Főoldal » Modellvasút, Modellvasúti hir, Uncategorized

TT újdonságok

B.Zsolt 2011 november 8 16 megjegyzés

A mai nap folyamán sikerült megvennem egy modellboltban a Tillig modellgyártó 2011/2012-es katalógusát. Ennek apropóján írom meg a tapasztalataimat.

Kezdjük a panaszkodással: A Tillig, korábbi nevén Berliner TT Bahnen a legnagyobb TT modellgyártó cég. Székhelye Sebnitzben van Kelet-Németországban, Lipcsétől kb. 100 km-re. Elsősorban a volt Kelet-Németország és Kelet-Európa számára gyárt modelleket. Emiatt a választéka főleg egykori DR-es modellek és egyéb kelet-európai országok modelljei. De azok is főleg meglévő német modellek átfestése, kevés az igazi új forma. Vannak persze jelenlegi V-ös és VI-os korszakbeli járművek is, de ezek gyakran csak az egykori DR modellek modernebb változatai.

Véleményem szerint a Tillig egy igen trehány, pontatlan, felelőtlen cég! Hogy miért?

Kezdjük az ICE 1 sztorival! Korábban már kiadták az ICE 1 motorvonatot. Három részes volt az alap készlet, melyhez további kiegészítő készletet lehetett venni két személykocsival és egy étkező kocsival. Ez így kiadott egy hatrészes szerelvényt. Ez volt a Tillig egyetlen nagysebességű szerelvénye és az egyetlen villamos motorvonata. Azonban 2010 környékén egyáltalán nem gyártották, ezért beszerezni igen nehézkes. Ebay-on sem találtam. Később 2011 őszén megláttam a szerelvényt München legnagyobb modellboltjában. Teljesen új modell volt, azonban a festése fantázia? festés volt. Egy sárga hullámos vonal ment végig az oldalán, és a középső kocsin egy hatalmas Sinus felirat éktelenkedett. Betétkocsit nem kapni hozzá, és más színben sincs! Se a katalógusban, se az internetes oldalán nem található, pedig több modellboltban is kapható! Újra megnéztem Ebay-en és találtam végre egy háromrészes eredeti vonatot. Az eladó újnak írta, de szerintem régi készlet volt, hibátlan ugyan, de a doboza a régi Tillig doboz. Vettem hozzá digitális dekódert is, és itt jött az újabb meglepetés. Csak az egyik vonófej tartalmazott vontatómotort, a másik ún. dummy modell. A motoros részben nem volt dekóder-foglalat, így bele kellett forrasztanom. A beépítés után viszont meg sem akart moccanni! Kísérletezés után rájöttem, hogy azért, mert csak az egyik oldalról szedi az áramot, a másik pólust a másik vonófej szedi, az áram pedig a teljes szerelvényen végig van vezetve. A dummy-t szétszedve újabb meglepetés ért: abban volt a dekóderfoglalat! E miatt az igen ügyetlen megoldás miatt lehetetlen a hátsó végzár lámpát bekötni. A motoros rész tud vöröset és sárgát! (sárga ledes megoldás 2011-ben?) világítani, de a dummy semmit sem!

A mai napon a katalógussal együtt sikerült vennem egy új betétkocsit is, pedig továbbra sem szerepel sem a katalógusban sem a gyár internetes oldalán! A doboza alapján új modell, nem egy kimaradt régi. Üröm az örömben, hogy az én vonatom oldalán piros-lila csík fut végig, ezen a kocsin meg csak piros.

Másik fájó pont, hogy gyártanak emeletes szerelvényt, mégpedig Bombardier kocsikat. Szépek, jók, nekem tetszenek. Azonban a vezérlőkocsi modellje már csak egy másik gyártó kocsija. Így itt sem lehet egy egységes szerelvényt összeállítani.

Harmadik dolog, amit egyszerűen nem értek. Ha Ti modelleket gyártanátok német piacra, és lemodelleznétek a Siemens Taurust is, milyen színben adnátok ki elsőnek? Én biztosan az osztrák ÖBB 1016-ossal és az ÖBB 1116-ossal kezdeném. Utána talán DB, MÁV és GySEV. Németországban azonban ezt másképp látják: a PIKO kiadta a DB 183-ast, később pedig több magánvasúti festést: pl.: DHL, MRCE. Idén jött ki végre a magyar változat is. A TILLIG is beszáll a Taurus üzletbe: idei újdonság az Arriva Taurus és az ÖBB 1216. Kérdés csak az, mikortól lehet majd kapni? A katalógusban egyenlőre csak az igazi mozdonyok fotói vannak! A legnagyobb darabszámú ÖBB 1016 és ÖBB 1116 továbbra sincs.

Végül pár szót a sínekről: van töltés nélküli sínrendszer, a képek alapján kellően változatos. Többféle sugarú ív, kitérők és minden más, ami kellhet. Én töltéses sínt használok, mivel nincs terepasztalom. Ezt többször össze lehet rakni és szét lehet szedni. Sajnos azonban ehhez csak kétféle sugarú ív van, egyenesek, ütközőbak, kocsi-szétkapcsoló, jobbos-balos kitérők (íves és egyenes is) és egy vágányátszelés. Se hármas váltó, se angol váltó? Talán majd egyszer…

De lássuk most már az újdonságokat is sorban, mit várhatunk 2012-ben!
-egy EP I-es háromvagonos szett a porosz vasutaktól
-DRG 23.0: csak átfestés, korábban volt már DR 23.0
-egy háromkocsis DRG személykocsi szett, melyet külön-külön eddig is meg lehetett venni
-DR 03.2: új forma
-DR 84: új forma
-egy EP III-as első osztályú kéttengelyes személykocsi, korábban csak másod osztály volt
-Deutsche Post postavagon
-EP III-as háromkocsis tehervonat 3 különböző szénszállító vagonnal
-DR SSyms hattengelyes teherkocsi: új forma
-DR 01.05 gőzmozdony
-DR V 36 zöld színben
-DR 118 131-02 psz. dízelmozdony: új forma, megváltozott vezetőállás ablakok
-DR 229: új forma, hasonló a DR 119-hez
-DR 155: új szín, korábbi DR 250 átfestése
-DR B személykocsi család: új forma, több színben, háromkocsis készletben is és külön-külön is (ráfért már, kb. 30 éve változatlanul gyártotta a Tillig, a lépcső korábban a forgóvázhoz volt öntve)
-két új Mitropa étkező
-Eas teherkocsi nyitható ajtókkal: új forma, erősebb ajtók
-DR Tads-y eltolható tetejű teherkocsi: új forma
-DR EP IV háromkocsis kéttengelyes teherkocsi szett (2xGbs, 1xIbbhs): eltolható ajtókkal, csak szettben
-BR 50 gőzmozdony új szerkocsival: a szerkocsiban egy plusz zárt kabin is van
-DB V36: új forma
-DB V80 + két VS 145 vonatszett
-VS 145 külön
-DB E 10.3 villamos mozdony: kék színben
-Deutsche Post postavagon: EP III
-DB Glmms teherkocsi: új forma, eltolható ajtók
-DB Tehs 50 hűtővagon: új pályaszám
-Háromkocsis kéttengelyes teherkocsi szett szénnel
-BR 236 tolató mozdony: új vezetőállással
-BR 220 dízelmozdony: új forma
-DB 1./2. osztályú személykocsi: korábban csak 1. és 2. osztályú kocsik voltak külön-külön
-DB Sammp 705 hattengelyes teherkocsi
-DB Sis brikettszállító vagon: új szín, hasonló a Habbis kocsihoz
-DD EP IV háromkocsis kéttengelyes teherkocsi szett (Gbs, Hbcs, Ibbhs): eltolható ajtókkal, szettben, új forma
-DB EP IV Ibbhs hűtőkocsi: ugyanaz, mint a szettben, más psz.
-DB VTG kéttengelyes tartálykocsi: új szín
-DB 186: TRAXX mozdony, új forma, jelenleg csak fotó még
-DB 189 villamos mozdony: Railion logóval
-DB Bpmz IC kocsi: régi festés, 2. osztály
-Railion Eaos-x teherkocsi, oldalanként csak egy ajtóval: új forma
-DB Habbins VW/Audi: új szín
-DDm autószállító vagon: kép nélkül, háromféle psz.-szel?
-DB kéttengelyes tartálykocsi: új szín
-DB GATX tartálykocsi: új szín
-IGT 246: dízel TRAXX, új forma
-ITL 186: TRAXX, új szín
-ARRIVA 183: Siemens Taurus, új forma (nem PIKO)
-BahnTouristikExpress szettben
-DB 642: Desiro, VVO festésben, csak fotó
-Fc teherkocsi: HGK festésben
-Zces tartálykocsi: NACCO festésben
-Uacs gabonaszálltó: GATX festésben
-Uacs gabonaszálltó: ermewa festésben
-CSD Y hálókocsi: csak számítógépes grafika
-CSD Y kocsi 2. osztály: csak számítógépes grafika
-CSD Y kocsi 1. osztály: csak számítógépes grafika
-CSD Y kocsi 1./2. osztály: csak számítógépes grafika
-Reihe 720 dízelmozdony: Viamont festésben
-CD Ampz kocsi 2. osztály: csak számítógépes grafika
-CD Ampz kocsi 1. osztály: csak számítógépes grafika
-CD Y/B 70 kocsi 1. osztály: csak fotó
-CD Y/B 70 kocsi 2. osztály: csak fotó
-CD Cargo Rils-y ponyvás kocsi: új szín
-Számos LS modell újdonság: se fotó, se grafika, csak lista
-SZD hálókocsi: új szín
-PKP gyorsvonati kocsi: új szín
-PKP gyorsvonat szett: 3 különböző psz., csak 2. osztály
-PKP EU43 TRAXX: új forma, csak fotó
-MÁV Y kocsi: új forma
-MÁV hálókocsi
-MÁV Rgs teherkocsi csőrakománnyal, új forma
-SBB Bcm hálókocsi: új forma
-ÖBB Rh 52 gőzmozdony: új szín
-ÖBB 2065: új szín
-ÖBB Bmz kocsi: csak számítógépes grafika, új forma
-ÖBB Bmz kocsi szellőzővel: csak számítógépes grafika, új forma
-ÖBB 1216: új forma, csak fotó
-ÖBB Eas kocsi: új ajtó
-ÖBB Ks kocsi: új konténer
-ÖBB kéttengelyes kocsi: Austria Glas Recycling der ÖBB
-SNCB 52: Nohab. új szín
-Kéttengelyes tartálykocsi: Danks ESSO, új szín
-Zas MOL tartályvagon: GySEV festés, új szín
-CFR MARFA tartályvagon: GySEV festés, új szín
-Továbbá néhány kisebb módosítás az alapkészletek között és egy új kezdőkészlet egy dízel TRAXX-szal és 3 teherkocsival

Hosszú lista, de ha valaki végigolvassa, láthatja, hogy jobbára csak új színekről van szó, a formaújdonságok meg annyira újak, hogy csak számítógépes rajz van róla, esetleg fotó.

Én csalódtam!

1 vote, average: 1.00 out of 51 vote, average: 1.00 out of 51 vote, average: 1.00 out of 51 vote, average: 1.00 out of 51 vote, average: 1.00 out of 5 (1 votes, average: 1.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading ... Loading ...


16 megjegyzés »

  • avatar
    bigboy mondta:

    Kedves fiatal barátunk,

    mielött ilyen nagyvonalu irásokba fognál nem ártana egy kicsit valoban körül is nézni (akár a katalogusban is).

    A Tillig, sem a hajdani BTTB soha nem volt Lipcsében bejegyezve.

    Itt a mai cime:

    Internet: http://www.tillig.com
    Geschäftsführer: Günter Kopp, Karl-Ernst Krusche, Wilhelm Oberle
    Anschrift: TILLIG Modellbahnen GmbH & Co. KG
    Promenade 1
    01855 Sebnitz
    Tel. (035971) 903 – 0
    Fax (035971) 903 -19
    E-Mail: info@tillig.com
    Handelsregister: Registergericht Dresden HRA 1537

    Azaz Sebnitzben van a székhelyük, és a gyáruk (a hajdani Pilz cég örökösei).

    Az ICE ugy ahogy ki lett adva, egy egyedi modell (Sinus), nem pedig egy sorozatjármü, és alapjában egyenáramra készült, ezért van ugy megoldva az áramellátása, ahogy leirod. (Másképp nem is igen lehetne, mert akkor nem müködne, azaz menetirányban mindig elsö jármünek illik az áramot szedni).

    Sem a Tillig, sem más cég nem köteles digitálisan elökésziteni a modelleket. Ez üzleti kérdés, és a tulajdonos egyéni döntése, hogy digitalizál vagy sem. Ha igen, akkor neki kell kigondolnia, hogy hogyan. (Lehet, hogy pont azért nem digitalizálták ök). Az ilyen hosszu ICE meghajtása mindig kemény dio, ha mind a két fej meghajtott lenne, akkor még bonyolultabb lenne az áramellátás.

    Az is mindenki privát ügye, hogy mikor melyik modellt hozza ki, a Taurus már ott van a PIKO-tol, minek kellene arra a kis piacra egy ujabb Taurus?
    Majd jön a 1216-os – figyeld a szaksajtot, azok fogják majd beharangozni, hogy mikor jelenik meg a pultokon. ?ltalában karácsony elött.
    (Más gyár meg kihozott egy sereg modellt, ami szintén soha semilyen korábbi katalogusban nem volt benne).
    Azaz ez sem uj – csak legfeljebb neked.

    Hogy évente hány uj (uj forma) modellt hoznak ki, az szintén egy gazdasági kérdés, illetve a nürnbergi vásáron megkötött szerzödések eredménye. Ha nincs elég érdeklödés, akkor marad a modell a katalogusban ( :-) ).

    A Tillig a világ egyik legjobb modellsingyártoja – immár 50 éves tapasztalattal (!). Az uj töltéses sinrendszer, egy probálkozás, nem biztos, hogy üzleti siker lesz, emiatt mindenki ilyen esetben egy alapkészlettel jön ki (másoknak még ennyi sem volt).
    Akinek extra igényei vannak, annak ott a joval szebb, modellhübb sinrendszer a hatalmas választékkal.

    Ezzel csak azt akartam mondani, hogy nem kell mindjárt csalodni, mert lehetne sokkal rosszabb is (napokig lehetne sorolni olyan gyárakat, akiktöl a modellt egyetlen alkalommal és csak néhány honapig lehet beszerezni, és még remény sincs, hogy ujra lesz. (Általában 5 éves idöközönként jelennek meg ugyanazok vagy feljavitott modellek a piacon). Azaz el kell fogadni, hogy ez az iparág igy müködik.

  • avatar
    golaz mondta:

    Azért ennyire nem rossz a helyzet. A Tillig mindig ezt csinálja, átfest és eladja még egyszer. ÖBB mozdony azért nem nagyon gyártanak, mert Ausztriában nincs TT – s vasútmodellezés. A ROCO is német és cseh modelleket gyárt. Az utóbbi néhány évben a Tillig nagy haladást ért el az Ep I. Ep II. korszakokban és a DB Ep. III – ban.
    Ha a többi TT – s gyártó kínálatát is beleszámítjuk, már egészen jó lehetőségek vannak.

  • avatar
    B.Zsolt ( a szerző ) mondta:

    Köszönöm az észrevételeket, a városnevet javítottam.

    De továbbra sem értek mindenben egyet. Hogy lehet az, hogy kihoz egy modellt, de se az internetes oldalán se a katalógusban nem szerepel? Ez milyen üzletpolitika?

    Értem én, hogy nem gyárthatja az összes típust az összes színben. De miért a ritkább modellekkel kezdi? Az ÖBB átjár Németországba is, annyira nem idegen téma. És ha már gyártani fog ÖBB IC kocsit, azt mégis mivel vontathatjuk majd?

    AZ ICE-ről: digitálisan elő volt készítve, de a foglalat a dummyban volt, nem a motoros részben. De erről még a boltban se tudtak!

    A töltéses sín nagyon jó, nincs vele gondom, de legalább egy angol váltót kihozhattak volna. :(

  • avatar
    B.Zsolt ( a szerző ) mondta:

    Jaj és elfelejtettem, hogy ez a cikk csak a Tilligről szólt. Igen tudom, hogy van több más gyártó is és ezen kívül sok egyéb dolog is kapható. De mégiscsak a Tillig a legnagyobb! Ha lesz más gyártótól is katalógusom, arról is írok, és ígérem nem leszek ennyire szigorú és telhetetlen! :)

  • avatar
    bigboy mondta:

    Azt soha nem fogjuk megtudni, hogy mikor miért éppen abban a szinben hoznak ki egy modellt amiben kapható. Azt majdnem kizárolag a marketingosok döntik el, azok meg az alapján, hogy mit vesznek át a viszonteladók.

    Amiröl a boltban nem tudnak, az kizárolag az ö hibájuk és nem a Tilligé. Van egy kismillio forum, ahol ezt meg lehet tudni (már ha valakit ez érdekel), és ha az eladó erröl nem tud az öt minösíti.

    Ami a modellek variácioját illeti, ma már odajutottunk, hogy a modern tamponozo meg festö automaták pillanatokon belül átállithatók és olyan modellt festenek amilyet akarsz.
    Egy katalogus elöállitása meg minimum 3-6 honap, igy egyszerüen nem lehet követni a gyártást.
    Az sem kizárt, hogy a különleges szinezés egy modellbolt megrendelésére készült (ez is nagyon tipikus pl. SMDV vagy a VEDES is saját szinezésü modellekkel jelenik meg a boltjaiban, de a magyar M&H is csinált már ilyen exkluziv modellt) – igy ezek a modellek soha sem lehetnek a Tillig katalogusban.
    :-)

  • avatar
    bigboy mondta:

    Még talán annyit az egyik megjegyzésedhez.

    A Tillig egy remek portfoliot vett meg az elödöktöl (Zeuke, BTTB, stb.) amit azok elég nagy elörelátással már lassan 50 éve kezdtek el fejleszteni. Egy uj tulajdonosnak természetesen ez egy hatalmas vagyon, de egyben hatalmas felelöség is, hiszen a 50 éves technologiákat kell modernizálni, mert bizony egyes modellek örökéletüek (BR81, BR92, BR35, V200 a kocsik többsége szintén stb.) igy ezeket a közönség továbbra is keresi, és nyilván ma már az eredeti minöség nem menne el. (Ezt még a Märklinnek sem sikerül lenyomnia a vak märklinbarátok gégéjén, pedig azok általában mindent megvesznek, amin ez a felirat van).

    Igy rengeteg rejtett ujitást kell csinálni.

    Korábban a Tillignél kicserélték a motorokat, majd a kerekeket, aztán a kapcsolok felfüggesztését kellett átdolgozni, hogy az uj kapcsolok is használhatok legyenek.
    Késöbb sok mozdonyt, vagont teljesen átépitettek, azaz ugyanaz a modell csak éppenséggel egy uj kiadásban – amit a katalogusban aligha veszel észre. (BR35, BR86, BR118 stb.)
    Azaz ezek teljesen uj modellek, csak éppen az eredeti ugyanaz.

    Egy modellgyár évente 2-3 ilyen komplett rekonstrukciot tud megfinanszirozni, és 2-3 évente egy teljesen uj formát (sajnos csak ekkora a piac – egy mozdonymodell gyártása kb. 6 számjegyü Euros költséget jelent, mielött egy fillér hasznot is hozna), igy ha megnézed a katalogusban hány modell van, akkor talán egész más fényben fogod azokat látni.

    :-)

  • avatar
    Ikarus 242 mondta:

    A Taurus festésének felvetése érdekes. Az N-es Roc.. izé Fleischmann Taurus3 elsőként Arriva és ÖBB festésben jelent meg, ez OK. A “sima” Taurus viszont megjelent az északi (Svéd-Norvég-Dán-Német) Hectorrail festésben, meg hatalmas üzleti érzékkel Railjet-ben, amihez még szerelvény sincs. Nem ért volna rá az a nyomoronc Railjet, ha már megjelent a HT szerelvény? Később “nőtt” még egy fekete MRCE is. Szerintem sima piros osztrákból 2x többet eladnának, mint az előző háromból összesen. Most, hogy “egyesültek” és a Fleischmann a H0 Roco modelleket kicsinyíti N-re (BR52, Taurus) nem lehetne, hogy a Roco matricás Werbelokokat kihozza, Haydn, Mozart, Rotes Kreuz, Bundesheer, csak hogy a legszebbeket említsem, kétlem, hogy ilyenekre nem lenne igény, a “valami északi magán”, meg rendeltetés szerűen szerelvény hiányában használhatatlan (tudom, néha húznak rendes vonatot is, néha…) helyett. Az új logóst is tudtommal csak a miniTrix hozta eddig ki. Ha esetleg lenne HT is, szerintem az sem számít, mert egyik sem néz ki normálisan.

  • avatar
    golaz mondta:

    Szerintem az ÖBB kocsikat nem is a Tillig gyártja, hanem a TT Model egy orosz cég, a Tillig csak forgalmazza őket. Egy osztrák modellboltban nem is lehet ilyeneket kapni, a cseh és a német piacra készültek, meg egy kicsit a magyarra.

    Amikor még Sachsenmodelle volt a Tillig H0, akkor egyszer megcsinálták, hogy a modellautós részbe több oldal cseh Igra gyártmányú autót tettek. Volt ott monden: VB – s Tátra 603, Tátra 111 teherautók, rendőrségi Tátra 700 – as, Avia és mindenből többfajta. Ilyenek azóta sem láttam sehol. Esetleg valaki?

  • avatar
    Sunocske mondta:

    Nem ez a Sinus eredetije? Van közötte hullámvonalas és sárga csíkos verzió is :)

    http://www.railfaneurope.net/pix/de/electric/emu/ICE/ICE-S/pix.html

  • avatar
    Hotto mondta:

    Kedves Szerző!

    Meglehetősen sok dolgot dobáltál össze ebben a cikkben, úgy gondolom nem teljesen jogosan, csak pár dolgot emelnék ki:
    - ICE Sinus – ez egy különkiadás, pár német kereskedő összeállt és rendelt a Tilligtől (ki is fizette szépen előre, legalább egy részét) egy speciális ICE szettet. Ez egy exclusive néhány 100db-os kiadás, ezt a katalógus szám első jegyéből (5) is lehet tudni. Az ilyen exclusive kiadások nem ritkák náluk, ha szétnézel a Modellbahnshop Sebnitz oldlaon találhatsz sok mindent.
    - ICE betétkocsi – talán a 13787 cikkszámút vetted meg? Ez szintén egy speciális kiadás, előrendelések alapján gyártották. Einmalauflage, azaz egyszeri kiadás, 2011 március 31-ig lehetett jelentkezni rá. Ha most vetted akkor egy előrelátó kereskedőtől vehetted, aki raktárra is kért a gyárból. Ezt a modellt az idén év elején megjelent újdonságlapban találod meg (letölthető a Tillig honlapjáról).
    - Taurus – miért gyártson olyan modlelt valaki, amit már más legyártott? A PIKO szépen megszórta a piacot már Taurusokkal. Miért ne fejlesszenek egy új modellt, ami eltér ettől?
    - A Tillig nem a TT-modell által gyártott ÖBB kocsikat fogja árulni. Ezt megtehette volna már az 1. osztályú tavaly és tavaly előtt megjelent kocsiknál is, mégsem tette. Ha rákeresel TT-s német fórumokon a 13550-es kocsira (gondolom erre gondolsz) láthatsz fotókat róla. Messze nem ugyanaz, mint az orosz gyártmány.
    - Új modellek – Rengeteg új modell kiadását jelentette be a cég az elmúlt 1-1,5 évben. TRAXX2 dízel és villany (TRAXX 1 ugye van a Kühn-nek, tehát felesleges kiadni újra), Taurus, BR85 gőzös (formaújdonság), BR50-es sorozat gépei. De az eltolható oldalú kocsik, a niytható ajtajú teherkocsik, a nehézteherszállító kocsik, az új hűtőkocsik, az Y kocsik felújított változata (mérethelyes, kurz kuplungos stb.), vagy a pár éve megjelent Silberlinge és EUROFIMA kocsik, a szoknyás kocsik (scürzenwagen) is ide sorolhatóak. Vagy a poranyagos kocsik régi NDK-s örökség átfestései lennének? Mellesleg a TT hagyományosan a keleti blokk modellvasútja volt (nem beszélek a ROKAL-ról), persze hogy NDK, Cseh, Csehszlovák jármúvek viszik a prímet a kínálatban.
    - A töltéses sínrendszerből valóban nincsenek nagy ívek és spéci elemek. Törekedtek az egyszerűségre amikor megcsinálták, a fő csapás az összerakható-szétszedhető játék pálya lehetett. Ennek tökéletesen megfelel.

    Nagy hirtelen ennyi jutott eszembe.

    Üdvözlettel,

    Heizler Ottó
    egy hazai TT-s modellező és kereskedő

    vasuttmodell.blog.hu

  • avatar
    Hotto mondta:

    Az előbb sikerült kicsit összekevernem a dolgokat, javítok:

    A 13550-es kocsiról írottak golaz hozzászólására adtak választ (talán). Remélem pár napon belül a blogunkba tudok képet tenni a modellről, akkor majd kiderül a turpisság – ha van.

    S még valami. Az ICE Sinus szetthez mellékelt papíron nem volt jelölve a dekóder helye? A Tillig által a modellekhez adott leírások elég korrektek szoktak lenni.

  • avatar
    bigboy mondta:

    ad Golaz

    az Igra uj partnert talált.

    Csehországban mind kaphato:
    http://www.masinky.cz/vyrobce/Igra_v53.htm

  • avatar
    Benbe mondta:

    >Sünöcske

    De-de, bizony, hogy az az eredeti! Az alatt próbálták ki az ICE3-as leendő forgóvázait és hajtását, óriási fölhajtás övezte annakidején, persze, hogy érdemes volt kiadni egyedi modellként.

  • avatar
    Benbe mondta:

    >Hotto

    A töltéses sín a Tillig játéksínja tulajdonképpen. Szőnyegre való, nem kell bonyolult geometria.

    A Modellgleis a profi sín, asztalra azt kell tenni! Abban minden megvan, ami csak kellhet, az a legjobb vágánygeometria H0-ban is. És az is kapható töltéssel, méghozzá nem is akármilyennel, hanem Styrostone lágyágyazattal!

  • avatar
    IST mondta:

    Magam nem TT-zek, de némi N-es tapasztalat alapján szólnék a cikkhez:

    - N-esben is van olyan, hogy nem jelenik meg egy-egy modell a katalógusban, ilyenek jellemzően a különkiadások amelyeket például azok kapnak vagy vehetnek meg akik csatlakoztak a gyártó által létrehozott klubhoz, vagy kereskedők gyártattak le maguknak külön szériát. Így például a Class 153-asom sohasem lesz része a Dapol katalógusnak, pedig ők gyártották le 250 példányban. De említhetném az N Gauge Society által kiadott vagonokat is szintén a Dapoltól vagy a Graham Farish-től. Nyilván ezek aztán később megjelennek/megjelenhetnek a másodlagos piacokon, kiköthetnek kereskedőknél.

    - A töltéses sínrendszer miatti fájdalmadat értem, de ezzel sajnos együtt kell élni. Én elvagyok, mert a Katonak a rendszere kellőképpen változatos, viszont ezt is sok-sok évbe tellett megcsinálniuk és kiadniuk még úgy is, hogy Japánban hihetetlenül sok ember vasútmodellezik a padlón és a 90%-uk N-es építési nagyságban. Gondolom idővel TT-ben is sor kerül a többire, vagy ha nem akkor mégsincs rá akkora igény mint amit mi hiszünk.

    - A járműállomány kérdéskörét érintve ez mindig ilyen lesz: mi azt hisszük vagy azt véljük tudni, hogy az általunk preferált modell jobban fogyna a piacon, a vasútmodell gyártó meg mást gondol. Neki vannak statisztikái, nekünk csak a haverok által elmondottak. Ettől függetlenül persze sokszor előfordul, hogy mellényúlnak…

  • avatar
    Benbe mondta:

    IST: TT-ben a “töltéses” sínrendszer a Bettngsgleis csak ezekkel az alap vágányokkal kapható, mivel ez játéksín, nem terepasztalra való.

    A terepasztalra a Modellgleis való, amiben minden szükséges elem megtalálható. Kapható töltés nélkül, illetve Styrostone ágyazattal, amibe a sín melegítéssel ragasztható bele, és melegítéssel roncsolás nélkül el is lehet távolítani.

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.