Főoldal » Élménybeszámoló, Énblog, Járműgaléria, Vasút, Villamosok, BKV

Relax

golaz 2011 november 1 8 megjegyzés

Főleg a brnoi villamosokról lesz itt szó, de néhány vonatos kép is becsúszott. Az egyik egész jó lett.

Párkányból 22,20 euró a menettérti jegy. Százasból nem tudtak visszaadni a pénztárnál, Párkányig én autóval mentem ezért vettem 10 liter benzint a pályaudvar előtti kútnál és ezzel a pénzváltás gondja is megoldódott. Azt nem tudom, hogy bankkártyás fizetésre mennyire van lehetőség, és milyen kártyák jók, szóval szerintem a legjobb megoldás, ha aprót visz az ember.

A Jan Jesenius EC a Keletiből indul (a Keletiből 54 euró a menettérti jegy) és gyorsan Brnoban van. Párkányból indul 06:48 – kor, Brnoba érkezik 09:31 – kor.

Útközben felébredtem a jegyvizsgálat miatt Udvard – Érsekújvár között, ezen a vidéken semmi új nem volt, majd tökéletes időzítéssel Jókúton. A jókúti állomás épületét az első Csehszlovákia idején átépítették soha nem értettem, hogy akkor minek kellett egy jelentéktelen helységbe ekkora vasútállomást építeni. Jókút után a vasút keresztezi a Morva árterét. Ide egyszer el kellene jönni fényképezni, több hídon és a hidak között ártéri erdőben haladnak a vonatok. A Morva folyó után kevéssel következik az első 160 – as lassújel, a vonat Breclavban áttér a Nordbahn pályájára és nemsokára Brnoba ér.

 

A 350 003-0 Brno főpályaudvarán. A Jan Jesenius EC első kocsijába mozgássérült száll fel, balra a lift, amely az aluljáróból a peronra vezet.

A 350 003-0 Brno főpályaudvarán. A Jan Jesenius EC első kocsijába mozgássérült szállt fel, balra a lift, amely az aluljáróból a peronra vezet.

362 158-7 és a 842 014-3

362 158-7 és a 842 014-3 az állomás Bécs felöli végén. Én a fényképen leginkább a villamos mozdonyon a 362 156-8 pályaszámot látom, de olyan mozdony állítólag nincs.

 

Azt terveztem, hogy az 1 – es villamossal kimegyek a város nyugati végére, ahol egy félig befejezett autópálya mellett egy nagy lakótelep és egy van. A villamost egészen a lakótelepig vezették ki , de jár arra troli is, kicsit a város felé van egy troligarázs. A különböző lakónegyedek között pedig erdők vannak, szóval nagyon szép az egész, jártam már erre, és elhatároztam, hogy megint felkeresem a környéket.

Egy kis séta után az 1 - es villamossal szerettem volna továbbmenni a város nyugati szélére. Az 1 - es villamos helyett a főpályaudvar és az egyik troligarázs között pótlóbusz járt. A Tátra 148 - as daruskocsi mögött a kitérőt hegesztik éppen.

Az 1 - es villamos helyett a főpályaudvar és a Komin troligarázs között pótlóbusz járt. A Tátra 148 - as daruskocsi mögött a kitérőt hegesztik éppen a Mendlovo Náměstí - n.

Pótlóbuszozás helyett kicsit körülnéztem a téren és környékén. Egy Škoda 13 T Elektra a Szent Anna kórház mellett, pályaszáma 1908

Pótlóbuszozás helyett kicsit körülnéztem a téren és környékén. Egy Škoda 13 T Elektra a Szent Anna kórház mellett, pályaszáma: 1908.

Az 1108 - as Tátra K-2 - es villamos a 6 - os járaton elkanyarodik a lezárt szakasz előtt.

Az 1108 - as Tátra K2 - es villamos a 6 - os járaton elkanyarodott a lezárt szakasz előtt.

Na jó, ebből már láttunk eleget,  irány a buszmegálló, de előtte vettem jegyet az automatából. Időalapú jegyek vannak, amiket felszállás után kell érvényesíteni. Ezzel a jegyfajtával a közlekedési vállalat nem él vissza, nagyon dinamikusan haladtunk. Elmentünk az egyik remíz és a lezárt villamosvágányok mellett, ahol komoly gépek is dolgoztak. A Komin troligarázstól ismét járt a villamos.

Az 1604 - es Tátra T3 a lakótelep felé megy.

Az 1604 - es Tátra T3 a lakótelep felé ment.

 

Az 1803 - as Tátra RT6N1 a külső végállomás felé megy.

Az 1803 - as Tátra RT6N1 a külső végállomás felé ment. A kép jobboldalán az autópálya vége.

Mivel szombati nap volt, elég szép utasforgalma volt a villamosoknak nagyjából a kanyar előtti megállóig, itt már csak a lakótelepre menők utaztak.

 

Kilátás a Svratka folyó gátjáról. Balra a befejezetlen autópálya hídjának pillére. Szemben a folyó kanyarulata mögött  1kilométerre villamos a folyó partján fut, míg a gáttal egy vonalban már magasabban van, mint a gát teteje.

Kilátás a Svratka folyó gátjáról. Balra a befejezetlen autópálya hídjának pillére. Szemben a folyó kanyarulata mögött 1kilométerre villamos a folyó partján fut, míg a gáttal egy vonalban már magasabban van, mint a gát teteje.

A folyó mellett elmentem az 1 kilométerre lévő megállóhoz, hogy visszamenjek a belvárosba. Az 1606 - os a belváros felé vezető megállóba érkezik. Mivel ez a villamos az 1 - es járaton közlekedik és nem akartam ugyanarra visszamenni, ezért elengedtem. És nagyon jól is tettem...
A folyó mellett elmentem az 1 kilométerre lévő megállóhoz, hogy visszamenjek a belvárosba. Az 1606 – os a belváros felé vezető megállóba érkezik. Mivel ez a villamos az 1 – es járaton közlekedik és nem akartam ugyanarra visszamenni, ezért elengedtem. És nagyon jól is tettem…
Az 1801 - es Tátra RT6N1 a belváros felé.

Az 1801 - es Tátra RT6N1, a szupervillamos.

Tudom, hogy mindenki utálja, rémálom karbantartani, nem is működik, ronda és tele van lépcsőkkel, de nekem tetszett.  Ezzel a villamossal mentem vissza, leghátul utaztam, állítólag ott a legelviselhetőbb, de szerintem semmivel sem rosszabb, mint egy SOCIMI villamos. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a SOCIMI villamosoknak is csekély a rajongótábora.

A 3 – as járat észak felől közelíti meg a belvárost és így elkerülte a lezárt szakaszt.

Az 1820 pályaszámú Skoda 03 T villamos. Jól látszik a képen, hogy a villamosnak csak a két végén, a magaspadlós rész alatt vannak futóvázai a középső alacsonypadlós rész alatt nem.

Az 1820 pályaszámú Skoda 03 T villamos. Jól látszik a képen, hogy a villamosnak csak a két végén, a magaspadlós rész alatt vannak futóvázai a középső alacsonypadlós rész alatt nem.

 

A főpályaudvar az utca felől.

A főpályaudvar az utca felől.

 

Az állomás Kolin / Prága felőli kijárata. Előtérben a 714 028 - 8, mögötte balra egy 263 - as orra látszik félig, hátul egy  kék-ezüst festésű 242 - es.

Az állomás Kolin / Prága felőli kijárata. Előtérben a 714 028 - 8, mögötte balra egy 263 - as orra látszik félig, hátul egy kék-ezüst festésű 242 - es.

Brnoból két fővonal vezet Prágába, egy északi és egy délebbi. Ezek a fővonalak Kolinban találkoznak. Régen a brnoi állomás végén váltak szét, a délebbi fővonal maradványai a képen balra lévő vágányok, ahol most a mozdonyok állnak.  Valamikor a várostól távolabb helyezték át ezt a vasútvonat, az eredeti nyomvonala ma is kivehető. Most az elágazás a rendező túlsó végén van, onnét egy nagy kanyarral kerüli meg a délebbi fővonal a város sűrűn lakott területeit.

 

Lent egymás után járnak a villamosok, trolik, buszok. Most éppen egy Skoda 15 T állt be  az aluljáró előtti megállóba.

Lent egymás után jártak a villamosok, trolik, buszok. Most éppen az 1929 - es Skoda 13 T állt be az aluljáró előtti megállóba.

 

Fent a 754 067-7 pályaszámú Búvár hagyja el az állomást.

Fent a 754 067-7 pályaszámú Búvár hagyta el az állomást.

 

Irány a peronok másik vége, itt állt a 363 064 - 7.

Irány a peronok másik vége, itt állt a 363 064 - 7.

 

1092 a pályaudvar előtt.

Az 1092 pályaszámú Vario LF2 a pályaudvar előtt.

 

A pályaudvar előtt irányonként 4 villamos vágány van.

A pályaudvar előtt irányonként 4 villamos vágány van. A Skoda 13 T közeledett, tőle balra egy ellentétes irányú vágány van, aztán egy erre tartó és az 1704 - es KT8D5 távolodott a pályaudvar felé.

 

közelről

Az 1914 - es Skoda 13 T közelről. Más is írta már, de ez a színterv egyáltalán nem illik a villamoshoz.

 

Skoda 03 T

Az 1813 - as és a már látott teljes reklámos 1820 - as Skoda 03 T.

 

Tátra K-2

Az 1106 - os Tátra K2 ment fel a szerpentinen. A villamos porfelhőt húzott maga mögött.

 Akit még ezek után is érdekelnek a villamosok, azoknak ajánlom Hamster videóját: http://www.youtube.com/watch?v=fNJbq7dyeQY, ő tényleg minden tipuson utazott, illetve ezt a cikket:  http://www.vonatmagazin.hu/2011/08/brno-villamosai/.

362 113 - 3

362 113 - 3, ezzel a mozdonnyal búcsúzunk Brnotól. Bízom benne, hogy csak átmenetileg.

A legvégén pedig szeretném megmagyarázni a címet, aminek ugyan semmi köze a villamosokhoz, vagy a vonatokhoz. Gondoltam újítok valamit, mert a villamosok Brnoban kicsit egyhangú. A bejegyzés ez alapján kapta a címét: http://www.youtube.com/watch?v=9oEGlcG79cU, bár nem szikronizálták,  szerintem tökéletesen érthető a film.

2 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 52 votes, average: 5.00 out of 5 (2 votes, average: 5.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


8 megjegyzés »

  • avatar
    IST mondta:

    A képeid alapján nekem nem tűnik egyhangúnak a brnoi villamoshálózat…

  • avatar
    golaz ( a szerző ) mondta:

    Maestro kártyával lehet fizetni Párkányban.

  • avatar
    golaz ( a szerző ) mondta:

    Sok dolog még ki is maradt. A remízbe is elég jól be lehet fényképezni az utcáról, észak felé is mennek villamosok, van egy másik vonal, ami messze délre vezet, túl a D1 – es autópályán és egy földalatti villamosvégállomás is van valahol. Sajnos a messze kifutó vonalak elég időigényesek. Azt meg lehetne csinálni, hogy kimenni az egyik végállomásra, majd egy egyórás jeggyel átmenni a város másik felébe és onnan vissza az állomásra. De akkor kimarad a belváros és végül is rohanásba fullad az egész.
    És ezek csak a villamosok, van még egy emeletes troligarázs, amit időtakarékosság miatt kihagytam, úgysem lett volna nagy forgalom szombat délután és a vonatok.
    A vonatoknál is az van, hogy a város déli részén egész jól lehet fényképezni, de van még a főpályaudvar, egy megkerülő és északon egy nagy rendező. A rendező túlsó végén van egy felüljáró, de az azért elég messze van mindentől, tolató vonatok fényképezéséhez szerencse is kell. Az áthaladókat lehet fényképezni. Az egyik fővonalon is elég jól lehet fényképezni, itt van alagút is. Ezen például pont áthalad egy vonat: http://www.panoramio.com/map/#lt%3D49.230374%26ln%3D16.651052%26z%3D-1%26k%3D1%26a%3D1%26tab%3D1
    A másik fővonal azonban még messzebb van, de nagyon szép környezetben fut.
    5 – 6 nap után lehet nagyjából mindent megismerni Brnoban.

  • avatar
    bigboy mondta:

    Szép beszámoló, és Brünn valoban Csehország egyik gyöngyszeme vasuti szempontból (ide tartoznak a villamosok is).
    Lisenben van az ország egyetlen villamosmuzeuma ahol szinte valamennyi villamosból megöriztek egy müködö példányt beleértve a gözmozdonnyal vontatott villamost ( :-) ) is .
    A modellezök mekkája is sokáig Brünn volt.
    Itt van (igaz már nem az eredeti helyén) az ország egyik legöregebb hatalmas terepasztala (1962 ota épül – szépül) villamos forgalom is van rajta.
    Egy másik, ujabb, a müszaki muzeumban van – néhány lépésre a pályaudvartól.
    A “nagy” modellvasutasoknak meg az Olympiában (Brünn déli szélén egy bevásárloközpont közvetlenül az autopálya mellett Pozsony felé) épül egy hatalmas pálya – részben már müködik igazi gözmozdonyokkal. Szoval ha az ember akarja akár több hétre is van néznivalo.

  • avatar
    golaz ( a szerző ) mondta:

    Ez a nagy terepasztal a Modelový Svet?

    http://www.modelovysvet.cz/index.html

  • avatar
    bigboy mondta:

    Igen az az uj – ott a müszaki muzeumnál.

  • avatar
    golaz ( a szerző ) mondta:

    A régi terepasztal hol van? Most csak ezt találtam meg, de itt még utalás sincs rá:
    http://kmz-brno.cz/search.php?rstext=all-phpRS-all&rstema=25

  • avatar
    bigboy mondta:

    Jo helyen jártál, a H0-s terapasztal a hajdani terepasztal megmaradt illetve felujitott része. Sajnos a rendszerváltás ota immár a 4. helyen vannak, és sokszor a helység nem volt elég nagy az asztal felépitésére. Igy azokat a részeket amiket lehetett, hozzáidomitották a helységhez.

    Itt a cim:

    Křenová 19, objekt 24C 3. emelet

    Hétfön és csütörtökön van klubnap.

    Jobb elöre bejelentkezni a honlapon ott vannak a telefonszámok.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.