Főoldal » Bemutatók, Szimulátorok, Virtuális Vasút

Trains vs. Zombies

IST 2011 október 31 3 megjegyzés

Október 31-e van, az angolszász országokban most van Halloween, a kísértetek, szellemek, boszorkányok napja. Kis hazánkban ez nem jelent semmit, szerencsére ezt a más országbeli hagyományt (még) nem vettük át, nem úgy, mint például a Valentin napot. Nekem speciel nem is hiányzik, viszont a briteknél vagy éppen az Egyesült Államokban ünneppé vált, melyen a gyerekeket beöltöztetik és édességvadászatra indítják, ijesztgetik egymást, töklámpásokat csinálnak és kísértet díszletbe vonják be a házakat sok egyéb mással egyetemben. Ennek is köszönhető a Trains vs. Zombies nevű kiegészítő feltűnése a Steam hálózatán, amelyet RailWorks programhoz csináltak. Alapvetően elborult az egész dolog, de a négynapos ünnep okozta a szokásosnál több szabadidőnek köszönhetően tettem vele egy próbát. És innentől aztán ne tessenek komolyan venni ezt az egészet!

A Trains vs. Zombies ugyanis önmagát sem veszi komolyan, az elkészítés célja egyértelműen a meghökkentés volt, hogy a játékosok kizökkenjenek a mindennapi ugyanolyan mozdonyvezetésből és valami mást is lássanak. Előre lelőve a poént: sikerült.
A DLC-ért való fizetés, majd az automatikus telepítés és a RailWorks elindítása után egy új pálya került a többi közé Trains vs Zombies (Halloween Special 2011) néven. Erre kattintva négy küldetést kapunk, melyeket Standard módban játszva egyesével kipróbálhatunk, de szerintem jobb móka ha a Carrier módot választva próbálkozunk meg velük. Utóbbi esetben ugyanis csak akkor lehet a második küldetésbe belekezdeni, ha az elsőt már teljesítettük, és így tovább. Mivel összefüggnek a küldetések, ezért célszerű is így tenni. Utóbbi módban kapunk kezdésnek 5000 pontot és bukjuk a küldetést ha ez nullára csökken: no ez nem fog, csak ha valamit iszonyatosan rosszul csinálunk, szóval emiatt nem kell aggódni.

A kiegészítő háttértörténete nem túl bonyolult valami. Háttértörténet? Egy vonatszimulátorban? Ugye milyen ostobán hangzik alapból? Pedig itt ez adja el az egész csomagot, enélkül csak fognánk a fejünket, hogy uramatyám, ezeknél elgurult a gyógyszer! 2011. október 31-ét írunk (igen, a játékban is, no meg a valóságban is eme bejegyzés megszületésekor), amikor is furcsa dolog történik Angliában: az emberek értelem nélküli teremtményekké válnak, ronda zöld zombikká. Néhány kivétel persze akad, akik tudják, hogy Paddington állomás alatt remek bunker található, így aztán ha sikerül odáig eljutni, akkor megmaradunk embernek. Az eljutás persze már nehézséget okoz, a történet egyik főszereplője a Professzor ugyanis egy vonatot nézett ki mint közlekedési eszköz. Na jó, de ki vezesse? – merül fel a kérdés, amire nyilvánvaló a válasz: mi.

Ezzel aztán kezdetét veszi a négy küldetésen át zajló sztori rengeteg zombival, egy állandóan rímben szövegelő boszorkánnyal, a Professzorral és a lányával, sok-sok szövegeléssel a képernyőn (amiket érdemes elolvasni, van pár poén is közöttük), kerülő irányokkal, világító töklámpásokkal, felszedett sínekkel, kigyulladt állomásokkal és vonatokkal. Nem írom le a történetet, nem szeretném elvenni senki örömét, így csak annyiban maradnék, hogy alapvetően jópofa dolgot hoztak össze, kellemesen kizökkentettek vele a mindennapi vonatozásból. Néhány dolog a sztoriban kissé erőltetett (kapcsoljuk le a fényszóróit a 61 tonnás mozdonynak és akkor majd a sínek mellett álló zombik nem veszik észre, hogy elhaladunk mellettük…), de az egész sztorinak amúgyis úgy állunk hozzá, hogy komolytalan, ezért inkább viccként fogtam fel ezeket.

A játék az Oxford-Paddington útvonalon zajlik, azonban nem véletlenül lett már a menüben is másik pályanéven feltüntetve: több helyen hiányoznak a sínek, van ahol vonatok blokkolják a szabad haladást, valamint új – és meglepő helyen vezető – útvonal is kijelölésre került. Emiatt aztán nem lehetett a küldetéseket az alappályán elkészíteni, mindenképpen kellett neki új hely. Nem is beszélve arról, hogy milyen furcsa lenne, ha innentől kezdve már az eredeti pályán is zöld színű emberek császkálnának mindenfele, meg folyamatosan kigyulladt házakba és szerelvényekbe botlanánk. Ami ebben a játékban hangulatos, az a hétköznapokban durva túlzás lenne. A módosításoknak köszönhetően viszont nem lesz unalmas a vezetés: mind a négy küldetésben van valami csavar, nem csak annyi a dolgunk, hogy a Class 166-os motorvonattal bezúzzunk Paddingtonra. Annyit elárulok (bár ezt a képekből is láthatjátok), hogy háromfajta járművet kell vezetnünk. Egy-két helyen éreztem csak kicsit unalmasnak a feladatokat, de ez nem volt vészes.

Ami viszont ütős és bejövős, azok a fényhatások. Hála a RailWorks 3 motorjának a tűz színei a vezetőálláson is látszanak, a zombik közelében lévő zöld fény szintén hatást gyakorol a környezetünkre és ezek bizony állatul néznek ki. Mind a négy feladat éjszaka játszódik, így aztán különösen látványos fényhatásokkal szembesülünk, nagyon megdobják a hangulatot. Az állomások is normálisan ki vannak világítva, az éj sötétje is kísérteties, pláne amikor enyhe ködbe futunk bele, szóval ott van a szeren a dolog. Nálam gépigényt tekintve nem lett semmivel sem rosszabb a futása mint mondjuk a RailWorks 1-nek vagy 2-nek, de a korábbi tapasztalatokból kiindulva nem mernék rá mérget venni, hogy mindenkinél ez lesz.

A négy feladat a menü alapján pontosan két óra munkával láthat el bennünket, az órát nézegetve viszont ez nem lesz annyi, kicsit rutinosabbaknak 20-25 perccel kevesebb idő alatt is teljesíthető a kiegészítő. Az ára 4 euró, azaz gyakorlatilag egy mozijegynek fogható fel, ennyit szerintem megér, rég szórakoztam már ennyire másként a megszokottól egy vonatszimulátorban. Szerintem próbáljátok ki ti is, és aztán nehogy meglepődjetek, ha eltűnnek a sínek az HST alól!

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


3 megjegyzés »

  • avatar
    disc mondta:

    hát igen sok a szabadidejük a készítőknek… látszik is a játékukon, hiszen tökéletes, így nem is kell semmit foglalkozni vele :D D

  • avatar
    IST ( a szerző ) mondta:

    Így nézve soha egyik programhoz sem jelenne meg semmilyen kiegészítő.

  • avatar
    Csitti mondta:

    A 2. pályának nekiállhattam párszor! :D

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.