Főoldal » Élménybeszámoló, Énblog, Érdekesség, Járműgaléria, Uncategorized, Vasút, Vonatfotózás

Fénnyel szemben

golaz 2011 október 7 7 megjegyzés

Ma voltam Budaörsön, van ott Kálvária, áruházak, repülőtér, sok – sok busz és természetesen vonatok is. Van egy jó délutáni fotóhely az állomásnál, a gyalogos aluljáró mellett.  Itt nézelődtem egy jó félórát Kelenföld felé, de a vasút szelleme megtréfált.

600002-4
Éppen mentem át a fotóhelyre, amikor a 600002-4 Törökbálint felé elhagyta az állomást. Itt még megfigyelhető a mozdony árnyéka.

 

240-128-9

Amint átértem az aluljárón már jött is egy érdekes vonat fénnyel szemben. Szerencsére a végén ott volt a 240-128-9.

 

480-012

Természetesen szintén nyugat felől jött egy hármas szerelvénymenet Traxx a végén a 480-012-8 - al. A középső mozdony ellenőrzőszáma 1, vagy 4. Sajnos ők is váratlanul bukkantak fel a bokor mögül, a fény felől, eszembe sem jutott megjegyezni a számukat és a fényképen sem látszik.

 

hév híd1

Még volt néhány érdekesség, a szokásos M44 402, egy Traxxos gyorsvonat szemből, de azok közönségesebb dolgok. Viszont ez a látszólag haszontalan híd a vasútállomás közelében, akár a törökbálinti HÉV hídja is lehetett.

 

hév híd 2

Nagyon úgy néz ki, hogy ha vasúti híd volt, akkor csak egy vágány vezetett rajta keresztül. Ebben az esetben a HÉV is csak Budaörs vasútállomás megállóhelyig járt két vágányon és a HÉV - et felváltó villamosnak is volt itt egy rövid egyvágányos szakasza. Szerintetek?

 

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


7 megjegyzés »

  • avatar
    golaz ( a szerző ) mondta:

    Sajnos nem tudtam a saját szerverre feltölteni a képeket, nem tudom miért. A hibaüzenet szerint nem volt munkakönyvtár, csak ezért vannak az indán.

  • avatar
    JZ mondta:

    a törökbálinti hév nyoma budaörs vasút környékén: egy L alakot képzelj el, aminek a sarka le van kerekítve. az L tetejét tedd a vasútállomásnál lévő aluljáróhoz, aminek két körforgalma van a két oldalán, az L kis végét a mostani végállomáshoz. a műholdas képeken látszik hogy hol ment, kb. a mostani ipartelep közepén.

    spoiler: hampage.hu/trams/sinek19/budaors1941.jpg

  • avatar
    Regio mondta:

    ” a törökbálinti hév nyoma budaörs vasút környékén: egy L alakot képzelj el, aminek a sarka le van kerekítve. az L tetejét tedd a vasútállomásnál lévő aluljáróhoz, aminek két körforgalma van a két oldalán, az L kis végét a mostani végállomáshoz. a műholdas képeken látszik hogy hol ment, kb. a mostani ipartelep közepén. ”

    Onnan tovább a reptér szélén,keresztül a mai autópályán,majd a mai Clementis L. utca vonalában ért be Budaörsre. Innen – a vámhivataltól kissé a hegy felé – fordult a Baross utcába,majd végig a mai Baross utca vonalában haladt (mai viszonylatban az Auchan-Ikea-Decathlon áruházak lakótelep felőli oldalán) míg végül Törökbálint magasságában ismét keresztezte az autópályák nyomvonalát és ismereteim szerint a téglagyár környékén volt a végállomása. Nekem kétvágányú vonalként rémlik,a háború után viszont már csak egy vágányt építettek újjá Budaörstől kifelé. Az autópálya építésekor vágták vissza a vonalat a budaörsi vasútállomásnál,itt nagyjából a Tesco parkoló helyén – akkoriban még egy nádas – volt a hurokvégállomás,majd később ismét rövidült a vonal a ma is használt végállomásig.

  • avatar
    golaz ( a szerző ) mondta:

    Itt van a vonal vágányrajza 1949 – ből.

    http://www.friweb.hu/vtte/kepek/kamara2010/0.jpg

    Ez a híd is a nyomvonalon van, viszont csak egy vágány fért volna el rajta. A vasút alatt, az aluljárón, még két vágánynak van hely.

    http://wikimapia.org/#lat=47.4471747&lon=18.9755613&z=19&l=0&m=b

    Azt olvastam, hogy a háború után felszedték Kamaraerdőtől kifelé vezető 2. vágányt. Ezek szerint a 2. vágány csak Budaörs MÁV állomás megállóhelyig tartott eredetileg is. Ezt alátámasztja az is, hogy Budaörs beépített területén nem nagyon fért volna el két vágány.

    A végállomás Törökbálinton nem a téglagyárnál, hanem arrébb volt. A Munkácsy Mihály utca – Szabadság tér sarkán. A végállomás felvételi épülete ma is megvan.

    http://wikimapia.org/#lat=47.4336812&lon=18.9195809&z=19&l=0&m=b

  • avatar
    JZ mondta:

    valamint a törökbálinti vasúti hídnál is látszik, hogy ott ment át.

    érdekes, hogy a vágányrajz feltünteti a törökugratót, ami csak földrajzi név. :)

    a wikimapia jelölésnek meg kb. a bal fele okés, mert a jobb oldali épület, amit jelöl, az a (volt?) mozi épülete, illetve a svábok emlékműve.

  • avatar
    Regio mondta:

    ” Ezek szerint a 2. vágány csak Budaörs MÁV állomás megállóhelyig tartott eredetileg is. ”

    Ennek részben ellentmond az,hogy a háború után a törökbálinti vonal visszabontott második vágányából javították ki a nagytétényi oldal pályáját… Legalábbis ez rémlik az “elveszett sínes” oldalról.

    ” Ezt alátámasztja az is, hogy Budaörs beépített területén nem nagyon fért volna el két vágány. ”

    Azért a Clementis utcában még elég széles a terep,a Barosson viszont már tényleg cinkes lehetett volna. Az úttestbe építve szerintem elférhetett.

  • avatar
    golaz ( a szerző ) mondta:

    Igen, ez így volt. Kamaraerdő és Budaörs MÁV állomás megálló között volt kb. 1 kilométer. Ennyi sínből azért szépen lehetett javítgatni.

    Ebben az ívben nem fért el két vágány.

    http://www.panoramio.com/map/#lt%3D47.459174%26ln%3D18.962700%26z%3D-2%26k%3D2%26a%3D1%26tab%3D1

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.