyással. Viszont a vasúti dolgok jók lettek, mindegyik WoS játék az egyik kedvencem. Minek kell olyat csinálni, amit nem tudunk?

  • avatar
    btx ( a szerző ) mondta:

    Kezd ez az egész egy Vettel vs. Alonso vagy Intel vs. AMD topic-hoz hasonlítani. Ahol mindenkinek megvan a kedvence és a másik bármit csinál az csak sz*r lehet.

    @Bvmot: én tisztában tartom a te véleményedet, hogy neked az OMSI az istencsászár és más labdába sem rúghat, mert hogy neked fontos a fizika meg a realitás és az sem érdekelne, ha 16 pixelből állna az egész. A cikket sem azért tettem fel, hogy megtérítselek, hanem hogy informáljam azokat, akiket érdekel. Az meg, hogy az Omsi tarolt… Ennyi erővel én is írhatnám, hogy a fenének se hiányzik az összes utas leszállása, amikor véletlenül nekimentem egy autónak mert volt még bátorságom a napi 8 óra után fáradtan leülni és kicsit buszozgatni. Az egeres irányításról meg az jut eszembe, amikor a haverjaim ezzel játszották a TIE-Fighter-t meg az X-Wing-et, mert nem volt pénzük Joystick-ra.

    @Ikarus242: ha annyira ki akartad volna próbálni a villamosozást, kicsit figyelmesebben elolvashattad volna a játékról szóló előző rövidhír hozzászólásait – én is ott panaszkodtam, hogy nem bírok benne ki lock-olni semmit – erre kaptam egy végigjátszott állást… A jegykiadógép meg utolsó emlékezetem szerint csak az utas kategóriáját mutatja meg (hogy nyugdíjas, diák vagy felnőtt), az árat meg attól függően határozod meg, hogy vasutas szlenggel élve IC-t, gyorsvonatot vagy személyvonatot vezetsz.

    @Peti44:
    Én jól elszórakoztam a CBS-sel, nekem jóval hangulatosabb volt, mint a BCCS. Persze vannak korlátai, és én is beleuntam az egyenes pálya és az elhúzódó jegyeladások / az egész városban egyszerre váltó lámpák miatt, de szerintem a Wos 1-et megütötte a grafikája. Egyébként el tudom képzelni, hogy a piacon, ahhova szánják – és ide nem Magyarországot meg az “én megveszem az OMSI-t” harsogó letöltőket értem – ilyenre nagyobb igény van, mint a Párizsra – esetleg még azt is megkockáztatom, hogy megnézték az előző két játék eladási mutatóit és ahhoz csináltak folytatást, amiből többet vittek. Ha meg utánaolvasol a TML-fórumában láthatod, hogy a németeknek bejött. Úgyhogy talán valamennyit ért hozzá a TML…

  • avatar
    IST mondta:

    Hát ha lehet akkor a buszos programokat ne egy vonatos honlapon minősítgessük. :-)

    A TML-re pedig nem tudok haragudni a Berlin Subway, a Linie 51, a WoS 1-2-3 után.

  • avatar
    Bvmot mondta:

    Nézd Btx. Nem mondom hogy tékeletes az OMSI, de eddig messze ez a legjobb BUSZszimulátor. Mivel ebben látok lehetőséget a moddolhatósággal így inkább ebbe építkezek. Az AI olyan amilyen, de most a BCCS AI is nagyon életszerű… Ez elég nyűgös része a szimulátoroknak. Én úgy vagyok vele mint te a ZUSIval. Élethűségre, jó fizikára vágyok. Ezt eddig az OMSI tudta teljesíteni a legjobban. Nem azt mondom hogy ettől jobb már nem lehet, de jelenpillanatban ő áll a legközelebb hozzá. Ettől függetlenül érdekel a dolog, mert kiváncsi vagyok rá milyen esetleges újdonságok lesznek benne.

  • avatar
    Ikarus 242 mondta:

    Felraktam San Francisco-t meg egy WoS-t. Találtam savegame-t, utólag a btx által említett is meglett. Vettem egy Škoda csuklóst, meg egy PCC-t. Járatot még nem vittem. Ami nagyon zavart, hogy míg a garázsig eljutottam kétszer jött nekem az AI, úgy hogy én csak álltam a lámpánál, meg a horizonton itt-ott “röpködtek” és bukfenceztek buszok meg autók. Kb. ötven métert mentem trolival, azt is akkuról, de a hangja annak egész jónak tűnik. Na majd holnap alaposabban megvizsgálom, aztán vagy felidegesít, vagy nem. Jól vettem észre, hogy javították a korai verzióhoz képest az AI-kat? Már lassítanak is, nem csak megy/áll üzemmódjuk van.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.