Főoldal » Élménybeszámoló, Vonatfotózás

Felvidéki körtúra

Benbe 2011 október 17 3 megjegyzés

Nehéz tehervonat a 131 030-9-es pályaszámú villanymozdonnyal (mögötte valószínűleg a 131 029-1-es dolgozott)

A hétvégén egy rövid körutazást tettem Szlovákiában. Ezalatt elég sokfelé jártam, elég sokféle hangulatú helyet meglátogattam (természetesen vonatfotózási céllal), és jópár mozdonytípus is az objektívem elé került.

Az útvonal Budapest – Érsekújvár (Nové Zámky) – Nyitranovák (Nováky) – Kós (Koš) – Privigye (Prievidza) – Turócdivék (Diviaky) – Ruttka (Vrutký) – Sztrecsnó (Strečno) – Liptószentmiklós (Liptovsky Mikulas) – Vázsec (Važec) – Poprád-Felka (Poprad-Tatry) – Kassa (Košice) – Budapest volt.

Az Érsekújvár-Privigye vonal másodrendű, dízelvontatású fővonal, majdnem kizárólag 750-es Búvárokkal és 736-os Szamarakkal találkozni a személyvonatok élén, csak a Privigye-Nagytapolcsány (Topoľčany) kirohanósok egy része Ikerbézé (813-913 sorozat). Ezután a festői szépségű Privigye – Nyitrabánya (Handlová) – Felsőstubnya (Horná Štubňa) vonalon átutaztam a Kárpátok Szlovákiát hosszában kettészelő vonulatán, majd Sztrecsnóban egy remek, 9 eurós szálláson aludni tértem.

Hajnalban megnéztem a várat és fotóztam egy pár vonatot vele, majd a Pozsony-Kassa fővonalon folytattam a fotózást, liptószentmiklósi átszállás után a Magas-Tátra lábánál fekvő Vázsecben. Sajnos a gyönyörű liptói víztározó partján nem sikerült fotóznom, túl messze vannak a fotóhelyek az állomástól, de talán majd egy másik alkalommal!

A napot pedig Poprádon fotózással, illetve egy, a Liptov gyorsvonat étkezőkocsijában 8,3 euróért elköltött kiváló vacsorával zártam (sörökkel együtt), majd a Rákóczi IC-vel értem haza Budapestre.

2 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 5 (2 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


3 megjegyzés »

  • avatar
    Ikarus 242 mondta:

    Nagyon jó képek, különösen a “Személyvonat a Magas-Tára lábainál” tettszik (nem a címe, de még mindig jobb, mint a szlovákia22), a hegyen hó van, vagy csak a kőzet olyan? Meg az ikerbézések. Valamiért nagyon megtettszettek azok a motorkocsik nekem.
    “Škodák egymás között” a Bardotka ČKD gyártmány. Vagy csak a nagy kerek ČKD feliratú tábla akarja velem ezt elhitetni és titokban Škoda?

  • avatar
    Benbe ( a szerző ) mondta:

    Örülök, hogy tetszenek a képek!

    Úgy emlékeztem, hogy a motorja Škoda, de sajnos tévedtem, az is ČKD, a mozdonyszekrény persze nyílvánvalóan az.

    A hegy havas, tavaly novemberben hó nélkül így nézett ki Csorbánál: http://www.flickr.com/photos/benbe/5162213612/in/photostream Így havasan határozottan jobban néz ki!

  • avatar
    Ikarus 242 mondta:

    Azért kérdeztem a havat, mert amikor mentünk Puchberg am Schneeberg-be, akkor már messziről fehérlett a hegy teteje, azt hittük, hó. Csak mikor felértünk láttuk, hogy nem hó, hanem a hegyet fehéres színű kőzet, és kavics borítja.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.