Kultikus kisautó - Az új Micra egyáltalán nem mikro

A Nissan újra kiadja a kultikus Micrát – kizárólag elektromos hajtással.
Kultikus kisautó - Az új Micra egyáltalán nem mikro

Francia–japán szívvel: a Nissan az ikonikus kisautót teljesen elektromos crossoverként dobja piacra, tele bájjal. A szerző kipróbálta az újdonságot.

A Renault a felújított R5-tel telitalálatot ért el – most pedig a Nissan piacra dobja annak szerethető ikertestvérét, a Micrát. A két modell technikailag teljesen azonos, közös a műszerfaluk és a tetőszerkezetük is, a Nissan azonban saját dizájnt adott az elejének és a hátuljának.

Nem bőséges, de elég
A japánok a retrohangulatra építenek: az első és hátsó lámpák fénydizájnja a 2003-as, harmadik Micra-generáció kerek fényszóróit idézi. Ez jól sikerült, és egyedi karaktert ad a kisautónak.
Az új, hatodik generáció kizárólag elektromos meghajtással kapható. Két változat lesz:

  • 40 kWh-s akkumulátorral és 90 kW/122 lóerős motorral, 317 km-es hatótávval,

  • valamint egy erősebb, 110 kW/150 lóerős csúcsváltozat nagyobb, 52 kWh-s akkumulátorral, 416 km hatótávval.

Ez nem éppen kiemelkedő érték, de a legtöbb mindennapi útra teljesen elegendő. Töltés DC gyorstöltőn max. 80, illetve 100 kW-tal lehetséges, otthon falitöltőn 11 kW-tal. Ebben sem számít bőkezűen felszereltnek a francia–japán közös autó.

Hőmérséklet okostelefonról
Hossza 3,97 méter (két centivel rövidebb az elődjénél), szélessége 1,77 m, magassága 1,49 m. A kissé hosszabb tengelytáv tágasabb érzetet ad az utastérben. A műszerfal Google-alapú infotainment rendszert kínál, a Nissan-Connect alkalmazáson keresztül pedig kényelmesen vezérelhető a belső hőmérséklet vagy a töltési útvonal megtervezése, beleértve a töltőmegállókat is.

Az első tesztvezetéshez a nagy akkumulátoros csúcsverzió állt rendelkezésre – várhatóan ez lesz a legnépszerűbb. A Renault 5-tel való közeli rokonság vezetés közben is érezhető: a Micra kényelmesen gördül, mély súlypontjának köszönhetően stabilan fekszik a kanyarokban, és a közvetlen kormányzás, valamint a lendületes gyorsulás miatt igazán élvezetes vezetni. Sportautónak nem nevezhető (0–100 km/h 9 másodperc alatt), de remek városi autó, amellyel hosszabb utakra is szívesen indul az ember.

Kapcsolódó cikkek

Kultikus kisautó - Az új Micra egyáltalán nem mikro

Kultikus kisautó - Az új Micra egyáltalán nem mikro

A Nissan újra kiadja a kultikus Micrát – kizárólag elektromos hajtással.