Főoldal » Lapszemle, Könyvbemutató, Modellvasút

Magyarországon a mozdonyok világa!

crash 2011 október 8 40 megjegyzés

Keményebb vonalas N-es gyűjők, vagy E-bayen sokat forgolódók már találkozhattak N-es méretű dummy modellekkel, amelyekre általában Del Prado, és Locomotives of the world néven hivatkoztak. A kis makettek nem voltak mások, mint a manapság nálunk is népszerű gyűjteményes-ujságok (harkocsi, repülő, tűzoltó, katona, stb) vonatos változata. A dolog lényege, hogy egy rövidebb, a témába vágó ismeretterjesztő kiadvány mellé csomagoltak egy kész, összerakott makettet. Korombeliek emlékeznek még a Lutra-albumra, vagy a Turbo rágó képeire. Na, ez ugyanaz, csak 3D-ben. A vonatos gyűjtőújságban az a nagyszerű, hogy N-es méretű mozdonymodellt – hajtás nélkül – csomagolnak az újság mellé. Én, személy szerint, ha Németországban, vagy Ausztriában jártam, mindig lestem az újságosstandokat, vajon mit lehet éppen kapni. És ez a kiadvány most megjelent Magyarországon is!

Szokásos hétvégi bevásárlás közben az egyik bevásárlóközpontban bukkantam rá az újságra – ez az első szám. Bevezető ára 595 Ft, és most egy Santa Fe festésű SD45 van a dobozban.
Az újság mellé csomagolt modellről: nem a legkidologozottabb modell, és hajtása sincs. Azonban jól visszaadja a mozdony arányait, formáját. Én a német kiadás alapján birtoklok olyan gépeket, amelyek kiváló alapot adnak később egy modell építéséhez: az Orosz VL8-astól kezdve, a svájci Ge6/6-os krokodilon keresztül a Rio Grande máshol meg nem jelent hidraulikus dízeléig sokminden elérhető ebben a méretben. Nem beszélve arról, hogy van Taurus Máv-os festésben, és IST birtokol ebből a szériűból magyar Nohabot és Szergejt is. Ja, és IST piszok módon nem hajlandó nekem adni  ezeket, az angol vasúrmodelleket gyűtő ember számára nyilvánvalóan értéktelen dolgokat.

Szóval itt a magazin Magyarországon. Bevezető ára 595 Ft – szerintem nem csak N-esek számára ajánlott, hanem mindenki számára, aki egy kicsit is vonzódik a vasúthoz, és van benne egy kis gyűjtői véna.

2 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 5 (2 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


40 megjegyzés »

  • avatar
    IST mondta:

    Ajaj. Emlékeim szerint nem kevés jármű került így kiadásra, azaz aki nekiáll gyűjtögetni ezeket az készüljön fel arra, hogy pár polcot tele lehet velük rakni. Kidolgozottságot tekintve crashnek igaza van, aki nem ismeri az N-es valódi modelleket az ne ezekből vonjon le következtetéseket. Polcon (vagy a munkahelyi monitor előtt, nekem a MÁV-os 1047-esem csücsül ott) viszont kellemesen mutatnak.
    Apró megjegyzés amúgy: M62-esem nekem sincs, csak Nohabom.

  • avatar
    Regio mondta:

    Hali,

    Én is találkoztam vele a hétvégén az újságosnál,de a témája miatt nem igazán fogott meg a dolog. (De egy Giganttal,vagy bármelyik magyar géppel garantáltan belopta volna magát a szívembe a lap. Ha már magyar kiadás,bevezető szám…) Valahogy maga a modell is nagyon gyengének tűnt,bár tudom,hogy 595 forintért nem is lehet mást várni. Viszont tartok tőle – hogy jó szokás szerint – ha valaha is megjelenik nálunk az említett Nohab,vagy Teknő,az biztosan nem 595 forintba kerül majd. Elég csak a hasonló gyermeklapokra gondolni…

  • avatar
    IST mondta:

    Ma két újságárusnál is néztem, egyiknél sem hallottak róla.

    @Regio:
    Na igen, egy magyar mozdonnyal való nyitás azért szerintem jobban megfogná a vásárlókat, még hogyha az csak a bevezető áron is van. Végülis a kínálatukban ott van a 1047-es, a Nohab és a Szergej, lett volna miből választani. Kíváncsi leszek, hogy ezután mennyiért adják majd az újságot.

  • avatar
    Flöcsy mondta:

    Van rajta valami webes cím? Hol lehet megrendelni?

  • avatar
    atesz74 mondta:

    http://www.amercom.hu/amercom/amercom.html Ha jól látom 1390 Ft lesz a következő két szám!

  • avatar
    Sunocske mondta:

    A ceglédi vasútállomáson kapható!

    Meg úgy tűnik, hogy általában véve a Relay és inmedio üzletekben van.

    A honlapon már látható a következő két rész, 1390 Ft lesz az ára a későbbiekben.

    2. rész: http://www.amercom.hu/amercom/mozdonyokvilaga/2_nagy.jpg FS E402B

    3. rész: http://www.amercom.hu/amercom/mozdonyokvilaga/3_nagy.jpg Class V

  • avatar
    Sunocske mondta:

    Ja, meg az Amercom a kiadója http://www.amercom.hu

  • avatar
    C50 4509 mondta:

    Én is megvettem a bevezető számot. Osztom a véleményeteket: magyar vonatkozású modellel -bocs makettel szerencsésebb lett volna a kezdés. Mindegy, már így alakult. Lehet, hogy a vásárlók nagyobb részének ez közömbös. Ami viszont nem az, az a sorozat 1390 Ft-os ára… Én ezt sokallom a kapott makettért.. Egyébként az újság nagyon szakszerű, dícséret érte (nem kaszni, hanem mozdonyszekrény olvasható) viszont a kapott makettetminden alkalommal modellnek nevezi, ez viszont komoly tévedés, tévesztés. Szóval szép a makett kittenném a polcomra, de ezért az árért nem is biztos, hogy kiteszem…

  • avatar
    bigboy mondta:

    Sajnálattal kell irnom, hogy egy szeméttel több lesz immár a magyar piacon is. Az ilyen ujságok egyetlen célja még több bört lehuzni a valamikor megvett (vagy ellopott) szerzöi jogokról (fényképek, szövegek).
    (Sajnos ez van szerte a világon).
    Sem a tartalom, sem a minöség még csak meg sem üti a ma elvárt szintet.
    Érdemes lenne egyszer megkérdezni a kiadotól, hogy hajlandó-e átvállalni az igy keletkezett, drágán megvett szemét visszavételét (lásd a modern izzok, TV-k stb. esetét).
    Egy tisztességes vasuti ujságot elnyomnak, ahol csak tudnak, a jobb szakkönyveket meg nem tudod megvenni az áruk miatt, de ilyen förtelemmel meg tele minden könyvesbolt, meg ujságárus.
    (Lásd a vaskos tarka vonatos könyveket).

  • avatar
    Regio mondta:

    Van benne valami… Emlékszem pár évvel ezelőttről valami nagy-nagy mozdonyos lexikon-féleségről,ami még Kandó elsőségét is megkérdőjelezte a rendszeres,napi üzemre alkalmas vasútvillamosítás terén. Hovatovább az átalakítós egyenáramú rendszert tüntette fel a leggazdaságosabbként. És az ára volt vagy 10-12 ezer forintocska…

    A magyar témára visszatérve: Lehet,hogy ezerötért is megvettewm volna,ha a Nohab,vagy a Teknő van mellette. Bár erősen függ a melléklet minőségétől,mert ha olyan,mint ez az SD akárhányas,akkor már az sem biztos. Nincs Valakinek fotója róluk?

  • avatar
    IST mondta:

    @bigboy:
    Kissé sötéten látod a világot. :-)
    Németországban is volt ilyen kiadvány, mégsem nyomták el a többi vonatos újságot (talán mert ott minőségi magazinok vannak?), mégis kaphatók szakkönyvek. A szakkönyvek meg mindenhol drágák, Japántól elkezdve Angliáig, de ezt mondhatnám a színes albumokra is. Én úgy gondolom, hogy ha egy ilyen jellegű makett kell ahhoz, hogy egy kisfiú vonatos újságot vetessen a szüleivel mondjuk egy G.I.Joe figure helyett, akkor már megérte, pláne ha később is megmarad a vonatos hobbiknál.
    Az 1.390 forintos árát sokallom, de ez már a kiadó dolga, hogy belője mekkora árnál fogy majd el a példányszáma. Ha nem csökkentik, akkor ennyiért is megveszik az emberek, ha idővel lejjebb mennek, akkor meg nem. :-)

    @Regio:
    Keress rá az eBay-en a del prado mav kifejezésre és máris láthatsz egy rakat fotót. Nekem a munkahelyi monitorom előtt van. Messziről ránézve Teknőnek látszik, közelről már nem tenném egy N-es modell mellé. Mondjuk nem is szabad összevetni a kettőt, elég ha ránézünk az árukra.

    Amúgy én eddig ahol megpróbáltam beszerezni a lapot (Relay a Deákon, a Kálvinon, europarki újságos, West Endben az újságos), mindenhol csodálkozva néztek rám, hogy mit is akarok. Szóval a tartalmáról még nem tudok véleményt formálni.

  • avatar
    bigboy mondta:

    @IST

    miután én a magyar verziot eddig nem láttam (csak itt), igy nyilvánvalo, hogy a külföldiekröl beszéltem (ott is csapnivaló, akkor milyen lehet annak a forditása?).

    Hát amilyen bajban vannak a vasutas ujságok (külföldön is) ennek az egyik oka az ilyen szemetek terjesztése. (Csak amit megéltem több kitünö ujság tünt el a polcokról Angliában, Ausztriában, Németországban és Svájcban – és probálj egy jo modellezö könyvet találni a könyvesboltokban. Az értékeseket általában nagyon bonyolult csatornákon probáljuk beszerezni – pl. John Allen könyvét.) Azok még véletlenül sem jutnak el a könyvesboltokba a szupermarketekröl nem is szolva.

    Kérdezd meg odahaza is a két lap szerkesztöitöl hogy, hogy áll a bál?

    Biztosan nagyon fognak örülni, ha az ilyen kiadványok vajaskenyér meg a foghagyma között minden szupermarketben kaphatók lesznek – mig az ö lapjaik soha.
    (Ök ugyanis ezt nem tudják maguknak megengedni, és a magyar modellezök sem tudnak immár havi 3000Ft ujságokra kiadni – valaki mindenképpen a röävidebbet fogja huzni).

    Egyben egyetértünk, az ilyen kiadványok stratégiája Japántól Angliáig ugyanaz, de az még nem jelenti azt, hogy pont ezt kellene másolni!!!

    Nemrég jelent meg egy másik, de ettöl fényévekkel többetérö (persze drágább) ujság is, amit ha megveszel idövel egy ilyen müködö nagy gözmozdonyt kapsz.

    http://www.youtube.com/watch?v=8F3pLShIn_Y&feature=player_embedded#

    Ugye ez más világ!

    Persze tudom milyen igény van esetleg egy magyar N méretü modellre – legyen az bármilyen minöségü, ennek ellenére nem hiszem, hogy ilyen csalikkal kellene kicsalni a mit sem sejtö anyukáktól meg apukáktól a értékesebb modellekre szánt apropénzt.

  • avatar
    Ikarus 242 mondta:

    Most lesz egy új buszmakettes cucc, rögtön az első számban Ikarus 66 Mávaut. Bevezető áron 990 Ft. Meg is van rendelve :) . Hákéemszépen így kell beetetni, nem egy amerikai modellel.
    @IST: megnéztem íbéjen, az amerikain 3 taurus, a németen 5 taurus.
    Egyébként ezeket a modelleket, valaki árulja/ta a vaterán is, egyik-másik egész jól néz ki, míg mások bűn rondák.

  • avatar
    IST mondta:

    @bigboy:

    Én csak azt látom, hogy amire van igény, az megmarad. Ha ez a lap fennmarad, akkor van rá igény. Bepróbálkoztak, meglátjuk mi lesz vele.
    Több vonatos újságot olvasok, mindet külföldről járatom és valahogy mindegyik megmarad függetlenül attól, hogy ez az újság is megjelent abban az országban. Tudod miért? Mert igényes lapok, minőséget adnak a megfelelő formában (mind külalakilag, mind tartalmilag). Ha ezt tudja valaki, akkor szerintem nem kell aggódnia. Az olvasók nem hülyék, azt veszik meg amiről úgy gondolják, hogy megéri az árát.
    N-es modellre nyilván van igény, de az újsághoz adottat én nem tartom annak. Polcon, messziről jól mutat és ennyi. A modelleket szerintem ne keverjük ide, ez nem erről szól.
    Az általad mutatott példa valóban jó példa? Képzeljük el ugyanezt egy 424-essel! Vajon meglenne rá itthon a fizetőképes kereslet, a megfelelő türelem és modellezői képesség ahhoz, hogy valaki végigcsinálja az egészet? Annyira kevés embert érdekel itthon a vasút, hogy én azt erősen kétlem.

    @Ikarus 242:
    A vaterára én is ránéztem, nem kicsit vannak túlárazva itthon ezek a makettek.

  • avatar
    bigboy mondta:

    @IST

    Beprobálkoznak……?s megtalálják a gazdag igénytelenséget….

    Sajnos a vasutbarát/modellezö társadalom itt messze nem annyira tollas és igényes, mint külföldön. (Ott sem mindenhol, Finnországban Svédországban, Hollandiában szb. egyetlen modellvasuti ujság van – igaz, hogy a modellezök többsége beszél egy másik nyelvet, igy a hiányt kiegyenlitik a külföldi folyoiratok, de nem ilyenek!)

    Hogy van ez nálunk??

    Sikerült már bármelyik magyar vagy minöségi külföldi lapnak odahaza egy fix olvasótábort kiépitenie?
    Nem vergödik mindkét kiadó rendszeres egzistenciális problémákkal?
    Eljutnak azok az ujságok minden trafikba?
    Hányan sokallják a 700-800 Ft-t azokért az eredeti (máshol sehol el nem érhetö) anyagokért (itt meg a dupljáért a legjobb esetben is egy már ezerszer megjelent (már az eredetiben is kétes) anyag forditását kapod).

    Ez ilyen ujságok ugyanazt a szerepet töltik be, mint a 20 éve atomrobbanásszerüen megjelent szex-, meg pornoujságok.
    Hülyitik a nagyérdemüt és sorvasztják a lehetöségét az értelmes hazai eröfeszitéseknek.

    Szeretném rozsásabban látni a valoságot, de sajnos, ha belegondolok mindig befeketedik – mert sokan ezt akarják….és erre mindig találnak pénzt is, pl. ilyen szemét kiadására.

    A magyar szerzök az értékesebb irásaikat meg ingyen vagy saját kiadásban (saját zsebböl fizetve) kénytelenek kiadni.

  • avatar
    IST mondta:

    @bigboy:

    Maradjunk annyiban, hogy nagyon-nagyon máshogy látjuk a világot. Ez persze nem baj, csak nem fogunk egy nevezőre jutni. :-)
    A magyar lapokról megvan a magam véleménye, de azokat eddig sem publikáltam, eztán sem fogom.

  • avatar
    bigboy mondta:

    Akkor olvasd ezt, hátha segit…..kialakitani a véleményed a magyar lapokrol……

  • avatar
    IST mondta:

    Még mindig nem érted, igaz? :-(
    Nem azt mondtam, hogy ujjongok a lap megjelenése miatt, és nem azt, hogy többre tartom más lapoknál. Örülök ugyanakkor a kiadásának, mert több vonatos lap van a piacon.
    Viszont azt is tudom, hogy ha ezt veszik az emberek, akkor erre van igény. Az általad elvárt színvonalat itthon kábé 200 ember tudná hosszú távon értékelni, annyiból meg egy újság sem élne meg, de még a tízszereséből sem. Siránkozni lehet rajta, de azzal nem leszünk előrébb.

  • avatar
    bigboy mondta:

    Akkor ünnepeljük a szemét megjelenését!

    Foglalkozzunk vele minden forumon – és majd utolag siránkozzunk, hogy nincs idehaza egyetlen elfogadhato vasuti ujság sem, mint ahogy ez volt 2000 elött!

    Ez egyáltalán nem több vonatos lapot, hanem több szemetet jelent.

    Ez kis hazánkban a legnagyobb gond, hogy szeméttel potolják – nemcsak a vonatos témában a hiányt – és ezt még dicsöségnek probálják eladni, és sokan be is dölnek nekik.

    (Csak maradjunk a témánál – hány szemét csillogó villogó vaskos vasutas könyv forditása jelent meg magyarul – vesd össze azzal a néhánnyal, ami magyar eredeti kb. 30:1 re saccolom).

  • avatar
    IST mondta:

    Ja, most nézem, hogy érdekelt vagy az egyik hazai lapban. Így már értem miért ócsárolsz más lapokat.

  • avatar
    bigboy mondta:

    (Amugy nem tudom honnan nézed)

    Nem vagyok érdekelt semelyik lapban sem, csak alapérdekem a magyar eredetü vasuti irodalom fejlödése a szenny ellen.

    Több mint 35 éve több nyelven külföldi lapoknak is irok (2000-ig csak azoknak, mert itthon nem volt kinek/minek!), igy abszolut nem vagyok rászorulva semilyen magyar érdekeltségre. A vasuti filmjeimet meg kizárolag külföldön láthatják.

    Ugyanezeket az irományokat külföldön is ocsárolni kell, mert a szemétt ott is szemét!

    Szerencsére ott nem annyira kártékony, mert van sok jol bevezetett minöségi lap.

  • avatar
    bigboy mondta:

    Még valamit – ezt a témát lezárva.

    Mutass egyetlen külföldi minöségi szaklapot vagy szakkönyvet amit leforditottak magyarra 1990 után! (Korábban sem volt sok, ha jol emlékszem az 50-es évektöl mindössze talán egy tucat!)
    (Külföldön ezért elég sok megjelent).

    Erre mit forditatnak le sok pénzért?
    Azokat a könyveket, amelyik licenszeit INGYEN kapják – azaz teljesen értéktelenek, de egyben kifurják a magyar szerzöket azzal, hogy már telitett a piac, nincs keret egy uj magyar könyvre vagy szerzöi jogdijra.

  • avatar
    Regio mondta:

    Hali!

    Figyelem,”szolgálati közlemény”! IST! Ma délután az ecseri úti metróállomásnál is volt az újságosnál (Relay),az Újpest felé vezető oldalon,a peronzáron belül. (Nem tudom,hogy a túloldalon van-e újságos,ott még nem nagyon jártam…) Ha még érdekel…

  • avatar
    loco mondta:

    Sziasztok! Már régóta olvasom az oldalt, viszont még csak most regisztráltam! Én nem vagyok pesti, de szerencsére hétfőn voltam Pesten és ott a KEleti Pályaudvar újságosánál is volt ebből az újságból illetve itt nálunk az egri Tescoban is volt még tegnap (08.11.) jó pár darab. Én egyeltalán nem sokallom érte az 1390-Ft-s árat, gyűjteni fogom (kivéve az angol gőzmozdonyokat, ami ha jól tudom a decemberi számban lesz). Kiskoromban mennyire örültem volna egy ilyen magazinnak, amiben nem egy játék biz-bazt árulnak, hanem egy makettot (még ha nem is hozza az itt jelenlévők által elvárt csúcsminőséget). Szerintem örülni kéne, hogy végre az indóház mellett van egy másik magazin is ami komolyabban vasúttal foglalkozik! Olvastam, hogy lesz buszos gyűjtős magazin is. Ez mikorra várható és mennyibe fog kerülni?

    U.I: Remek az oldal, nap mint nap lesem, csak így tovább!

  • avatar
    loco mondta:

    bigboy!

    Engem abszolút nem érdekel, hogy mennyire “szemét” maga a magazin, úgysem azért veszem, hanem a makettért. A magazint én kb. 10 perc alatt kiolvastam és eltettem. IST-tel értek egyet: örüljünk már, hogy ilyen is van, na! :) Ha neked nem tetszik, hát ne vedd meg! Ennyi.

  • avatar
    bigboy mondta:

    Amugy sem vettem volna meg sem a magyar verziot sem a külföldieket, amik már évtizedekkel ezelött megjelentek.
    Nem hagyon magam ilyen primitiv csalikkal elhülyiteni.

  • avatar
    Ikarus 242 mondta:

    Remélem eljutnak majd a német gépekig, http://www.ebay.de/itm/Del-Prado-Stromlinien-Dampflok-01-10-/260868728334?pt=DE_Modellbau_Modelleisenbahnen&hash=item3cbcfce60e#ht_855wt_1396 ha lesz nálunk is, ilyet tuti veszek

  • avatar
    Sunocske mondta:

    Kedves bigboy!

    Köszönöm azt a megtisztelő bizalmat, mellyel engem illet, és de facto lehülyéz, mert fellelkesültem és megvettem az említett magazin első számát, majd arra határoztam, hogy lehetőség szerint megveszem a továbbiakat is.

    Primitív csali? Ugyan, mitől lenne primitív, főleg csali? Ja, hogy én vagyok a primitív? Ez igazán jól esik, ugyanakkor valamennyi munkatársamnak tetszik az irodai asztalomon a kis SD45-ös, mely ha minden igaz, a héten társat is kap maga mellé, egy másik mozdony személyében. Egyszerűen feldobják a számítógépes környezet hangulatát (és részben a cég profiljába is beleillik, mivel vasúti pálya építésével, karbantartásával foglalkozunk).

    Attól, mert az Ön tetszését nem nyeri el ez a lap, miért kell olyan kifejezéseket használni, mint “hülyítés”, “csali”, “szenny”, “szemét”? Miért zavarja Önt az, hogy ez “csak” egy külföldi lap fordítása?

    És egy apró megjegyzés tőlem: véleményem szerint ez a lap laikusoknak vagy gyűjtőknek készül. A kevésbé laikusoknak pedig ott az Indóház. Feleannyiba kerül, de nincs hozzá makett. Viszont van néha eléggé (sőt, túlságosan) tudálékosan megfogalmazott cikk, pontatlanság (a szerkesztőségben pedig, úgy veszem észre, nem kevés arrogancia). Remélem, azt a lapot is ugyanígy ócsárolja, mivel (ahogy olvastam korábban) az ilyen szennyet külföldön is ócsárolni kell!

    Nem, köszönöm, nem kell válaszolni. Ön az én hülye személyemhez amúgy is túl igényes, és minden szempontból felettem álló.

    Most pedig megyek, és lefordítok – egyelőre magamnak – pár ’89-es Rail Magazine cikket. Ugye nem baj?

  • avatar
    bigboy mondta:

    Kedves Sünöcske!

    Ne keverjük a Gizikét a gözekével.

    Külföldön ez a lap egy a 20-50-böl, s még azon lapok között sincs egyedül, amik itt-ott (vagy rendszeresen) egy-egy modellel stb. ajándékozzák meg az olvasot. Éppen tegnap láttam, az egyik lap egy gözmozdony fémmodellt ad az uj olvasoknak. A nagyobb német lapok Roco, Tillig meg Märklin mozdonnyal ajándékozzák meg az elöfizetöt.

    ?rdekes a sok évtizedes hobbi praxisomban még véletlenül sem fordult elö, hogy bárhol a világon erre a lapra hivatkozott volna valaki, már ez is mond ezt azt a minöségröl.
    Ehhez még azt sem árt szem elött tartani, hogy külföldön a valodi minöségi lapok is csak elvétve kaphatók az ujságárusoknál (kivételt képez talán Németország) a szupermarketekben meg szinte kizárt.
    A jo, minöségi lapokat vagy a kiválasztott modellboltok, könyvesboltok, muzeumi shopok stb. árulják, mert ott is nagyon lenyulják a terjesztök a kiadokat (30-50%), vagy elö kell rájuk fizetni.

    Tehát, aki ott ilyen reklámlapra költi a pénzt, az sokkal kevesebbet vesz el másoktól (a lapok árának az 1/20-1/50-ét) és azt is rendszerint csak egyszer teszi, pontosan a hozzácsomagolt modell miatt (semmiképp nem a tartalom miatt). R?adásul a többi laphoz képest ott rendszerint olcsobb is, és még marad pénz minöségi olvasmányra is.

    A baj akkor kezdödik, amikor a hazai piacon (valoszinü, hogy komoly tökével) pontosan ez a lap jelenik meg és egy sem abból a 20 – 50-böl, ami külföldön ott tolong a polcokon. (azaz idehaza 1 versus 1,5 az arány! s már irtam, hogy valoszinü, aki erre a lapra elköltötte a havi zsebpénz jelentös részét – mert idehaza meg joval drágább, mint a másik 2 magyar eredeti ujság, annak másra már nem jut)

    Ez nem más, mint amit ma mindenütt hallani, látni, hogy ugyanaz a kakao, ujság stb. a Lajtán tul valamivel jobb, azaz az egyetlen cél a hazai olvaso lenyulása.

    Egyetlen egy minöségi lapkiadó a mai napig nem tudott tökét szerezni (vagy piacot találni) a vasutas lap magyar kiadására, vagy egyik sem volt hajlando eddig beszállni valamelyik magyar, ilyen témáju lapkiadoba, ami valoban emelné a hazai vasutas ujságok szinvonalát, és ezzel esetleg az Ön által emlegetett ujság szinvonalát is, s valodi piac bövitést jelentene.

    Nem, a hazai olvasonak ilyen kell ( :-( ), s ahogy már irtam, minden sarkon ez fog ránk vicsorogni, mig a hazai kiadok élet halál harcot vivnak a terjesztökkel, meg a rengeteg “joakaroval”.

    Ez van sajnos, és ugy néz ki, kis hazánkban ezt kell szeretni. Itt valakinek az az eminens érdeke, hogy ilyen irományokra költse a nagyérdemü azt a kevés pénzt is, ami ilyen drága hobbira még jut, és nehogy itt értékesebb olvasmányokon nevelkedjen a laikus vasutbarát…..

    S már az utolso mondata is sokat mond. Ön lefordit ingyen (és valoszinü majd közzé is teszi ingyen) az Ön által értékesnek talált cikket egy külföldi ujságból, és még véletlenül sem emlit egy értékes bekezdést sem a nevezett “uj” magyar vasutas (méregdrága) ujságból…(amihez még modell is jár), amiért Ön is letett az pultra nem kis pénzt.
    Ezt én az Ön helyében nagyon sértönek találnám, Ön dolgozik, kikeresi az értékes irományt, leforditja, közzé teszi – ingyen – míg a másik, egy emlitésre sem mélto ujságért elkér egy tisztes összeget.

    Nem kivántam senkit sem megsérteni hozzászolásaimmal, csupán helyére tenni bizonyos dolgokat.

    Mindenkinek megvan a joga arra költeni a pénzét amire akarja, de ennek a forumnak az eddigi minösége fényévekre volt az emlitett ujság szinvonalától (csakis a külföldi kiadást ismerem – abbol is csak néhányat).
    Gondoltam az eddigi igényesség megenged egy ilyen kritikát is.

    Ha nem kell, semmi baj.

    Elég könnyü továbbállni.

    (A hazai ujságokkal/tartalmukkal egy szoval sem foglalkoztam, igy nem idevágó szavaitól elhatárolom magam, és a hibáik ellenére még mindig sokkal, de sokkal értékesebbnek tartom, mint ezt a külföldi lapot, aminek még a szerzöit sem ismeri az ember).

    Ezt a vitát befejeztem.

  • avatar
    Sunocske mondta:

    Oké. Részemről is befejezettnek tekinthetjük. Így már sokkal tisztábbak az utalások, bár egyik-másik részével még mindig nem értek egyet, de ez egy ilyen világ…

    Tisztelettel!

  • avatar
    Regio mondta:

    Megjelent az olasz mozdonyos,1390 forintos szám is,a Campona Tesco újságos polcán volt bőven mindkettőből… És rejtőzött ott még valami “Gőzmozdonyok világa” c. lap is,szintén melléklettel,de fogalmam sincs mennyiért. De csak a 2-es szám volt belőle.

  • avatar
    yellowdog mondta:

    Ma a fiam is kiszúrta a benzinkúton… Ami miatt nem került sor a vásárlásra, annak két oka van:
    1, benzinkúton CSAK benzint szabad vásárolni, minden egyéb náluk (k.rva drágán) kapható terméket a megfelelő boltban kell beszerezni, ez elvem.
    2, ismét egy külföldi senkiházi akar BECSAPNI minket, azzal az olcsó és ócska trükkel, hogy “bevezető ár”… csak ennyi és ennyi, és az azt követő többszörös összegbe kerülő példányokat miért nem reklámozza be előre?? Ez finoman fogalmazva is a vásárló SZÁNDÉKOS megtévesztése, ami miatt egy hasonló (Harry Potter) cuccnál komolyan fontolóra vettem, hogy értesítem a FVF-t. Törvényben kötelezném az ilyen svindler kiadókat, hogy minden esetben szerepeljen már az első számon is, a teljes sorozat megvétele setén mennyibe is kerül majd a végösszeg, ugyanis csak így lehet objektíven eldönteni megéri-e a pár százast az adott termék, amelyek egyébként minőségben a McDonalds megagagyi játékok kategóriájába valók, főleg használhatóság szempontjából. Ez alól ez a vonatos bóvli sem kivétel…

  • avatar
    Zsolt20 mondta:

    Hali

    érdeklődni szeetnék : Hol lehet a számokat rendelni vagy h megy ez???

  • avatar
    IST mondta:

    @yellowdog:
    1. Nem tudom, én az újságokért a benzinkúton ugyanannyit szoktam fizetni mintha boltban vagy újságárusnál venném.
    2. Mivel folyamatosan mondják, hogy a BEVEZETŐ ár az első szám esetén x forint, ezért szerintem nem megtévesztő. Tudod, hogy ez csak bevezető ár csak az első szám esetén, ergo a többi drágább lesz. Ha annyit nem ér meg számodra, akkor nem veszed meg.
    A végösszeg meg megint egy jó kérdés: amikor veszek mondjuk egy Pratchett könyvet, akkor kifizetem az árát még úgy is, hogy nem tudom mennyi könyv fog tőle megjelenni még a közeli vagy távoli jövőben, nem tudom, hogy mennyit kell összesen kifizetnem értük.

    Nem veszitek ti egy kicsit túl komolyan ezeket? Ez sem az a kiadvány amit kötelező megvenni, ha valaki bóvlinak minősíti, akkor ne vegye meg, szerintem ennyire rém egyszerű a dolog. 1400 forintért normális vasútmodell nehezen kapható. Ha 4-6 ezer forint lenne az ára, akkor szerintem el lehetne várni normális minőséget. Aki igazi vasútmodellre vágyik, az jobban jár ha bemegy egy boltba vagy vesz a neten, én is ezt szoktam tenni. :-)

    @Zsolt20:
    Újságárusoknál lehet kapni, fentebb olvashatsz pár tippet. Megrendelni nem tudom, hogy lehet-e, a mi postaládánkba például nem férne bele a játék nagysága miatt. Érdeklődj a kiadó honlapján: http://www.amercom.hu

  • avatar
    Sunocske mondta:

    Jelzem, már megvan a harmadik is, végre gőzmozdony (az ír Class V). Véleményt nem alkotok a makettekről, arra tökéletesen megfelelnek, amire tervezték őket: asztaldísz. Hogy drága-e vagy sem, az meg szubjektív. Én úgy vagyok vele, hogy ha ki tudom fizetni, miért ne venném meg? Na mindegy.

    Következő számban egyébként ÖBB 1020 lesz.

    @yellowdog: Az első számban is már benne volt, hogy (idézem:
    “Árusításos úton a termék ára 1390 Ft (az 1. számé 595 Ft), megjelenik kéthetente, terjeszti…”

    “… Utórendelés esetén az első szám ára is 1390 Ft”

    Szerintem benne van korrektül.

    @Zsolt20 ez meg neked szól:

    “Tekintettel az egyes számokhoz mellékelt modellek nagyságára, előfizetésre, illetve hiányzó számok megrendelésére vonatkozó igényeiknek a szerkesztőséggel – az alábbi elérhetőségeken – történő egyeztetés után tudunk eleget tenni.”

    “Szerkesztőség:
    AmerCom Media Hungaray Kft.
    H-1108 Budapest, Lenfonó utca 10.
    Citibank <<>>

    tel.: +36-1-431-73-02; +36-1-708-44-88
    fax: +36-1-431-73-03

    e-mail: amercom@amercom.hu
    http://www.amercom.hu

    Szóval lehet intézni előfizetést, de kizárólag a szerkesztőségen keresztül.

  • avatar
    Sunocske mondta:

    Természetesen Hungary lesz az a “hungaray” :D

  • avatar
    Zsolt20 mondta:

    Köszi Szépen a hozzászólást !!

    Magyar mozdonyok már voltak?? Jó lenne ha MDmot és M41 lenne :P !!

  • avatar
    IST mondta:

    Az ír gőzösöst megvettem én is magamnak, az olasz gépet kihagytam. Azt hiszem a brit, japán, magyar járműves részekre vevő leszek, a többit hanyagolom.

    @Zsolt20:
    Magyar még nem volt. MDmotra és M41-re szerintem ne számíts, gyanítom azok kerülnek bele a sorozatba amik a külföldi kiadásokban is szerepeltek már, azaz 1047-esre és M61-esre lehet számítani idővel, meg talán M62-re is.

  • avatar
    Sunocske mondta:

    Hm… A lapban az ÖBB 1020-at írják hétvégi megjelenésnek, a honlapon meg az F40PH-t… Előbbinek jobban örülnék!

  • avatar
    Regio mondta:

    ” Az első számban is már benne volt, hogy (idézem:
    ?Árusításos úton a termék ára 1390 Ft (az 1. számé 595 Ft), megjelenik kéthetente, terjeszti??

    ?? Utórendelés esetén az első szám ára is 1390 Ft ”

    Szerintem a lényeg az első mondatodban van. Vagyis,hogy benne van és nem pedig rajta,jól látható helyen. Kibontani pedig ugyebár nem lehet,amíg ki nem fizeted… Nem az ár,vagy a minőség a probléma,hanem a kiadó hozzáállása. És ez – sajnos – minden hasonló jellegű sajtótermékre igaz… (Próbáld egy gyereknek beadagolni,hogy nem veszed meg neki a folytatást… Mondjuk ez engem konkrétan nem érint,de akkor sem jó ez így…)

    Ennek ellenére a magyar témájú számok beszerzésén én is gondolkodom,már,ha megéri ezt egyáltalán a sorozat… Az meg legyen az én bajom,hogy a külhoni gépek nem érik el nálam az ingerküszöböt… (Pont ezért éreztem bántónak,hogy a hazai kiadást nem egy hazai témával kezdték…és ezzel nagyon elrontottak mindent.)

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.